Geen voeding geven s nachts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nispie, 13 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Tsssk...zo typisch weer. Je zou toch geneigd zijn om midden in de nacht de kleine op te pakken en aan te bellen bij die vrouw die dit advies gegeven heeft? 'Hier, alsjeblieft. Zorg maar dat ze slaapt zonder haar de fles te geven.'

Ons meisje was 3! weken toen ze zeiden dat we zo zoetjes aan konden stoppen met de nachtvoedingen. Pardon??? Als ze zich s'nachts meldde, ging er gewoon een flesje in hoor. Vanaf een week of 6 ging ze rond 7 uur naar bed, na het badje, moesten we haar om 12 uur wakker maken en sliep ze uit zichzelf door tot 7 uur s'morgens.
    (Overdag sliep ze dan weer helemaal niet, maar dat terzijde);)

Nu rond 18.00 badje, 19.00 naar bed, laatste flesje rond 23.00/0.00 en slaapt ze heerlijk door tot 8.30 s'morgens.

2. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    ja daar ben ik dus ook een beetje bang voor, ik wacht er dus maar zo lang mogelijk mee

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Rond deze tijd zitten veel kinderen in een spurtje. Kijk eens wat er gebeurd als je hem 's avond om 23:00 nog een voeding geeft (als je dat niet meer doet) of als je hem wat meer geeft. En anders.. gewoon lekker een KLEIN flesje geven. Je kunt ook even kijken of een beetje water al wil helpen. Heeft hij een speen?

De reden waarom het CB dit adviseert omdat de gewoonte om 's nachts te eten heel snel is aangeleerd terwijl het kind het niet meer nodig heeft. Kinderen worden om ontelbare redenen wakker en één daarvan is voeding maar een voeding geven is wel de gemakkelijkste manier van troosten (vooral bv) ... of het altijd de beste oplossing is.. ik denk van niet maar een kind laten huilen is natuurlijk nooit een oplossing..

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Weet je, als je kind niet altijd 's nachts komt dan weet je ook denk ik wel dat ALS ze een keer komen, het helemaal niet erg is en dat ze er ook niet aan "wennen" en het ook niet hoeven "af te leren". Van die termen krijg ik altijd kippenvel van.
    Mijn meissie heeft af en toe 's nachts een voeding. Nou, ik heb af en toe 's nachts ook wel eens dorst. En soms maakt ze rukken van 20.30 t/m 05.45 en soms tot 5.00u en heeeeeeeeel zelden komt ze al om 2.00u! Nou en? Hups, flesje er in, schone luier, speen er in en mevrouw slaapt. Ik lig er ook altijd binnen een kwartier/20 minuten weer in.

5. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Idem.

Mijn dochter slaapt sinds de kerst door. Naja, de meeste nachten dan. Als ze zich 's nachts wel een keer meld krijgt ze gewoon de fles.

Deel Deze Pagina