Geen vrucht bij 8.5 weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door Gwn, 11 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden,

Vandaag de eerste echo gehad. Geen reden tot ongerustheid, want dit keer (heb al eerder mk gehad) geen bloed verlies en ook geen buikkrampen. Maar toch liet de echo alleen een vruchtzak zien, zeker geen kindje van 8.5 weken (zou ruim 2 cm. moeten zijn). Ze zag wel een soort klein 'stolseltje', maar dat was toch niks dacht ze. Ze meende ook te kunnen zien dat ik hier waarschijnlijk geen bloedverlies van ga krijgen, dus een volkomen gemiste miskraam zeg maar. Heeft iemand daar ervaring mee?
    We zijn er behoorlijk stuk van. De eerste keer denk je nog dat je gewoon een pechvogel bent en in de 10% valt, de tweede keer ga je toch echt aan je lichaam twijfelen. Is er iets mis met ons? Kan mijn lichaam het gewoon niet? Het was nog wel in de huwelijksnacht verwekt, gewoon té perfect eigenlijk :(.

2. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Gwn, afschuwelijk voor je. Ik kan je verder geen advies geven, heb het nog nooit meegemaakt.

Sterkte en geef zeker niet op. Heb vertrouwen in je lichaam.

3. mmuisje

mmuisje Bekend lid

23 dec 2008
    589
    0
    0
    Kan je ook niet verder helpen, sorry. Maar wil je wel veel sterkte wensen. En moed houden!
    Wat moet je nu verder doen, naar de verloskundige of gyn?

4. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Bedankt voor de opbeurende woorden iig!

Ik moet morgen nog even met de vk bellen over wat nu te doen. Ik blijf het raar vinden dat er volgens de echoscopiste geen medicijnen of curretage nodig is. De vk gaat beslissen of er al onderzoek gedaan gaat worden, dat is nl pas standaard na 3 mk's, niet na 2.

5. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

na 2 miskramen kunnen ze iig wel een chromosomenonderzoek doen.meestal komt hier niets uit.

6. music4life

music4life Niet meer actief

ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen!!!!!

7. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Gwn, wat een verdrietig nieuws. Ik wens je veel sterkte. Ik heb het ook gehad. Tijdens de eerste echo was er alleen een vruchtzak te zien. Het vruchtje was zo klein bijna niet te zien. Je lichaam laat het dan niet los en de vruchtzak groeit dan gewoon door alsof er niks aan de hand is. Een windei noemen ze het ook wel. Google er maar eens op je zult veel info vinden. Ik ben wel gecurreteerd, het moest er wel uit. Mijn lichaam zou het niet zelf hebben uitgestoten. Daarna kan je cyclus weer opnieuw beginnen. Succes.

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Wat kl*te zeg ...
    Ik heb het zelf ook gehad en heb eerst pilletjes gehad om op te wekken , dat deed bij mij helemaal niks en toen een curretage gehad omdat het niet vanzelf kwam (met 10,5 wk en ik wist eigenlijk al vanaf 4,5 week dat het niet goed zat )...
    Als ik jou was zou ik wel vragen of er iets ondernomen wordt , want als je lichaam het na 8,5 week nog niet heeft af getoten zal het best nog wel een tijdje kunnen duren .........................

sterkte meid !!!

9. Trees

Trees Niet meer actief

In NL heb je sinds enkele jaren al recht op een chromosomenonderzoek na 2 miskramen. Een verwijzing kun je krijgen via je huisarts of verloskundige en in principe kunnen ze deze niet weigeren na 2 miskramen. Na 3 miskramen krijg je pas het uitgebreide pakket aan onderzoeken.

Zelf nog nooit een windei gehad wel driemaal een missed abortion waar wel een vruchtje te zien was, maar de miskraam ook niet vanzelf op gang kwam. De eerste en derde keer ben ik gecurreteerd en de tweede keer heb ik in eerste instantie de pillen gebruikt om het op te wekken. Doordat dat helemaal misging ben ik dezelfde dag alsnog met spoed gecurreteerd.
    Ik had de eerste keer trouwens ook een flapdrol van een echoscopiste die ook zei dat ik het beste een paar weken :$ kon wachten. Ze had duidelijk geen flauw benul ervan hoe dat is om mee te maken.
    Ik heb de verloskundige gebeld en deze heeft een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog om te beslissen wat we zouden gaan doen. Het kan inderdaad lang duren voordat het vanzelf komt en persoonlijk vind ik het wachten erg zwaar. Heel veel sterkte gewenst en ontzettend verdrietig nieuws zeg :(!

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hoi Gwn,

Wat naar dat je nu voor de 2e keer zo teleurgesteld wordt. Niet fijn om mee te maken. Ik wil jullie dan ook veel sterkte wensen.

Ik vind het ook wel vreemd dat de echoscopiste zegt dat er niks ondernomen hoeft te worden. Lijkt mij wel heel sterk. Daarnaast wil je natuurlijk ook dat je cyclus weer op gang gaat komen en mij lijkt dat zolang er een vruchtzakje zit, ook dat niet gaat gebeuren. Kortom, je weet niet hoe het er aan toegaat in je lichaam en daar heb je wel recht op.

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en mocht de vk ook aangeven een paar weken te wachten, dan zou ik zelf het zkh bellen en vragen om een afspraak met de gyn.

11. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    ik had mijn eerste echo bij zes weken, daarbij werd ook alleen een lege vruchtzak te zien. Moest twee onzekere weken wachten op een nieuwe echo, de vruchtzak was netjes doorgegroeid. maar geen vruchtje....
    Heb toen eerst afgewacht of er spontaan een miskraam op gang zou komen, daarna met pillen een miskraam opgewekt, maar er bleef een rest zitten, dus uiteindelijk pas bij 15.2 wkn een curretage gehad.

Vind het vreemd dat je geen "controle-echo" hoeft. Soms ben je minder ver zwanger en is er later toch opeens een vruchtje zichtbaar.

Volgens mijn gyn kon je best een paar weken afwachten op een spontane miskraam, maar na een aantal weken wordt die kans steeds kleiner. Daarbij loop je het risico dat de vruchtzak steeds verder vastgroeid en daardoor de kans op complicaties bij een evt curretage groter wordt.

12. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik hoef alleen een controle-echo als er een paar weken niks gebeurd (mijn vk zegt 2) en ik nog wel een positieve zw-test heb. Dat heb ik vandaag met mijn vk afgesproken. Mocht ik eerder het gevoel hebben dat het niet klopt, dan mag ik langskomen wanneer ik wil. Ik kan echter niet korter zwanger zijn, ivm de ovulatietesten én de datum van de eerste zwangerschapstest. Er zou iig iets te zien moeten zijn, en eigenlijk ook al zeker met een hartje, maar er zit helemaal niks.
    Nou ja, ik wacht het nog maar ff af. Bedankt voor jullie steun allemaal.

13. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    heel veel sterkte toe gewenst
    ik kan je er ook niet mee helpen

14. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Lieve Gwn, mijn mk van mei was een windei, het embryootje is nooit ontwikkeld. Het kwam bij mij vanzelf los bij 5w2d zoiets. Ik had geen buikpijn of kramp. Dit keer een volledige beeb, het hartje klopte nog stilletjes door en nu komt er niets. Ik heb de vk gebeld en ga een echo afdwingen vandaag of morgen, want ik heb weer last van mijn borsten, maar ergens weet ik dat het niet goed kan zijn en moet het hartje gestopt zijn zoals het eruit zag, maar ik weet niet, voel me zo zwanger. Het bruinverlies is zelfs nagenoeg gestopt... Ik zit ook echt in de twilight zone van wat nu, wat gaat er komen. pfff...
    Ik wens je veel sterkte en hoop dat er snel duidelijkheid voor je is.
    xxx Sue

Deel Deze Pagina