Geen vrienden, topic nr 10.0034..

Discussie in 'De lounge' gestart door Jusi, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Echte vriendschap 'prikt' door alle leeftijden heen hoor meid! Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben inmiddels 41 en heb een aantal vrienden (die onder èchte vrienden vallen) die variëren in de leeftijd tussen een jaar of 25 tot net in de 50. Natuurlijk zit je dan in een anderer 'fase' in je leven als er een leeftijdsverschil is, maar daar kun je ook weer van leren hoor. ;)

Ik herken 't in zekere mate. Er is in het verleden veel gebeurd in m'n leven (burn-out, overlijden vader, scheiding en uiteindelijk m'n huidige vriend ontmoet en voor hem verhuisd van Friesland naar Zeeland) waardoor veel vrienden het hebben laten afweten. Of ik, als de vriendschap me niet meer gaf wat ik ervan verlangde. Sinds ik in Zeeland woon zie ik de vrienden die ik had in Friesland ook niet meer. Het is gewoon verdomd lastig om vriendschappen te onderhouden (naast Facebook etc.) als ze zo ver weg wonen. Dat heeft me best even dwars gezeten maar ik heb het ook weer gezien als een soort uitdaging. Ik was wel 'verplicht' om hier mijn draai weer te vinden, werk, vriendinnen etc.

Daarnaast was het niet echt nieuw voor me, ik heb een tijdje een relatie gehad met een Engelsman en had toen eigenlijk voornamelijk Engelse vrienden en vriendinnen. Toen de relatie uit was, verwaterden ook die vriendschappen weer, terwijl een paar van die vriendschappen behoorlijk intens waren. Ik heb nu zo'n beetje geaccepteerd dat dat nu eenmaal zo gaat.

Vrienden komen en vrienden gaan.... en het is aan jou of je je openstelt voor nieuwe vriendschappen. Als je je onzeker voelt of last hebt met echt contact maken met mensen is dat een stuk lastiger dan wanneer je denkt; 'Ach geen mens kent me hier, ik doe het gewoon' en als het dan niets oplevert is het ook niet erg. Ik ben niet meer 'bang' om mezelf te zijn, als dat iemand niet aanstaat, zijn ze een vriendschap al niet waard.

Op die manier heb ik het gedaan en heb daardoor een aantal erg leuke mensen leren kennen die ik nu wel als vrienden beschouw. Een paar zijn via een gezamenlijke hobby ontstaan (sieraden ontwerpen / maken) en een paar via mijn werk. Ik ga ervan uit dat die vriendschappen zich nog verdiepen als dat nog niet is gebeurd maar op dit moment voel ik me er erg prettig bij. Ik besef nu ook dat het niet gaat om ladingen zogenaamde vrienden... dat helpt je niet verder. Het lijkt soms zo leuk, die oppervlakkige 'vriendschappen' via b.v. Facebook, maar tjonge, ik hoef echt niet van iedereen te weten wanneer ze weer een scheet moeten laten of hun woonkamer voor de 40e keer in 't jaar weer een andere 'look' hebben gegeven.

Nou ja.... al met al is het vaak een kwestie van mensen vinden met wie het klikt, op één bepaald gebied of juist meerdere vlakken. Kijk niet in eerste instantie naar leeftijd of 'levensfase', dat is in aanleg niet belangrijk, geloof me.

En wellicht dat je via hier toch een aantal mensen kunt ontmoeten met wie het echt klikt. Succes ermee!

2. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Wat vervelend dat je je eenzaam voelt, maar nog veel vervelender dat je je zo onzeker voelt.

Ik denk dat daar de clu ook ligt. Onzekerheid is gewoon een groot struikelblok. Ik ken het wel, maar probeer me daar overheen te zetten. Het is namelijk zo dat iedereen onzekerheden heeft. Hoeveel vrienden of wat een kledingmaat dan ook is, iedereen is onzeker.

Ik denk dat als je dat beseft dan je je wellicht om andere heen al wat opener op kunt stellen...

Wat ik je ook mee wil geven is dat hoe ouder ik wordt ik echt geen nieuwe vrienden er meer bij maak eigenlijk. Dus hoe ouder je wordt wordt t denk ik ook moeilijker, omdat iedereen al zo'n gesettled leven heeft. Nieuwe vrienden maken kost tijd, meeste mensen hebben de tijd er niet voor (of willen niet meer inversteren)

Ik heb zelf overigens niet heel veel vrienden... Degene die ik heb zijn wel ware vrienden inmiddels.

Ik hoop dat je je snel wat beter voelt!

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Door al die topics hier steeds over mensen die geen vriendinnen hebben heb ik het idee dat hier toch een mouw aan te passen moet zijn.
    Er zijn genoeg mensen die nog een vriendin kunnen gebruiken of een speelkameraadje voor de kids en wat gezelligheid met andere moeders.

Wat denken jullie van een lijstje per provincie met mensen die contacten zoeken oid?
    Want sommigen hier hebben bvb hun woonplaats ook niet ingevuld.
    Dan is het moeilijk bepalen of je eventueel contact kan zoeken met die iemand of dat ze helemaal aan de andere kant van Nederland (of zelfs misschien België) wonen.

Ideetje?
    Zou eventueel in het club gedeelte kunnen dan ofzo (als de beheerders dat goed vinden)

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Herkenbaar... Of soms denk je hele goede vrienden te hebben steun je ze in alles en nog wat( in wat je kan) Krijg je zelf wat ben je een zeur... :(

Gelukkig heb ik 2 goede vriendinnen bij wie ik dag en nacht terecht kan... Liever 2 echte als 10 neppen...

Het alleen zijn herken ik wel.. Is af en toe verschrikkelijk.. Heb zelf geen auto dus ben ook beetje beperkt.. Gelukkig wonend mijn vriendinnen in dezelfde stad als mij..

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Klinkt heeleeemaaaaal niet bekend... uhm.... nou ja, dit zou ik dus geschreven kunnen hebben. Ik maak vrij makkelijk oppervlakkig contact, maar als het er op aankomt heb ik eigenlijk niemand waar ik echt m'n ei kwijt kan. Heb ook een paar keer gehad dat mensen waarvan ik dacht dat ik er op aan kon ineens helemaal omgedraaid waren. Mis daarom ook echt het vertrouwen om 'vriendschapssignalen' goed op te kunnen pikken.

Je bent dus zeker niet de enige!

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik herken het ook, het geen vrienden hebben hier. We (manlief & ik) hebben wel wat vrienden, maar alles woont in het westen. Wij zijn pas naar Assen verhuisd.
    Hopelijk heb ik binnenkort een baan, want ik zit 5 dagen per week alleen thuis met mijn zoontje. Heb hier geen of nauwelijks aanspraak door/met volwassenen.

Maar ik doe er wel wat mee. Ik zat te twijfelen of ik een topic zou openen hierover om op zoek te gaan naar nieuwe contacten in de hoop dat het vrienden worden. Juist op dat moment opende iemand anders een topic over vrienden/kennissen gezocht.
    Daarop aanvullend hebben we een club aangemaakt 'meiden uit Drenthe' en zijn we daar aan het kletsen. Het is besloten, maar in principe mag iedereen erbij (mits je het gezamenlijke doel hebt om vrienden te maken en te ontmoeten). (overigens zijn er ook Groningse dames bij, die hebben alleen meer kans iets verder te moeten rijden bij een ontmoeting). Maar ook hier geldt; je zal zelf moeite moeten doen en tijd ervoor maken.
    Er is zelfs al een ontmoeting geweest en een volgende zijn we aan het plannen.

Je moet er zelf tijd en energie in stoppen, maar er zijn in Nederland zo veel mama's die weinig vrienden (evt met kinderen) hebben.
    Ik heb soms het idee dat mensen wel de vrienden willen, maar niet de moeite willen doen OF durven te nemen.

@ TS. Er zijn veel mensen die het niet uitmaken of je dik of dun bent. Ik ben er een van. Ik vind het veel belangrijker dat iemand de moeite neemt om te luisteren naar mijn verhaal en om lekker mee te kletsen. Maar voor jou speelt denk ik zelfvertrouwen ook mee. (En hier hoef je niet dun voor te zijn hoor!)

7. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    @Jusi ik heb je een PB gestuurd:)

8. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @jusi, oh meid wist helemaal niet dat je je zo voelde !!

En ik herken het ook wel hoor, al maakt het mij niet zoveel uit wat andere van me denken (ben ook 20 kilo te zwaar)En ben wel blij met mezelf, maar heb door de jaren heen nogal een muur om me heen gebouwd en die is moeilijk te doorbreken. Oppervlakkig contact lukt mij daarom ook heel goed, maar verder komt het meestal ook niet en dat ligt dan meestal ook gewoon aan mij.

9. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ge wont bij mij in de buurt Jusi, komde n keer buurte!

10. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam

Lijk me best een goed idee.

Kan ook wel een paar vriendinnen gebruiken. Lijk me zo leuk !:)

Op school bij de kids praat ik wel met andere moeders. En heb met ze zumba gedaan bij een moeder die Zumba gaf.Maar doe ik niet meer door me zwangerschap. En na school buiten maak ik wel een praatje met ze.

Maar vriendinnen die je kan bellen en waar je thee meedringt of gezellig met ze alle een dagje weg ga met kids ofzo . Ja dat mis ik wel.:)

11. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Ook hier een stuk herkenning...
    2,5 jaar geleden heb ik een einde gemaakt aan m'n relatie van 17 jaar en ben ik verhuisd vanuit de oude vertrouwde betuwe naar Eindhoven. Ik had in de betuwe 1 beste vriendin (dacht ik...) maar op het moment dat ik bij m'n ex wegging heb ik nooit meer wat van haar gehoord, en heeft ze me zelfs samen met m'n ex en haar man, vreselijk in de maling genomen.

Hier in Eindhoven heb ik alleen m'n werk. En met m'n collega's heb ik een leuke band, maar omdat daar de leeftijden ook erg uit elkaar liggen heb ik daar buiten werk om ook geen contact mee.

Ik had gehoopt via zwangerschapsgym wat leuke meiden te leren kennen en daar een leuke vriendschap mee op te bouwen, maar niets was minder waar... We hadden een grote groep, en elke week ontbraken er wel een paar, waardoor er ook niet echt een band ontstond...

Het probleem is dan ook nog eens, dat ik dus 39 ben... en dan ook nog eens zwanger van de eerste... Dat zie je uiteraard ook weer niet veel...

Die lijst per provincie lijkt me wel wat, misschien dan ook de leeftijden erbij?

12. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Heb ooit ook eens zo'n topic geopend en nog steeds niet dat contact gevonden wat ik zoek....gewoon een leuk stelletje met het liefst ook kleine kids met wie je lekker samen kan gaan eten of wat drinken, zo ff binnen kan lopen voor een bakje koffie. Heb wel wat kennissen, maar echt die ene diepere vriendschap helaas niet :(

13. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik woon ook in eindhoven...

14. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Jusi ik zie dat veel meiden uit het oooo zo mooie brabant reageren! Wij wonen zelf in Maaskantje ;) Maar ik zeg zullen we is ergens afspreken? Met meerdere meiden kids enz.

15. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Het lijkt me ook erg leuk om een keer te meeten met wat meiden! Ik heb nog geen kids, ben in verwachting van onze eerste en omdat ik nog jong ben (21) weinig (toekomstige) mama's met wie ik dit kan delen.

16. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Er was iemand in de omgeving bij mij die aangaf erg eenzaam te zijn, ik heb aangeboden dat ze bij mij mocht koffie komen drinken als ze het leuk vond. Nooit meer wat van gehoord!

Maar misschien is meetingen wat vrijblijvend, ik heb geen gebrek aan vriendinnen gelukkig. Maar meeting vind ik altijd leuk en als iemand eenzaam is in mijn omgeving. Die is altijd welkom voor een bakkie.
    gr brenda

17. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Leuk, voor mij geldt hetzelfde. En vanuit de uithoek die Zeeland heet ;), als er iemand op dit forum uit 't Zeeuwse behoefte heeft aan een kletsmiddagje of een bakje wil doen, laat 't maar weten.

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Haha ja mar ge komt ut Tilburreg dieje kant op toch?
    Das nie echt bé mén in de buurt!
    Volleges mén moek dan nog unne dik half uur rijje toch? :D:p

Vivianbraak: Maaskantje ligt hier wel héél vlakbij. Lijkt me leuk om een keer te meeten.
    Maarree.. ik vind dat wel doodeng! :);):)

En die lijst met provincies vind ik ook een heel strak plan! :)

19. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Nou ik bijt niet hahaha, en Tilburg is ook niet zo ver weg. Anders spreken we is af bij de hullies in uden ken je dat?

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ja kennen wel, maar weet niet waar het precies is..
    Oooh ik en rijden.. :)
    Ik ben altijd zo bang om de weg kwijt te raken.

Deel Deze Pagina