SLecht gevoel bij KDV

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by cupcakes, Jan 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Moet het ff kwijt:

ik wordt een beetje moe van het kinderdagverblijf waar Rick heen gaat. Hij gaat pas sinds oktober erheen voor maar 1 dag in de week, maar hij heeft nu geloof ik al 7 verschillende leidsters gehad!

Ik weet dat het soms niet tegen te houden is, maar 7 vind ik wel heel veel. Zeker omdat hij maar 1 dag in de week komt vind ik het heel vervelend want zo leert niemand hem echt kennen.

In het begin ging het eigenlijk altijd goed. Maar de laatste tijd hoor ik steeds vaker dat ie veel huilt. Hij slaapt ook heel weinig daar. Gisteren en vorige week bij elkaar maar 1,5 uur. Terwijl hij thuis tussen 8 en 17.30 uur bij elkaar zo'n 5 uur slaapt of zo, soms wel wat minder. Maar toch een behoorlijk verschil. Ik heb ook het gevoel dat ze Rick maar een beetje vervelend vinden. De eerste leidsters niet, die waren juist heel enthousiast en vonden hem superlief. Maar nu komt het altijd zo negatief over. Laatst ging ik hem ophalen toen zat hij alleen in een wippertje terwijl de rest allemaal in het zaaltje ernaast waren, de tussendeur stond wel open en ik weet niet hoe lang hij er zat. Maar toch voelde het niet fijn..

En dan ook nog over de luiers: bij dit KDV moeten we zelf luiers meegeven. Op zich geen probleem, de reden hiervan zou zijn dat er zoveel verschillende luiers zijn. Maar ondertussen is Rick geloof ik nog maar 4x thuisgekomen in zijn eigen luier! Soms is het wel hetzelfde merk maar dan een maat te klein, maar het is ook vaak een heel ander merk..

Wat zouden jullie hiermee doen? Ik weet het ff niet meer. Ik heb ook niet zoveel zin om veel te zeuren bij de leidsters, want volgens mij vinden ze dat ook maar vervelend en wordt het er dan ook niet leuker op voor Rick.

Af en toe wou ik dat ze daar een cameraatje hadden hangen zodat ik kon zien wat er de hele dag met Rick gebeurt..

2. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hoe je het precies moet aanpakken weet ik niet amar ik kan me goed voorstellen dat je je hier niet lekker bij voelt, en ik zou zeker iets doen met dat gevoel!

Ik weet bijv. dat er veel kdv zijn waar kindjes niet minder dan 2 dagdelen gebracht mogen worden omdat bewezen is dat kindjes zich alleen kunnen hechten aan iemand die ze minimaal 2x per week zien.

Dus behalve dat de leidsters op deze manier idd jouw kindje niet goed leren kennen is het ook andersom moeilijk voor je kindje om te wennen zo.

Ikzelf zou denk ik op zoek gaan naar een gastouder.

Sorry dat ik je niet beter kan helpen, maar wilde wel reageren want ik kan me goed voorstellen dat je je hier echt niet lekker bij voelt.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,414
    36,272
    113
    Ik heb precies hetzelfde gevoel bij ons kdv. Zie ook mijn topic in dit deel. Wat ik heb gedaan: is jesper ingeschreven bij een ander kdv. Ook ik zie het niet echt zitten om te gaan zeuren tegen de leidsters, want ik ben bang dat ze het op hem afreageren.

Ik hoop dat de wachtlijst niet megalang is en dat hij snel naar het andere kdv was.
    Als ik jouw zou ik misschien idd gastouder ofzo proberen omdat het ook maar 1 dag in de week is.

4. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Het zou niet moeten uitmaken als je kind 1 dag komt. De leidsters moeten je kind gewoon kennen. Het kan zijn dat jouw kindje geen kind is om maar 1 dag naar de creche te gaan waardoor het alles wat minder doet dan thuis. Je kan gewoon naar de locatiemaneger stappen of iets dergelijks om in ieder geval aan te geven dat je het met de personeels schommeling niet blij bent. Ook geef aan bij de leidsters waar je mee zit (als ze het niet weten kunnen ze er ook niets mee) Als je met professionele leidsters te maken hebt zullen ze dit niet op je kindje uitvreten. Suc6 ermee

p.s ik werk zelf op een kdv dus weet er wel wat van. ;)

5. Parels

Parels Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,337
    0
    0
    Zuid Holland
    Probeer toch met de leidsters te praten, het is niet fijn als je je zoontje moet weg brengen met geen goed gevoel. En da tis toch het belangrijkste! Als je het ze vertelt kunnen ze er wat mee doen.
    Ook over de luiers kun je gewoon aangeven, gewoon vragen dat je hebt gezien dat Rick vaak met andere luiers thuis komt, en waarom je dan nog eigen mee moet brengen?

Ga echt in gesprek met de leiding, zo kan er wat gedaan worden aan de situatie.

Wees niet bang dat je kindje hier de dupe van word, de verzorging en omgang met Rick moet los staan voor de leisters met het geen wat ze eventueel van jou zullen denken. En ze zullen het zelf warschijnlijk ook alleen maar fijn vinden als je het tegen ze verelt, dan kunnen ze er wat mee gaan doen

Succes

6. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    ik werk ook op een kdv en dit is echt niet netjes hoor! Ik zou naar de leidinggevende stappen en je verhaal doen, dat gebeurd bij ons ook wel. en anders een gesprek met de leidsters en de leidinggevende.
    Bij ons worden de namen op de luiers gezet, dat kan jij dus bijv. thuis al doen.
    Het is wel normaal dat kindjes slechter slapen als thuis, mijn dochter gaat ook maar 1 keer per week en slaapt ook maar 1,5 uur totaal of zo.

7. N22

N22 Actief lid

Dec 5, 2006
    119
    0
    0
    Bediende
    Antwerpen
    ja ik snap ook niet goed hoe het kan dat je kindje andere luiers aankrijgt?

Bij het kdv waar Jesse gaat, heeft hij daar een bakje met zijn naam op, en daar wordt alles ingelegd van luiers die ik meegeef, ik kijk het ook elke dag na ;)

Dat van in de andere zaal laten vind ik eigenlijk ook maar niks hoor. Hier worden alle kindjes bij mekaar geplaatst en wordt er rustig gespeeld met elkaar, is je kindje 3 maanden of 2 jaar, maakt niet uit.

Enkel als ze moeten slapen worden ze van een bepaalde leeftijd apart gelegd, dit omdat ze rustig kunnen slapen en niet tussen gillende kinderen.

Ik zou het toch overleggen hoor, maar ik zou je ook ergens anders inschrijven, waar je misschien wel een goede indruk over hebt, ik sta momenteel ook nog op een wachtlijst elders, dit omdat het meer huiselijker is.

Groetjes,
    N23

Share This Page