Gevoel voor de weeën begonnen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ikke1990, 26 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke1990

Ikke1990 Actief lid

6 dec 2015
    198
    1
    0
    Hallo dames,

Morgen ben ik 36 weken zwanger en het rommelt al aardig. Ik bleek met de 30 weken al harde buiken/weeënactiviteit en ontsluiting te hebben, aangezien ik op vakantie was kwamen we hier achter met 32 weken met als gevolg; 5 dagen opname, weeënremmers en longrijpers. Gelukkig nu alweer 36 weekjes en ukkie zit er nog steeds. Ik merk wel dat alles heftiger word en het echt zwaar is met dit warme weer, er doen zich steeds meer voorweeën voor en heb met regelmaat bloedverlies (gyneacoloog is ervan op de hoogte). Nu vroeg ik me eigenlijk af hoe jullie je voelde vlak voor de echte weeën begonnen. Hadden jullie een moment waarop jullie dachten; 'dit is een teken geweest dat het begon'.. hoe voelde jullie je? Bijv. De dag voor de weeën begonnen een ziek of humeurig gevoel? Verdere lichamelijke ongemakken of gewoon een voorgevoel?

Het is mijn eerste wondertje en ondanks activiteit zet het GELUKKIG (ik moet nog 4 weken) nog niet door maar ik ben wel nieuwschierig wat er bij jullie aan vooraf ging.

Aftellen kan beginnen. De laatste loodjes met dit warme weer. Ik wens iedereen een fijne zwangerschap!

2. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Veel harde buiken vooral en onregelmatige weeën.
    Voor de weeën echt begonnen, en daar kon ik echt niet omheen dat t echte weeën waren, werd ik wakker in een nat bed, vliezen waren spontaan gebroken.
    Was precies 38wk op dat moment.

3. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Ik vrees dat ik je niet echt kan helpen daarin. Ik had ook al immense weeen vanaf week 32 bij allebei de zwangerschappen. Bij de eerste wist ik dat het begonnen was omdat ik in een keer in een plas water stond :p bij nr2 wist ik het zeker toen ik echt men weeen moest wegpuffen terwijl ik voorover op de keuken hing. Mijn voorweeen kon ik nog net 'wegslikken' zeg maar.
    Hopelijk heb je hier iets aan maar ik lees overal en dat heb ik zelf ook gemerkt: als het een maal echt bezig is dan weet je het wel ;)
    Succes! X

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik had de hele zwangerschap al harde buiken en de laatste weken veel voorweeen. Dag voordat m'n vliezen braken, was er niets anders dan anders. Zat er wel erg doorheen, was echt klaar met m'n zwangerschap

5. mamahartje

mamahartje Actief lid

31 aug 2012
    233
    0
    16
    Oei wat vervelend! :(
    Bij mijn eerste zwangerschap was ik zo bang dat ik het niet zou doorhebben als de weeën zouden beginnen. Wist echt niet wat ik me erbij moest voorstellen. Was nog helemaal niks aan de hand, heb nooit last gehad van voorweeën of harde buiken. Met ruim 38 weken braken bij mij de vliezen. En nog steeds had ik niks door. Dacht, is dit het nu? Ja dus. Het begon eerst met "lichte" weeën maar al snel werden die heel hevig. Baby'tje kwam ook behoorlijk snel daarna. Maar als mij het water niet gelopen was dan had ik zeker niets doorgehad. :)
    Hopelijk houd je het nog even uit. Echt verschrikkelijk met dit weer. Heel veel sterkte.

6. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Ik voelde me prima bij 40+10. 's nachts had ik opeens veel last van vloeien (slijm). 's ochtends beetje buikpijn en mijn man gebeld dat ik ging douchen en eens zou kijken of er regelmaat in de "weeën" zat.
    Kwam onder de douche vandaan en hij mocht meteen naar huis komen want de weeën kwamen onmiddellijk om de minuut :$.

7. bolliewollie

bolliewollie Actief lid

21 mei 2008
    351
    0
    16
    Werk in de gehandicaptenzorg met clienten met een
    Steenwijk (ov)
    De dag en avond voor dat de vliezen braken (snachts 2 uur) was er nog totaal niets aan de hand. Toen mijn vliezen waren gebroken voelde ik nog steeds niets, alleen maar zenuwen wat er zou gaan gebeuren en hoe ik het zou gaan doen.
    Rond 8uur begon het bij mij met wat menstruatiekrampen en dat werd steeds heftiger.

Mijn humeur was de dag ervoor niet anders dan de weken/maanden ervoor. Ook op de dag zelf is mijn humeur niet anders geweest. Ik denk zelf dat je al een goede oefening hebt gehad en misschien bijna wel na kunt gaan hoe je je toen voelde. En dan nog kan het zo ook weer heel anders uitpakken. Lang leve de onzekerheid/onvoorspelbaarheid van de bevalling

8. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik voelde me kiplekker, sochtends en smiddags nog niks aan de hand. Later in de middag wat lichte krampjes, om half 5 begonnen het wel echte weeën te worden om de 5 minuten maar twijfelde ik nog steeds of het begonnen was. Nog geen 2 uur later lag de kleine op mijn buik:)

eloisie vindt dit leuk.
  9. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Eigenlijk niks. Was al bijna week overtijd en ben die dag gewoon zelf naar een verjaardag half uurtje verderop gereden. En had echt niet het idee dat ze al zou komen. S avonds laat begonnen toch wel echt de weeën. Enige waarvan ik wel dacht dat het niet al te lang kon duren was het feit dat ik al bijna 41 weken was :p. O en ik verloor s avonds de slijmprop.

10. LaLaLi

LaLaLi Actief lid

1 jul 2016
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees ook even mee. Vandaag 39 weken zwanger maar tot nu toe nog nergens last van. Nog geen krampje, pijntje, voorwee helemaal niks.
    Heel af en toe harde buiken maar dat is ook niet echt bijzonder te noemen..

11. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Hier vanaf 6 uur in de ochtend voorweeën gehad. Vanaf het avondeten werd het echt hevig. De hele dag een enorme drive gehad om het huis schoon en opgeruimd te maken! Verder geen gekke dingen.

12. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93
    Nergens last van en nog potdicht hier.

13. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Ik lees ook mee :) Voel nog niks bijzonders namelijk, alleen afgelopen dagen wel veel vaker zomaar harde buiken,zonder pijn.

Vanochtend had ik wel veel draderig doorzichtig slijm (geen slijmprop), zo iets als vruchtbaar slijm zeg maar. Geen idee of dit een 'voorteken' is?

14. Daaantje

Daaantje Actief lid

25 mei 2014
    119
    5
    18
    NULL
    Hier ook al dagen veel slijm.... mn baarmoedermond is al wat geslonken. (Na zkh opname met 34 wkn met nierstuwing) nu 36 wkn
    Steeds vaker steken bij m kruis...

15. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Geen teken van tevoren voelde me prima. Toen braken de vliezen en begon het.

16. Ikke1990

Ikke1990 Actief lid

6 dec 2015
    198
    1
    0
    Hallo dames,

Bedankt voor jullie reactie! Wat een verschillen per persoon. Het rommelt hier flink en soms denk ik: "zal het nu beginnen" en dan neemt het weer af. Zo spannend allemaal.. nog 4 weekjes aftellen als ukkie niet eerder komt.. ik ben benieuwd hoe het loopt en hoe het zich vorderd.. spannend!
    Bedankt voor alle reacties. Leuk te weten wat ik misschien een beetje kan verwachten.

17. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Hier veel voorweeen/harde buiken gehad maar toen het daadwerkelijk begon had ik het niet door, mijn partner daartegen wel. Ik was er van overtuigd dat ik een buikgriep onder de leden had...

18. Judith01

Judith01 Bekend lid

16 nov 2014
    709
    552
    93
    Hier ook weinig "voortekenen".
    Het enige wat ik al weken vooraf had waren harde buiken.

Ben bevallen met 41+5 dus iedereen vroeg al weken: "En? Rommelt het al?" Ik begreep niet precies wat daarmee bedoeld werd want ik voelde niks rommelen.
    Op de dag dat ik bevallen ben werd ik 's ochtends om 7 uur wakker met de eerste weeën. Beenweeën, dus wist ook eerst niet zeker wat het was.
    's avonds om 23:23 bevallen.

19. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Bij mij begon de bevalling met gebroken vliezen dus helemaal geen voorweeen enzo. ;)

20. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Het rommelt hier flink. Gisteren hele dag harde buiken en s'avonds dacht ik dat het door ging zetten. In bad flinke steken krampen gehad die ik weg moest puffen. Ziekenhuis gebeld en langs gegaan en daar aangekomen alles gestopt!! Kon wel janken. Het was wel goed verweekt al maar nog geen ontsluiting..

Dus ik lees graag even mee hier! Ook al is het bij iedereen totaal anders :)

Deel Deze Pagina