Hoi, Mijn zoontje is al even niet naar de kinderdagopvang geweest omdat hij ziek is. Nu willen ze de dagen dat hij eigenlijk aanwezig zou zijn toch factureren. Is dit normaal als ik hem tijdig ziek gemeld heb? Er staat hier niets over in het getekende contract Hoe gaat dit bij jullie? Groetjes, Monique
Bij het kdv waar ik werkte was dit wel zo ja. Maar je kon die dagen wel ruilen. Dus een dag afnemen waarop hij dan komt inplaats van die ziektedag. Op zich natuurlijk wel logisch, de medewerkers moeten ook gewoon betaald worden, die zijn er natuurlijk wel.
Hier gaat dat ook zo. Ze houden die dagen voor je vrij, ze kunnen geen ander kind op die plek zetten. Je mag die dagen dan wel ruilen in dezelfde maand (maar dat doe je niet, want een kind dat net weer beter is breng je niet extra dagen naar de opvang).
Ja hier ook zo, ze houden toch die plek vrij voor je kindje. Ik vind het niet zo erg, ik snap het wel. Al zou ik het natuurlijk liever niet hoeven betalen
Hier mag je ze niet eens ruilen en wel betalen. Zelfde met feestdagen, mijn kinderen gaan op dinsdag en in december valt zowel 1e kerstdag als nieuwjaarsdag op dinsdag. Maar die moeten we wel gewoon betalen.....
Maar, je krijgt toch ook gewoon de kinderopvang toeslag berekend op die dagen? En ja feestdagen, mochten bij ons ook niet worden geruild. Maar goed, je bent dan zelf meestal ook wel thuis?
Hier precies hetzelfde. Ziektedagen, vakantiedagen en feestdagen worden gewoon gefactureerd. Je betaalt bij een kdv namelijk voor een plek. Wij kunnen ze ook niet ruilen. Alleen de studiedag kunnen we inhalen.
Officiele feestdagen worden over het algemeen gewoon gefactureerd, dit is wettelijk ook zo bepaald. Deze mogen meestal ook niet geruild worden. Dit omdat het salaris van de Pm-er die dag natuurlijk ook gewoon doorloopt. Ziekte verschilt: bij onze organisatie worden ze wel gefactureerd maar mag je ze het hele jaar ruilen. Dit is wel zo netjes!
Ziektedagen worden gewoon gefactureerd, we mogen die wel inhalen als er ruimte is maar dit is niet altijd..
Hier precies hetzelfde... kind mocht in dezelfde week of de week erna op een dag komen dat hij normaal niet komt (mits er plaats is). Ik vind dat niet meer dan normaal (wel vervelend) omdat de kosten ook gewoon doorlopen.
Bij onze KDV moet je ook de dagen gewoon betalen maar je mag ze wel later alsnog invullen (als er plek is op die dag).
Ja wij moesten ook gewoon betalen hoor. En mbt feestdagen... in ons contract stond een hele berekening waarbij de feestdagen en de kerstvakantie (waren ze compleet dicht) werden verrekend over het hele jaar. En ik geloof dat ze daar ook drie weken vakantie bij rekenden. Uiteindelijk kwam het uit op 48 weken betalen en dat werd dan weer over 12 maanden uitgesmeerd.
Bij ziekzijn weet ik eigenlijk niet hoe dat bij ons gaat, is gelukkig nog nooit voorgekomen. Vakantiesdagen mag ij 4 weken ervoor tot 4 weken erna inhalen. Bij ons KDV krijg je als er feestdagen op je vaste dag vallen 2 dagdeel kaarten... dus ondanks dat inderdaad ook in ons geval 1e kerstdag en 1 januari op een dinsdag vallen hebben wij 2 dagdeelkaarten en die mogen we ergens in dit jaar opnemen. Thijs gaat ook op woensdagen dus voor volgend jaar geld hetzelfde..krijgen we 2 dagdeelkaarten die we ergens in het jaar mogen gebruiken.
Hier mag je ze ook niet eens ruilen, en niet betalen zit er al helemaal niet in, ze houden die plek toch ook vrij voor je kind? Vind het wel logisch eigenlijk...
Gewoon betalen en de dagen bliiven een half jaar als ruil dag staan. Behalve feestdagen. Maar vind het wel logisch. Ik krijg toch ook niet minder betaald als er een feestdag in de maand valt.
Tuurlijk is het wel logisch, die medewerkers en de huisvesting moeten ook gewoon betaald worden. Alleen als er dan 2 feestdagen achter elkaar op jouw dag vallen, betaal je een halve maand voor niks, voor je gevoel.
Hier wordt het ook door berekend. Je mag evt wel dagen ruilen. Is ook logisch dat ze de dagen door berekenen. Hun kosten gaan ook gewoon door en er zijn heel wat ouders die misbruik zullen maken van de situatie. Willen ze een dagje weg en melden ze kind ziek om niet door te hoeven betalen. 1 van de redenen dat deze regel ingevoerd is.
Logisch dat je gewoon moet betalen, of je nu weg bent ivm vakantie, ziekte of iets anders. Ze kunnen geen 1/10 leidster naar huis sturen omdat er 1 van de 10 kinderen niet komt. Ze kunnen (meestal) ook niet voor die ene keer een extra kindje de plek van jouw kind laten innemen. De kosten lopen dus door, dus zij moeten daar de gewone inkomsten voor hebben. Ik heb het zelf een keer aan de hand gehad, wij gingen een maand met vakantie toen zoon 6 mnd oud was en hebben dit een paar maanden van tevoren doorgegeven. Maar omdat wij hem na terugkeer natuurlijk gewoon op zijn vaste dagen naar het kdv wilden brengen, hebben we die maand ook gewoon moeten doorbetalen. Er zijn namelijk niet zo heel veel ouders die voor één maand opvang zoeken. Ze kunnen er dus niks mee, die vrijgevallen plek.