Hallo, Ik heb net stoofvlees uit blik uit de winkel gegeten. Dit is gemaakt van gekookt paardenvlees, wat ik naar mijn idee dus gewoon kon eten. Nu las ik op internet dat stoofvlees vaak wordt klaargemaakt met bier. Dus ik meteen weer op het blik kijken en blijkt dat er als kleurstof wijn is gebruikt! Is dit erg?, alcohol verdampt toch als je het opwarmt? Maak me nu een beetje zorgen.. kon er verder niet zoveel over vinden op internet.
Volgens mij is dat redelijk veilig, inderdaad door het verdampen. Maar ik heb geen idee hoe lang je dat dan zou moeten verhitten oid. Lastig!
Als eten met alcohol in de saus minstens 3 uur verhit is kun je het eten. En stoofvlees is dat dat wel hoor.
Ik heb dus geen idee in hoeverre het al verhit is geweest voordat het in het blik gedaan is! Om te eten is het een kwestie van opwarmen...
Nee maar bij stoofvlees kun je daar wel vanuit gaan hoor. Kun je gewoon veilig eten. Als je geflambeerde toetjes of zo eet, dat is te kort om alle alcohol af te branden.
Enne, zelfs als je een restje alcohol op hebt, t zal niet hetzelfde zijn als drie glazen wijn achterover slaan
Klopt, er kan een minimaal spoortje achterblijven. Maar dat is echt heeeeeel erg weinig, een paar honderdste procent. Maar wat mensen ook vaak vergeten: zelfs bijv. verse jus d'orange bevat een minieme hoeveelheid alcohol door natuurlijke gisting. En ook in je eigen lichaam worden minimale hoeveelheden alcohol geproduceerd. Dat is niet het soort schadelijke hoeveelheden waar we het normaal over hebben.