Hallo, Ik ben naar de gynecoloog geweest, zei weten mijn lichamelijk afwijking ik kan mijn knieen niet buigen of optrekken in het kort kan ik mijn benen niet gebruiken tijdens bevalling. De gynecoloog heeft vergadering gehouden en ze zijn tot conclusie gekomen keizersnee is niet momenteel nodig hij heeft de volgende gezegt. Met 36 weken gaat hij kijken wat ik lichamelijk wel en niet kan en gaat opnieuw beoordelen en tweede optie is: Wanneer ik ga bevallen word er meteen een ruggenprik ingezet tot dat het baby hoofdje uit is dus het word niet uitgezet... en ik hoef mijn benen niet te gebruiken kan ze gewoon laten liggen Wie heeft hier bevallen zonder dat ze de benen hebben gebruikt dus liggend persen zonder de benen te buigen of optrekken? Kan dit wie heeft er ervaring erin ik ben er benieuwd want ik kan mij niet voorstellen benen laten liggen en zo op eigen kracht gaan persen zonder pijn (weeen) kan dit? Groetjes, Orchidee26
sorry voor de nieuwsgierigheid hoor, maar echt benieuwd hoe dat zou moeten wanneer je beide benen niet kunt buigen?
De gynecoloog heeft gezegd dat ik gewoon mijn benen kan laten liggen en moet gaan persen, dus nu vraag ik mij af of dit kan wie heeft er ervaring hierin? De benen de lucht in zal moeilijk worden want je bent al verdoofd door de ruggenprik dus dat zal niet gaan ik moet juist kaarsrecht mijn benen laten liggen maar hoe de baby eruit komt weet ik niet eigen kracht persen maar zoals ik weet wanneer je benen optrekt dat gunstig is omdat steun geeft hoe wil je steun geven als je benen laat liggen en niet kan gebruiken.... Dan word het of met de tang of vacuumpomp eruit gehaald denk ik anders zie ik geen optie... De gynecoloog heeft gezegt wanneer de baby hoofdje tussen je benen zijn dan pas word de ruggenprik stop gezet, de belangrijkste is dat de hoofdje eruit komt de rest glijd er makkelijk eruit en de weeen houden dan snel op... Maar een keizersnee krijg je niet gemakkelijk en dat wil ik zelf ook niet snel omdat ik klein kindje heb en als ik keizersnee krijg dan kan ik zeker 1-2 maanden baby of kleine niet optillen... groetjes, Orchidee
als je keizersnede krijgt kan je echt wel je kindje tillen hoor??mijn schoonzus stond na 8 dagen weer te dansen en te doen? je mag geen zware dingen tillen maar je kindje wel natuurlijk!!!en met je benen plat kan dat hoofdje er toch niet uit? dat komt dan toch klem te zitten tussen je benen? en met de ruggenprik voel je je benen nog wel hoor!! je bekken en buik worden verdoofd maar niet je benen. bij de spinale wel maar niet bij de epidurale.. kan jij jou benen ook niet in die beugels leggen? dan liggen ze niet echt krom maar hangen dan op die beugels. ik neem aan dat je wel gewoon kan zitten enzo? dan kan je die ook in de beugels leggen.
De gynecoloog heeft niks over de beugels gezegd hij heeft alleen gezegt je laat je benen plat liggen en je krijgt tot eind ruggenprik het zal gaan lukken ben maar niet bang je hoeft je benen niet te gebruiken, ik kan zitten maar regelmatig loopt mijn knieen vast zonder dat ik het merk ik moet heel voorzichtig opstaan snel beweging en zit mijn knieeen weer vast en dat is best pijnlijk.... Iedereen is anders de ene geneest sneller als de andere bij een keizersnee wanneer ik een ruggenprik krijgt en het mag tot eind zitten dan wil ik het gaan proberen maar ik zit met dat stukje wat jij ook zegt 'met je benen plat kan dat hoofdje er toch niet uit' Daarom ben ik benieuwd of hier meiden zijn die zo bevalling hebben gehad, allebei benen plat neerleggen en dan op eigen kracht persen ik weet het niet... De gynecoloog heeft ook aangegeven met 36 weken gaan ze opnieuw naar mijn toestand kijken, hij heeft gezegt je laat mij dan zien hoever je benen kan buigen en hoe je er psychisch eraan bent omdat de eerste bevalling een trauma was geweest...
maar je bekkien moet toch kantellen en je benen moeten wijd dus zullen ze aan allebij de kanten een extra bed moeten neerzetten anders hebben je benen geen steun steken ze ove de rand van het bed heen????? ik ben heel benieuwd hoe ze het willen gaan doen want juist het beneb optrekken zorgd voor de ruimte
Eerste was een trauma geweest, omdat ik niet mijn benen kon optrekken en in een weeen storm zat hebben de verloskundige en verpleegsters mij alleen gelaten in de verloskamer. De reden hiervoor was omdat ik niet mee deed werken ze wisten niet dat ik mijn benen niet kon optrekken omdat het voor mij eerste bevalling was en nooit had ervaart had ik er niet erover nagedacht dat het zo ging verlopen maar nu heb ik het ervaart en wil het niet nog een keer meemaken. Laatst moment zijn ze weer de verloskamer binnen gelopen en ik zat daar te kreunen in mijn eentje, ze hebben mij gedwongen om mijn benen op te trekken er zaten twee verpleegsters bij en die trokken mijn benen heel hard naar me toe en dat deed vreselijk pijn het was pijnlijker dan de weeen ik ben 1 week in het ziekenhuis gelegen en heeft mij maanden gekost om weer fatsoenlijk te kunnen lopen nu heb ik het aangekaart bij de gynecoloog. Maar de conclusie waarop ze gekomen zijn bevalt mij niet het zit mij echt dwars ik ben bang dat het weer mis gaat lopen, daarom heb ik dit forum geopent om te kijken wie er zo heeft ervaart. Ruggenprik tot baby hoofdje eruit is en plat liggen benen helemaal plat en gaan persen dit zie ik niet zitten want het is logisch dat iedereen de benen doen optrekken omdat de baby meer ruimte krijgt om eruit te komen.... En bij mij lukt het niet....
En je benen hangend in beugels? Zelfde been beugels als bij een(inwendige)echo. Volgens mij moeten de bekken kantelen om meer ruimte te maken. Misschien een stomme vraag maar hoe ben je dan zwanger geworden?Je zult dan ook je benen moeten spreiden.....zelfde idee als bij een bevalling.
Misschien is nogmaals een gesprek bij de gyn een goed idee.Heel je zwangerschap zitten piekeren lijkt mij niet zo fijn. Gewoon vragen naar een allernatief. Misschien een bad bevalling?Warm water is dan ook goed voor je gewrichten.
Maar... loop je dan wel gewoon? Of zit je in een rolstoel?? Is er misschien een andere reden dat je je benen niet kunt bewegen van de stress ofzo?? Je kunt je knieen niet bewegen, maar je bovenbenen dus wel... misschien staand met je benen wijd???
Ik zit gelukkig niet in een rolstoel maar het lopen gaat moeilijk kan niet lang lopen dan krijg ik klachten, ik heb lichamelijk afwijking aan mijn knieeen handen en bekken klachten. Staand bevallen heb ik ook aan gedacht ik krijg een ruggenprik kan je met ruggenprik gaan staan?
Orchidee, met een ruggenprik kan je niet staan nee..... maar wat vlindertje zei, je benen hangend in beugels? Als je ruggenprik hebt voel je geen pijn ook in je benen, die worden ook gevoelloos....
Wat een moeilijke situatie. Net zoals iedereen geloof ik niet dat het kind door de bekken kan komen als jij ze niet kantelt. Daarnaast snap ik dat je veel last hebt van je knieeen hebt. Ik wil je echt aanraden om te bellen met je vaste fysio en daar te vragen wat kan werken bij jou. En het daarna bespreken met de gyn. Keizersnee: ik ken werkelijk niemand die 1-2 maanden de baby niet kon tillen na de keizersnee. 3de na de ks moet je gewoon opstaan en naar de wc en na een week ben je al op de been. Dan kun je ook de baby tillen.
Ik ben op mijn zij bevallen. Dus benen gewoon in de 'slaapstand'. Had de puf niet meer om op mn rug te draaien. De kraamverzorgster heeft 1 been wat omhoog gehouden....ging hier prima, kind was er zo