Hoe is jullie dag verlopen? En hoe zijn nu eigenlijk de tijden in Nederland? Bij ons is fajr om half 6 en maghrib half 7. Ondanks dat de dagen alweer iets langer worden nog best korte dagen dus. Het is hier dus ook bijna tijd nu
Hebben ze bij jullie het uur ook veranderd? In Marokko zijn ze een uur achteruit gegaan. Daar is het om 18u28 maghrib dus binnen een uurtje. En hier is het ook om 18.27.
Nee wij hebben heel het jaar door gewoon één tijd, de Nederlandse wintertijd. Ik snap die tijdsverandering voor een half jaar niet zo, maar voor een maand lijkt het me nog lastiger
Ik heb een vraag. Hopelijk kunnen jullie me helpen. Mijn man trakteert morgen op zijn werk. Hij heeft ook 2 collega's die meedoen aan de ramadan. Is het netjes om voor beide collega's de traktatie in te pakken voor 's avonds? Of is dat juist ongepast? Een van de collega's heeft aangegeven dat ze het erg moeilijk heeft, dus hij wil het niet moeilijker maken. Maar hij wil ze ook niet overslaan, alsof er niet aan hen gedacht is.
Inpakken voor de avond is prima, en een fijne gedachten dat er op zo'n manier rekening gehouden wordt en je man niemand wilt passeren hierin