hoe lang tussenvoedingen??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door suze238, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    even een vraagje, hoelang mag er tussen de voedingen zitten bij een kindje van 2 mndn?? Hij weegt ruim 6 kilo. Mijn zoontje krijgt om 19 uur de avondfles daarna gaat hij naar bed. Als ik heb wakker maak om 22 of 23 dan komt hij altijd tussen 4 en 6 (soms zelfs 3 uur) voor een fles. Vorige keer waren we in slaap gevallen en heeft hij door geslapen tot de volgende ochtend 7! Mag dit of is dit niet goed voor hem??? IVM bloedsuikerspiegel, dacht ik maar had erges gelezen dat dat voor zwaardere kindjes niet zo erg is? Moet ik hem nu wel wakker maken of lekker laten slapen.. als hij niet komt voor de fles heeft hij er ook geen behoefte aan denk ik dan??

2. Sweetness

Sweetness Actief lid

9 apr 2007
    152
    0
    0
    Volgens mij ligt het er een beetje aan hoeveel flessen hij de rest van de dag krijgt. Als hij overdag 5 voedingen krijgt kan het geen kwaad maar volgens mij is hij nog een beetje te jong om nu al naar 4 voedingen te gaan...

Ons zoontje is twee weken ouder en die maken we nu ook wakker rond 23.00 uur, hij is dan echt altijd in een hele hele diepe slaap. We geven hem dan de 5e fles en dan komt hij weer rond 6.30 uur 's ochtends.

3. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

hoi hoi,

dat hebben we hier ook, ze krijgt tegen 18:30-19:00 de fles, daarna lekker weer naar bed.Daarna is ze niet meer wakker te krijgen.Ze drinkt dan ook slapend de fles om 22:30-23:00.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Met 6 kilo mogen ze gewoon de nacht doorslapen. Het regeltje dat ik vanuit het ziekenhuis ken: het aantal pond aan baby, is het aantal uur dat ze door mogen slapen (tot max 12 uur). Dus boven de 6 kilo is dat gewoon die 12 uur.

Maar dan moeten ze in de andere 12 uur wel voldoende voeding binnen weten te krijgen. Daarom adviseren ze meestal tot 4 maanden om nog een late avondfles te geven..

5. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    vannacht kwam hij idd weer om 3 uur, dus gaan hem toch maar weer gewoon wakker maken voor de fles om 22.30.. Bedankt voor de reacties.

6. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Maar ja, advies of geen advies, als je dan, zoals ik, 'n dochter hebt waar je zelfs met geen stok 'n fles in krijgt 's nachts.........

Ze drinkt op zich overdag voldoende, maar om nou te zeggen 'veel'.. Nope. Ze tuttelt nogal eens met d'r flesjes (drinkt halve flessen, maar komt dan wel weer wat vaker om 'n fles, dat idee)..
    Ik schrijf regelmatig op wanneer ze en hoeveel ze drinkt (anders krijg ik toch de schrik of ze niet te weinig krijgt..), maar ze drinkt gewoon zo anders dan m'n oudste ooit deed. Die dronk niet, die zóóp!

En die avondfles is gewoon geen optie bij ons best wel eigenwijze madammeke. Ze kijkt ons dan echt aan met 'n blik van 'wát wilde jij met die tuut? Lameslape, raar mens!' Houdt d'r lippen ook stijf op elkaar en als ze al wat drinkt is 't hooguit 10cc... Wat er negen van de tien keer ook weer uit komt klokken...

Twee maanden oud en ze heeft met recht 'n nogal duidelijk karakter, haha!
    Maar we laten d'r dus maar gewoon doorslapen. Ze is 's ochtends goed levendig, wordt uit zichzelf wakker rond 'n uurtje of zeven. Heeft duidelijk zin in de dag, lurkt lekker aan d'r flesje en komt ook lekker aan, dus blijkbaar gaat 't wel goed bij haar...

Deel Deze Pagina