M.b.v mijn man ben ik eruit wat ik eigenlijk wil namelijk, en dat is juist de banden aanhalen met mensen hier uit het dorp. Maar, hoe doe ik dat?? Nieuw topic aanmaken maar?? tja dat kan ook
wou net gaan reageren in dit topic zie ik jou bericht ik Kom uit een klein dorp Naast den bosch.nog minder dan 5 min rijden Hihi
Het is toch jouw topic dan vind ik dat jij geen nieuwe hoeft aan te maken! Wat betreft je vraag: zijn er misschien activiteiten in jouw dorp waar je je bij kunt aansluiten? Of misschien de oudercommissie van het kdv, bso of school? Of begin klein en vraag de buren een keer op de koffie?
Hey Dani, hier ook uit eindhoven. Met kleine over paar maandjes 3. Ben zelf rond de 30/35 zeg maar Nog meer uit EHV? Misschien kunnen we een meeting in ehv doen?
dat is mss een optie,maar lijkt me aan de andere kant niet nodig aangezien dit jouw topic al is. Mogelijkheid is om te vragen of ze zelf een meeting-topic aan willlen maken? Ik had dat gisteren al gedaan,nadat ik mn ding hier al geplaatst had, omdat ik eigenlijk niet vond dat ik zo in je topic kon binnenvallen,trwijl ik dat al wel had gedaan! daarom had ik er al een "edit" tegenaangeknalt!
Je hebt helemaal gelijk. had niet alles gelezen maar dit is natuurlijk jou topic. Zie mijn berichtje als ongeschreven.. Mijn excuses
Mijn man is lid van het bestuur van de buurtvereniging uit onze wijk, en ik doe er ook veel voor. (Ik was eerst bestuurslid, maar man en ik hebben besloten dat hij naar de vergaderingen gaat. ) Ik ben niet zo goed in dingen bedenken, vandaar dat we dat gedaan hebben. Oudercommissie is niks voor mij... De buren uit de straat ken ik dus wel, en mijn buurvrouw vraag ik niet op de koffie, want dan kom ik er niet meer vanaf. Leuk mens voor als ze buiten staat, even kletsen, maar níet voor op de koffie, aangezien ze alleen maar over zichzelf, haar dochters en familie praat die ik totaal niet ken. Je krijgt er geen speld tussen. Verder gaan we met carnaval ook altijd hier in het dorp uit. Dan vinden we wel aansluiting, maar dat is dus ook altijd oppervlakkig. Ook met andere dingen, zijn wij er vrijwel heel vaak bij. En meiden, ik bedoelde het niet lullig, van dat meetinggebeuren! Maar wel fijn dat jullie een apart topic hebben aangemaakt, en daar meekletsen zou ik wel heel leuk vinden hoor! Als dat nog mag, na mijn lompe opmerking. Zie je, dat bedoel ik nou, ik jaag mensen weg op deze manier...
jusi je jaagt de mensen niet weg .. je geeft mensen de mogelijkheid JOUW vragen te beantwoorden tja banden aanhalen.. ik zou kijken of er inderdaad dingen te doen zijn in het dorp.. lekker blokjes om lopen door het dorp met de kleine en praatjes maken(in de speeltuin zitten met de kleine) ook die kletsgrage buuf laten kleppen tegen je je wilt niet weten hoeveel mensen ik nu ken hier dankzij mn kletsgrage buuf die ook nog eens in meerdere verenigingen zit van dit dorpje... het zijn (nog) geen vrienden maar voel me minder alleen ... en dat in een klein dorpje van 600 man echte vrienden ben ik zelf ook nog naar op zoek heb over een half uurtje een meet hier met een dame die ik met dank aan jouw topic heb ontdekt (of zij mij) en als je wel een vriendin (of meer zoekt) ga je meekleppen in het topic wat hierdoor aangemaakt is vrienden in je dorp en vrienden buiten je dorp is goed combineerbaar waardoor jij je nog prettiger en mobieler voelt..
ow en nog iets.. mischien kunnen (goede) vriendschappen buiten het dorp leiden tot meer vriendschappen IN het dorp omdat je zelf mee vertrouwen krijgt in een goede vriendin (buurvrouw) zijn..
Hier ook iemand die zich herkent in jullie verhalen Door verhuizingen ontzettend veel vrienden kwijt geraakt, omdat we nu zogenaamd te ver weg zouden wonen. Heb nog wel contact met een paar vriendinnen..maar dat is ook niet meer zo als het geweest is. 1 heeft 2 kinderen.. en de andere 2 hebben nog geen kinderen. Ik zou het ook wel fijn vinden om met iemand gezellig te kletsen en af en toe eens afspreken.. wie weet of er een leuke vriendschap uit komt. Woon zelf in de buurt van Gorredijk/Heerenveen.. (friesland)