Stoppen na 14 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Meis28, 10 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Mijn zoontje is nu 14 maanden en ik ben de bv heel langzaam aan het afbouwen. Hij kreeg nu de laatste drie maanden alleen nog ochtend en avond voeding, en nu alleen nog avond voeding sinds een aantal dagen. Vaak valt hij dan al in slaap en dan kan ik hem rustig in bedje leggen. Nu wil ik eigenlijk helemaal gaan stoppen omdat hij de laatste twee maanden ineens snachts weer wakker wordt en het enige dat helpt is dan voeden.. Hoe kan ik nu het beste helemaal stoppen en ook ivm het avond ritueel vind ik dit heel lastig. Hopelijk heb jij tips!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Lastig om die laatste voeding weg te halen. En ook als je kindje je nu weer nodig heeft in de nacht. Kijk goed naar hoe het voeden nu gaat: is dat een soort ritueel, kun je bijvoorbeeld ontdekken dat het altijd in dezelfde stoel is, op zijn kamer of beneden? Probeer te ontdekken wat het is en of je dat moment kunt omzeilen. Dan is de kans het kleinst dat je kindje er om vraagt op dat moment.

Een andere manier van stoppen is niet aanbieden, niet weigeren. Maar dat heb je misschien al gedaan tot nu? Probeer ook het voeden te vervangen door een ander ritueel: voorlezen in bed bijvoorbeeld, of een plaatjesboek of muziekje. Als het maar bereikt dat je kindje in bed licht en blijft liggen....;)

Verder is het een kwestie van beslissen hoe streng je wilt en kunt zijn. Er zijn ook wel boekjes over geschreven, je vindt ze via bol.com (https://www.bol.com/nl/c/algemeen/elizabeth-pantley/187022/index.html?lastId=2093)

Veel succes!

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Dankjewel voor je antwoord. Hij trekt niet aan mijn kleding oid om te vragen om de borst, dus wat dat betreft heb ik daar geen problemen mee, hij heeft dit ook nooit gedaan dus ik kon makkelijk afbouwen. Maar deze laatste voeding vind ik erg lastig omdat dat echt bij zijn slaap ritueel hoort van de avond.. Tussen de middag valt hij nu vaak met een flesje in bed in slaap, en Savonds dus aan de borst.. Eerst in bad, dan pyjama aan en tanden poetsen, dan neem ik hem mee naar mijn bed (in t donker) en voed hem dan waarbij hij vaak al in slaap valt en zo niet leg ik hem naast mij tot hij slaapt. Hij kan de laatste tijd moeilijk zelf inslapen. Vannacht heb ik hem geen borst aangeboden toen hij wakker werd maar een beetje thee. Dit weigerde hij en was boos, maar is toen toch gaan slapen tussen ons in. Ik vind het nu dus het lastigste om de avond voeding er af te halen, het is echt een afsluiter van de dag en maakt hem rustig

Deel Deze Pagina