Geen voeding geven s nachts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nispie, 13 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Mijn zoontje is 4,5 mnd (19 weken) en slaapt sinds enige tijd meestal door.
    De afgelopen 1,5 week komt hij steeds weer s nachts (19 weken sprong?). Soms om 3 uur, soms om 5 uur.
    Het consultatiebureau adviseerde om hem wel te troosten maar absoluut geen eten te geven (ik geef de fles) s nachts omdat hij dan hieraan zou wennen? Maar hij blijft vaak gerust een uur of langer huilen ondanks troosten en dergelijke...
    Wat vinden jullie? Toch voeden?
    Ik vind het zo hartverscheurend om hem te laten huilen..
    Het is wel meer een zeurhuiltje (soms een schreeuw > dromen?) dan echt een hongerhuil

2. adi

adi Niet meer actief

Ik zou een baby echt never nooit honger laten hebben omdat cb dat zegt... Lekker voeden joh, hij is nog zo klein..

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Gewoon een voeding geven, mijn dochter kwam ook weer voor nachtvoedingen in die periode. Het zal wel een groeispurt zijn.

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Wederom weer een raar advies van het cb! What's next? Je kleintje heeft echt wel voeding nodig om te groeien en mss een 20-weken sprong? Kan wel even een week duren!
    Tot een jaar 's nachts voeden schijnt normaal te zijn. Ik ken zelfs kinderen die 's nachts gewoon een beker op de kamer hebben en waarom niet? Als ik dorst heb, pak ik ook wat.

5. misa

misa Niet meer actief

Gewoon een fles geven als jij denkt dat je kindje honger/troost nodig heeft op die manier. Nooit het cb voor je laten denken. Altijd zelf nadenken, ondanks hun advies. Dus meid, lekker je gevoel volgen! ;)

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze meiden hebben 's nachts ook een zeurhuiltje als ze honger hebben. Gewoon een flesje geven hoor! Een uur wakker is toch niks? Er zijn gewoon periodes waarin een baby/dreumes opeens weer een nachtvoeding nodig hebben.

Ik probeer altijd eerst een speentje, maar blijven ze wakker/jammeren, dan geef ik een flesje. Als ze daarna wel gaan slapen, was het dus echt honger.

7. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zegt zelf al dat het misschien de 19 weken sprong is. Hier begin in het ook te merken. Even aan toe geven en er komt vanzelf weer een gemakkelijkere periode (hoop ik)

Herkenbaar trouwens op het moment!

8. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Ja ik zou ook gewoon een nachtvoeding geven.
    Hier kwam Jack weer elke nacht nadat hij tandjes kreeg, nu sinds dat hij een jaar of 1 is slaapt hij weer regelmatig door.

Als je je kleine echt geen voeding wil geven, misschien eerst met wat lauw water proberen of dat genoeg is?
    Als dat niet genoeg is kan je altijd nog een fles geven.

9. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    hier ook rond de 19 weken sprong weer wakker snachts hoor.. Ons mannetje nam echter genoegen met een speen.. maar als dat niet zo is zou ik zeker een klein flesje geven..

10. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ik heb ons mannetje ook altijd een flesje gegeven snachts. Meestal keek ik het wel even aan, eerst proberen te troosten maar als hij dan weer kwam ging meteen de fles erin. We hebben hier periodes waarin hij snachts komt maar ook dat hij gewoon keurig doorslaapt. Ik heb er nooit moeilijk over gedaan die nachtfles, liever een flesje dan een kind wat constant wakker is....

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik probeer altijd eerst gewoon te troosten. Werkt dat niet, dan gewoon een fles. Hier momenteel weer even 2 nachtvoedingen ipv 1...

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dit dus. Heeft het CB echt geen kaas gegeten van baby's en hun ontwikkeling? Met tijden weer een nachtvoeding nodig hebben is echt heel normaal. Hij heeft het nodig om te groeien, dus geef lekker die fles. Zeker met 4,5 maand.

En dat wennen zou ik ook niet bang voor zijn, dan komt pas later... in ieder geval niet voor het jaar.

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Lwkker een fles geven...
    Je kind krijgt dan wT t nodig heeft en jij kan lekkee slapen zonder snachts in de weer te zijn

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Echt weer iets van het CB!!!
    Zou mn kind echt geen honger laten lijden, zeker niet als het nog zo jong is. Het zal een periode zijn hoor, gaat vanzelf weer over (hier ook gehad). Als hij de fles ook goed leegdrinkt lijkt me dat indicatie genoeg. Bedoel, heb ook wel een periode een fles klaar gemaakt, als mn dochter huilde, die ze vervolgens niet dronk. Daar hebben we toen wel aan de rem getrokken.

15. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Lekker geven! Kost jou veel minder energie en lkkr tevreden baby
    Gaat vanzelf weer over

16. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn dochter is 11 maanden en komt sinds 2 maanden regelmatig 's nachts.
    Het CB adviseert hier ook geen voeding geven, maar laten huilen is eigenlijk geen optie, omdat iedereen dan wakker wordt.
    Als we een fles geven slaapt ze binnen 10 minuten weer, dus die keus is voor mij ook snel gemaakt.
    Ik ga er ook vanuit dat het vanzelf weer beter gaat.
    Vanmorgen was het 5.15 uur en daar ben ik al blij mee:)

17. kaartje31

kaartje31 Lid

22 apr 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou hem ook lekker een flesje geven hoor, voor jezelf ook makkelijker, hier slaapt onze dochter al door vanaf dat we haar zelf niet meer wakker hoefde te maken om de drie uur, maar als ze zich gaat melden snacht en een speentje werkt niet dan krijgt ze gewoon een flesje. lijkt me sterk dat ze hier nu al aan gaan wennen
    succes

18. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Hier heeft het CB juist gezegt, dat mocht mn meisje opeens snachts weer komen voor een voeding, ze waarschijnlijk toe is aan een papflesje savonds. Het is hier nog niet aan de orde, maar ze zeiden mocht het gebeuren, en dan een paar dagen achter elkaar opeens niet meer doorslapen (slaapt hier van 8 tot half 8), dan mocht ik gerust beginnen met een paar schepjes rijstebloem in dr laatste flesje. Jouw kindje is 4,5 maand, dus bijna een maandje ouder. Ik zou haar gewoon lekker snachts eten geven, en mocht je het idee hebben dat het hem dat is, zou je toch kunnen beginnen met een papflesje?

19. Madelyn

Madelyn Actief lid

1 dec 2011
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje werd sinds een week ook ineens 's nachts wakker en kreeg haar dan ook niet meer stil met de speen en heb haar dan ook gewoon een flesje gegeven. Nu doe ik 's avonds 2 schepjes rijstebloem door de fles en slaapt ze gewoon weer door.
    Dus misschien dat eens proberen?

20. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Als mijn dochter midden in de nacht wakker wordt en huilt dan stopt ze niet meer voordat ze een flesje krijgt...
    Gelukkig komt ze echt maar heel zelden nog 's nachts, maar mocht het toch gebeuren dat ze een keer wakker wordt dan geef ik gewoon een flesje. Daarna slaapt ze weer als een roos.:) Of idd schepjes rijstebloem proberen. (alleen krijgt mijn meisje daar verstopping van:()

Deel Deze Pagina