Geen verzendbevestiging DHL

Discussion in 'De lounge' started by Koraal82, Mar 10, 2025.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,277
    1,440
    113
    Ik heb 2 weken geleden 2 pakketjes retour gestuurd naar zalando. Ik moest mijn mailadres invullen op zo een terminal en ik heb nog gecheckt dat het adres correct was. Ik ging vervolgens nog wat andere dingen kopen in de winkels ernaast en toen bedacht ik me dat ik nog geen mail had gekregen. Net toen ik terug liep naar de winkel kreeg ik van zalando een mail dat ze aan de slag gingen incl track and trace. Maar het was maar 1 code en ik had 2 pakjes ingediend (maar wel samen aangemeld bij zalando als retour). Ik dacht toen van oh komt wel goed. Ik retour heel veel pakjes en heb nooit issues gehad. Nou er is nu dus 1 pakje verwerkt en heb het geld retour gekregen maar van die andere heb ik nog steeds niets gehoord. Ik heb contact opgenomen met de winkel en zij geven aan niks te kunnen doen. Mijn zus heeft bij die winkel ook pakjes retour gestuurd en ook geen bevestigingsmail gekregen dus er lijkt iets niet goed te gaan daar.

Anyway heeft iemand nog een idee wat ik kan doen. Waarschijnlijk heb ik pech maar het voelt toch ook weer oneerlijk :cry:. Ik weet exact het tijdstip dat ik het teruggebracht heb maar de winkel zegt dat ze niks kunnem nazoeken (wat mij overigens ook gek lijkt).

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,816
    113
    Heb ik wel vaker bij Zalando gehad, ook via postnl en dan kwam het toch goed, maar het is wel heel vervelend. Klantenservice is dan ook heel wisselend.

3. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,277
    1,440
    113
    Maar bedoel je dat het goed kwam omdat het pakketje uiteindelijk toch aan kwam of hebben ze je geholpen bij de klantenservice?

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,816
    113
    Pakketje kwam idd aan.

Koraal82 likes this.
  5. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    Man heeft een keer 2 pakketten weggebracht, medewerker heeft de één wel gescand, de ander niet. Het ene pakket had dus wel een label en het andere is zonder label op de kar gezet. Ontdekten we een dag later dat we maar 1 mail met verzendbevestiging hadden.
    Zij hebben toen op de camerabeelden nagekeken en daarop was inderdaad te zien dat het tweede pakket niet is gescand.
    Ter plekke met PostNL gebeld, winkeleigenaar kon dus ook gelijk zijn verhaal doen. Man heeft een foto van de doos gestuurd (gelukkig hadden we nog zo'n doos staan) en later die week kregen we bericht van PostNL dat ze het pakket hadden gevonden en is het alsnog naar de koper verstuurd.
    Heeft er een week over gedaan uiteindelijk, viel dus mee.

Het kan dus goedkomen.

owly and Koraal82 like this.
  6. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Elk pakket moet toch een eigen verzend/retourlabel hebben?

7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,006
    14,668
    113
    Female
    Bij DHL hoef je zelf geen retourlabel meer op je pakket te plakken. Je krijgt een qr in de nsil of app die bij het pakketpunt gescand wordt.

8. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,277
    1,440
    113
    Bij mij zat er wel gewoon een retourlabel op. Die hebbem ze gescand maar heb vervolgens geen bevestiging ontvangen.

9. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,277
    1,440
    113
    Update: heb gebeld naar zalando en normaal kunnen ze weinig doen maar ik had heel veel geluk want zij zagen wel een track and trace :D. Ze heeft het nu verwerkt en ik krijg mijn geld terug.
    Ik lever op dat pakketpunt nooit meer een pakje in (ze wilde me namelijk ook niet helpen) en ga vanaf nu ook strikter zijn dat ik direct een mail wil.

Luna86 and Zxcvb like this.

Share This Page