Hoi mama's, Als de tweede geboren wordt is mijn dochter Jade net 15 mnd. Te klein dus om in een groot bed te slapen maar nu zit ik ook met het volgende. Jade is heel beweeglijk en zodra zij zich omdraait naar zij of buik stoot ze haar hoofd. Op deze manier liggen we dus al dik 2 maanden om het uur wakker omdat ze haar hoofd weer stoot en dus heel hard gaat huilen. Nu dacht ik dus, zijn er ook grote (bredere) babybedjes zodat ze wat meer vrijheid heeft om te rollen in haar slaap? Ik ben hier nogal druk mee omdat we binnenkort opzoek moeten voor een nieuwe babykamer voor de tweede. Als Jade dus een ander bed krijgt hoef ik voor de tweede niet een nieuwe bed te kopen. Iemand tips of ideeen??? Gr Noor
Hoi, ik weet niet wat er allemaal te koop is, maar ik moest denken aan een groter bed, maar dan met een hoort van hekje (weet niet precies hoe je het noemt, maar van die tralies die je omhoog en naar beneden kunt doen) ervoor. Misschien is dat er in Junior bed? Nogmaals, wij zijn nog niet zover, maar dat lijkt mij handig. Een kindje van een collega (ruim 2 jr) heeft een half-hoogslaper, daar zit volgens mij ook een hekje voor.
Toen de 2de kwam bij ons was de oudste 16 maanden, we hebben haar ledikantje toen doorgeschoven naar de babykamer en voor haar een peuterbedje gekocht.... eentje van mini-mexx, daarbij zitten gewoon hoge zijkanten zoals een ledikantje maar we hebben eigenlijk vrij snel de lage zijkanten erop gezet zoals een echt peuterbedje maar deze steken nog wel een stukje uit zodat als ze omrolt (ze is ook vrij beweegelijk) ze er niet uit kan vallen. Vind het echt een ideaal bedje!!
Als onze 2e geboren word is onze boef 2. Wij hebben voor hem een cotbed besteld. Dat is een ledikant die wat groter is en later kun je hem ombouwen tot normaal bed. Die kunnen ze dan tot 6 jaar gebruiken. Ik weet dat prenatal ze heeft.
Onze zoon is als de tweede geboren wordt 18 maanden. Wij hebben een nieuw kamertje bestel. Mijn moeder maakte wel een goede opmerking, ze zei 'wil je straks dat Thomas met 18 maanden al zelfs ze bed uit kan'? Toen dacht ik nee vind het toch fijner als ik zelf bepaal wanneer hij er uit wordt gehaald. Niet dat ik hem uren in zijn bed laat hoor haha. Maarja heb straks me handen vol aan 2 kleintjes en lijkt me handig als meneer nog niet helemaal alle kanten op kan
Mijn dochter is ook zo'n draaikont Ik vind haar eigenlijk ook nog te klein voor een 'groot' bed, dus ik laat haar nog even in haar ledikantje en de kleine beeb komt bij ons op de kamer in een ander ledikantje (geleend ). Uiteraard is dat tijdelijk, maar mss dat ze 2 mnd verder wat minder draait en dan wel in een groot bedje kan... Zo kan de kleine beeb naar haar kamertje en krijgt zij een grote meiden kamer
Ik heb flink zitten zoeken maar alle peuterbedden die ik zie hebben geen hoge zijkanten. Ze moeten echt hoog zijn want ze klimt er zo uit als ze de kand krijgt. Iemand misschien een link naar een site ofzo???
Misschien niet de meest mooie oplossing, maar heb je al eens aan een campingbedje gedacht? Jelle slaapt al bijna 2 jaar in een camping bed omdat hij zich anders steeds wakker bonkte. Er ligt een gewone matras in en hij slaapt er heerlijk in. En ik bedoel maar, ik heb toendertijd 30 euro voor dat ding betaald, in de aanbieding bij Prenatal... Over een paar weken krijgt hij een peuterbed, mijn schoonzus heeft er dan 1 over. Jelle heeft nu al een paar keer in een gewoon 1 persoonsbed geslapen en dat ging boven verwachting goed, (we waren bang dat hij door zijn gewiebel uit bed zou vallen, maar wonder boven wonder slaapt hij juist beter in een groot bed) maar ja, hij is dan ook al 3.
is het ander een idee om voor een 2de hands ledikantje te gaan voor tijdelijk??? ik vind het ledikantje wat wij hebben van de ikea niet echt smal, ze kan er best schuin in liggen
wij hebben ze alle 2 in een gewoon 1 pers bed gedaan de oudste was 16 maand de middelste 13 gewoon zo hekje er voor is nooit een probleem geweest hier.Denk juist als ze nog zo jong zijn ze heel makkelijk wennen aan een groot bed
Hmm, wat een ideeen weer. Campingbedje is misschien ook wel wat ja! @gerdien: Zijn ze er nooi uitgevallen dan? Jade staat nu zo vaak in haar bedje. Ik denk echt dat ze eruit zal klimmen. Maar misschien zit ik er totaal naast hoor. waren jouw kindjes ook zo actief?
bij ikea heb je peuter/junior bedden met 1 hoge zijkant. bijvoorbeeld deze: IKEA | Kinderen | Kinderbedden | GULLIVER | Bedframe en zijsteun als je die nu met de lage kant tegen de muur zet, is het net als een ledikant, maar dan breder.
waarom koop je op marktplaats niet een goedkoop ledikantje er bij? of idd een peuterbedje, ik heb nu ook 1 maar de zijkanten zijn laag en heb nu het ledikant er tijdelijk tegenaan te staan om het uit bed vallen te voorkomen...
Ik vind het totaal geen probleem om een nieuw of 2e hands babykamertje te kopen maar ik probeer 2 vliegen in een klap te slaan. Omdat jade zo druk is en héél vaak wordt omdat ze haar hoofd stoot ben ik op zoek naar een groter maar zeker een veilig bedje...
Voor onze zoon hebben we een ledikant van Ikea gekocht waar de zijkant uit kan en dan zo'n laag rekje erin. Helaas kon meneer uit bed klauteren met als gevolg dat hij niet meer sliep overdag maar rondspookte in zijn kamer met een oververmoeide dreumes als gevolg. We hebben de zijkant er weer in gezet en meneer slaapt gelukkig weer. Hij is vrij fors voor zijn leeftijd (18 maanden) maar past in het Ikea ledikantje in alle richtingen. Succes met zoeken!
Dit was ook mijn eerste gedachte. Als ik jullie was zou ik sowieso kijken of jullie dochter beter slaapt in een campingbedje. Lijkt me erg vermoeiend als ze elke 2 uur wakker wordt omdat ze zichzelf stoot.