En nu..?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Hellen1971, 31 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik geef mijn bijna 1-jarige dochter nog 3x per dag BV. 's ochtends voor ze naar de opvang gaat om 6.30, 's avonds voor ze naar bed gaat 19.30-20.00 uur en dan nog eens om 23.30-00.00 uur voor ik ga slapen, omdat ze het op de BV van de vroege avond alleen niet redt.

Ergens vind ik die ochtendvoeding heel praktisch (veel makkelijker en sneller dan het gedoe met papjes enzo) en de vroege avond is echt even een momentje voor ons twee om de dag af te sluiten. Alleen de late voeding vind ik wel eens belastend, mede omdat ik noodgedwongen hele dagen van 9 uur werk en er dus om 5.30 uur alweer uit moet.

Ik vind het zelf heel dubbel, want ik vind het geven van de andere 2 voedingen nog best fijn. Maar die late..ik krijg er (gewoonweg door slaapgebrek alleen) wel eens moeite mee. Ook tijdens decyclus, zoals nu, moet ik wel een paar keer van borst wisselen, voor het toeschiet. Dat is best vervelend.

Maar wat dán? Want ze haalt de volgende ochtend niet als ik de late laat vallen en voor ze gaat slapen een pyamapapje geven, dat misschien wél vult ( maar zeker weten doe je dat ook niet) maakt dat ik dan ineens weer moet gaan kolven.

Misschien draai ik nu ook teveel rond in dezelfde cirkel en heb jij een andere oplossing voor me. Ik ben heel benieuwd....

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Je baby zou ook best zonder late voeding moeten kunnen. Dus ik zou proberen nog iets stevigers te geven bij het laatste slokje aan de borst, zodat ze lekker de hele nacht doortuft. Dat die avondvoeding dan meer voor de gezelligheid is dan echt als voeding is dan niet anders. Je houdt vast de ochtendvoeding nog wel een tijdje volledig.

succes
    linda

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Okee...dat is een optie. Maar waar denk je aan, als je zegt "iets stevigers"?

Want Ik eet noodgedwongen vrij laat en ik vraag me af, of ze als ze naar bed moet, dan wel ruimte heeft voor iets omvangrijkers, snap je? En de tijden van het avondeten kan ik niet verzetten.

Ik zal dit ook eens vragen aan de voedingsdeskundige...die bekijkt het weer vanuit een ander oogpunt. Maar ik ben ook zeker benieuwd naar wat jij ermee bedoelde. Want op dit moment sta ik open voor alles !

4. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Sorry voor deze late reactie.
    Ik dacht aan warme hap en een slokje melk toe.

Linda

Deel Deze Pagina