Hoi meiden, ik heb een vraagje.. Ik zou volgens mijn eigen berekening tussen de 6 en 7 weken zwanger moeten zijn. (24 mei positief getest en direct heel duidelijk, controlestreep en teststreep waren gelijk). Nu heb ik wat bruinbloed verlies gehad zonder buikpijn en het is inmiddels 24 uur later gestopt. Om mij zorgen te bevestigen/of weg te nemen, heb ik een echo laten maken. Niks te zien alleen een mooi rond vruchtzakje van 5 mm. Ze begon direct er over dat ze ook geen vocht in mijn baarmoeder zag en dat dat gunstig was. En ze geeft me 50 % kans dat het toch nog goed gaat. Maar nu vraag ik me af, hoezo is het gunstig dat er geen vocht in mijn baarmoeder is ?? Wat houdt dat in ? Houdt dat in dat er geen bloed ofzo in mijn baarmoeder is ?? Dat hoop ik namelijk niet, ik heb er namelijk geen vertrouwen in dat het goed komt en ik heb geen zin om nog langer met een levenloos vruchtje in mijn buik rond te lopen. Ik mag pas over 2 weken weer terug komen voor een echo.
He bah wat een onzekerheid! Ik begon zelfs iets eerder te bloeden dan jij in deze zwangerschap en heb het opgelost door om regelmatige HcG metingen te vragen. Daarmee kun je in ieder geval zien of de hormoon stijging goed is, en dat is een indicatie hoe het gaat met je zwangerschap. Twee weken tussen echo's is lang, maar ik begrijp het wel hoor, anders krijg je misschien weer zo'n echo die geen uitsluitsel geeft, en zit je alleen nog maar meer in de stress. Ik zou dus om hcg metingen in je bloed vragen!
Geen vocht betekent idd geen bloed. Het kan zijn dat de inmesteling iets langer geduurd heeft dat je daarom alleen nog een vruchtzak ziet. Om de paar dagen hcg prikken, biedt nu meer uitsluitsel, zoals Juul al zegt. Kan ook via je HA. Suus
Hey Dames, nog bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben deze week nogmaals voor een echo geweest (binnen een week dus) vanwege heftige buikpijn. En het vruchtzakje zat er nog steeds. Was dooodsbang dat ik een curretage moest krijgen. Want ook deze gyn zag geen vocht in mijn baarmoeder. en het zakje was ook nog eens een beetje gegroeit.. Maar ondanks er geen vocht/bloed te zien was is het in de nacht er spontaan uitgekomen. En Suus jou wil ik heel veel sterkte wensen. Ik heb gelezen dat jij een steun bent voor alle andere meiden ondanks je eigen pech. En ik hoop dat je kleine nog lang en veilig in buik blijft zitten ! Sterkte en ik duim voor je
Wat naar om te lezen dat het toch niet goed is afgelopen. Ik ben wel heel blij voor je dat je niet gecuretteerd hoeft te worden, maar het blijft verdrietig. Suus