37 weken zwanger en schimmelinfectie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Blossom90, 21 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blossom90

Blossom90 Lid

21 dec 2016
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al paar dagen liep ik rond met het idee een schimmelinfectie te hebben, nu is dit bevestigd door de gynaecoloog.
    Ik heb ik canensten gyno 3 mee gekregen, dit moet ik straks voor het slapen aanbrengen.
    Ik heb zonet even de bijsluiter door genomen en daar staat in dat je de applicator tijdens de zwangerschap niet mag gebruiken, ik kan niet vinden waarom dit afgeraden word.
    Ik vind het nu dus ook niet zo'n fijn idee om dit spul te gebruiken...

Wie weet de reden waarom de applicator afgeraden word? En heeft iemand dit middel ook later in de zwangerschap gebruikt?

2. AmberM

AmberM Actief lid

27 nov 2016
    107
    2
    18
    NULL
    NULL
    Gokje hoor, maar denk dat dit is omdat ze bang zijn dat je de applicator per ongeluk te diep inbrengt nu je zwanger bent (als het idd alleen om applicator gaat). Zeker laat in de zwangerschap zit en voelt het allemaal anders en is zon lang hard rechg stokje wellicht niet handig.

Zou zeggen, gewoon met vingers doen! Of capsules halen/vragen. Is wat makkelijker inbrengen dan zalf.

Als het een waarschuwing in algemeen is even terugbellen zou ik zeggen.

Annonina vindt dit leuk.
  3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je mag wel de applicator gebruiken. Maar gewoon niet zo diep steken als anders. Aldus mijn gyn.

4. Blossom90

Blossom90 Lid

21 dec 2016
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik doe het dan toch liever zonder applicator.

Weet iemand ook de reden waarom de applicator afgeraden word of zoals eerder genoemd niet te diep mag?

Het zal toch niet zo zijn dat het schadelijk is voor de kleine?

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Omdat het daar bij een zwangerschap allemaal wat gevoeliger en weker is, lijkt me?

Ik zou overigens niet enkel uitwendig doen. Ik had er ook last van deze zomer, en de gyn gaf aan dat het bij een zwangerschap sowieso moeilijker te genezen is, zeker als je enkel uitwendig behandelt. En je wilt die schimmel echt wel weg hebben tegen je bevalling, anders is er veel kans dat je kleintje meteen al met spruw te kampen krijgt.

6. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik heb het met 37,4 nog gebruikt. Ik kon 2 eitjes doen en de dag erna braken mijn vliezen, maar lijkt me dat het er los van staat omdat er meconium in het vruchtwater zat. Je wilt het wel goed behandelen hoor ivm risico op spruw.

7. Blossom90

Blossom90 Lid

21 dec 2016
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kuur zit er nu op, heb het ook inwendig gebruikt maar heb niet echt het idee dat het over is.
    Het lijkt zelfs wel erger.. of is dat normaal tijdens de kuur?

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee. Ik zou een afspraak maken met je gynaecoloog.

9. Blossom82

Blossom82 Actief lid

8 jul 2015
    325
    22
    18
    Bezig voor ons eerste kindje vanaf 07-2014
    Noord-Brabant
    Ik heb het op de helft van mijn zwangerschap gehad en heb toen zo'n simpel tubetje bij de drogist gehaald voor uitwendig gebruik met dezelfde reden dat ik dus niets durfde in te brengen.

Het is toen wel minder geworden maar ging niet weg.
    Met 36 weken naar de huisarts geweest en inderdaad ook canesten gyno meegekregen. Je mag de aplicator gewoon gebruiken maar probeer niet te diep. De kern van de infectie zit vaak binnen in de vagina dus als je die niet aanpakt komt het weer terug. De reden dat het afgeraden wordt is puur omdat je de baarmoedermond met rust moet laten omdat je anders de bevalling op kan wekken. Maar aangezien je inmiddels 38 weken bent is dat mijnziens geen ramp. En je hoeft niet tegen je baarmoedermond aan te komen natuurlijk.

Ik zou zorgen dat het weg is als je gaat bevallen want anders heeft je kindje straks ook kans op deze infectie. Hij/zij heeft dan kans op spruw in het mondje en dat is heel naar. Mocht je borstvoeding willen gaan geven dan komt het via het mondje van je baby ook op je tepels en dat wil je ook niet.

Ik heb het met 37 weken gewoon ingebracht en het was met een dag weg. En met mijn kindje gaat het goed ik ben nu inmiddels ruim 40 weken zwanger.

Heel veel succes!!

Deel Deze Pagina