Geen voorschoolse opvang?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Poohbear82, 19 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    bij ons zou dat dus niet lukken. daarom kiezen sommige ouders een school, ietsje verder in een woonwijk waar een kdv bso PSZ bij elkaar in een gebouw zitten. onze school ligt in het centrum van de stad en er is geen bso vso in de nabijheid helaas. sommige scholen hebben een gebouw waar alles bij elkaar zit. dat is veel makkelijker.

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier hebben we het ook niet nodig, alleen incidenteel.
    Sinds onze oudste naar school gaat brengt onze man ze op mijn werkdagen (maandag, dinsdag, donderdag) naar school. Ik moet namelijk om 8 uur beginnen en dat kan niet later.

Ik ben wel tussen half 5 en 5 uur klaar, dus pik ze dan weer op tijd op bij de BSO (1 dag in de week). Op de andere twee dagen werk of ik of mijn man een halve dag.

Als mijn man naar het buitenland moet en ik moet werken, dan vraag ik of mijn moeder of de VSO. Het zijn idd altijd maar weinig kinderen, dus ze kunnen eigenlijk altijd mee als ik het vraag.

Hier zit het trouwens niet op school, maar op het KDV. Die brengen ze dan gewoon naar school (en halen ze met de BSO weer op)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou navraag doen of er op meerdere dagen vso mogelijk is, maar zou informeren naar een gastouder.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Er zijn genoeg banen waar je gewoon tussen 7/8 er al moet zijn...

Dus ook dan heb je dus een probleem...

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ik heb 1,5 uur reistijd en moet regelmatig uiterlijk 9.00u op mijn werk zijn, dus zou nooit kunnen brengen en halen zonder vso en bso. Gelukkig heb ik een partner die dichterbij werkt en redelijk flexibel is in zijn werktijden, hij kan dus wel wat later beginnen, gelukkig.

Als school niets kan bieden (er zijn volgens mij ook scholen waar kinderen door een juf worden opgevangen, omdat het er dan dan ook maar 1 of 2 zijn), dan zou ik kijken voor een gastouder of inderdaad met een klasgenootje ofzo.

6. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik zou in jouw geval eens kijken naar een gastouder. Brengt veel meer rust met zich mee.

7. Bij ons in de organisatie van kdv zitten 3 of 4 vso's verdeeld over de stad.
    Je kinderen gaan die nu naar een kdv?
    Zit daar geen vso die de kinderen naar school brengt?

Deel Deze Pagina