Ik heb post van 63 gram in een gewone enveloppe zitten. Nu heb ik nog oude postzegels liggen uit 2014 met een 1 erop. Weet iemand hoe ik erachter kom hoeveel postzegels ik moet plakken. Ik kom er via Google niet uit.
Je kan de oude postzegels nog gewoon gebruiken. De waarde blijft. Dus de '1' van toen is nu net zoveel waard als de '1' van nu, ook al heb je er toen minder voor betaald. Voor je envelop heb je dus 3 postzegels nodig.
Ik lees dat het niet uitmaakt dat een oude is. Die 1 is tot 20gram. Als je zeker wilt zijn dat er geen boete op komt, zou ik er dus 4 plakken.
Zoiets misschien? Nee geen idee, maar in ieder geval minder dan dit haha (Deze zat dus vorige maand bij ons in de bus )
Als er geen 1 staat moet je plakken tot de waarde van nu. Als er een 1 staat dan is het tot 20 gram voor 1 postzegel met een 1. Je zou het kunnen laten wegen bij de primera of ander post punt en kijken wat ze daar zeggen. 3 is net onvoldoende maar weet niet hoe moeilijk ze zijn. Wil je niet baar de winkel zou ik er 4 plakken.
Dank voor jullie reacties! Ik twijfelde omdat ik las dat de waarde in 2014 heel anders was, maar die 1 blijft dus gelijk. Ik heb er er voor de zekerheid 4 op geplakt dus dan moet het goedkomen!
Ja toch hé, echt nog met Belgische frank heb hem bijgehouden, je weet nooit wat zoiets waard wordt ooit