Wie oh wie weet het Ik gebruik lactacyd om te wassen, niet de inwendige, maar de gewone wasemulsie.... Is dat niet goed voor de zuurgraad en kan het schadelijk zijn als je zwanger wilt worden? Thanks
Ik weet dat mijn huisarts destijds mij heeft aanbevolen om het niet meer te gebruiken. Dit omdat het idd de zuurtegraad van de vagina kan beïnvloeden. men zegt echter niet dat hierdoor de kans op zwangerschap kleiner wordt, maar bij voorkeur werd mij geadviseerd om te wassen met lauw water. ( mijn tante is huisarts vandaar hahaha)
Ik ben met lactacyd gestopt zodra ik zwanger wilde worden. Maar dat was meer een gevoel van mij, dus niet dat de huisarts of gynaecoloog dat geadviseerd heeft.
Ik gebruik het elke dag. Ik heb het een aantal rondes expres niet gebruikt (en dan vooral niet tijdens mijn vruchtbare dagen), maar ook toen werd ik niet zwanger. Ik geloof ook niet dat het gebruik van Lactacyd de reden is dat ik nog niet zwanger ben Op de site staat overigens dat het geen kwaad kan als je zwanger wil worden. Maar het is natuurlijk sowieso wel belangrijk dat je er zelf op let wanneer je je wast. Als je net seks hebt gehad en meteen daarna onder de douche springt, is dat voor de zaadjes niet bevorderlijk. Maar dat is het ook niet als je het met water zou wassen op dat moment
Toen ik zwanger raakte van de eerste gebruikte ik het elke dag. Dacht er niet eens over na dat het wellicht invloed zou kunnen hebben op het zwanger raken en dat heeft het ook niet gehad (1e ronde zwanger). Na mijn bevalling van de eerste heb ik heel veel last gehad van schimmelinfecties. De HA raadde toen aan om te stoppen met Lactacyd. Toen ik deze keer zwanger raakte gebruikte ik het dus maar een af en toe en ook weer 1e ronde zwanger. Ik denk dus dat het geen invloed heeft op het zwanger worden. Wel heb ik geen schimmelinfecties meer gehad sinds ik Lactacyd minder ben gaan gebruiken...
Hey dames ik ben juist lactacyd gaan gebruiken ivm schimmelinfecties. Sinds ik het gebruik en dat is al jaren heb ik er geen last meer van alleen als ik zw ben maar dat hebben meer vrouwen dan is het meer van binnen ipv buiten. En ik ben totaal 4 x zw geweest dus nooit problemen gehad met zw worden. Ik zelf denk zolang je de douche van lactacyd niet gebruikt moet het weinig kwaad kunnen.
Bedankt voor al jullie reacties Denk dat ik het nu niet zo vaak (doe elke dag gebruiken) meer doe Maar voelt wel zo schoon !! Hopen maar dat het gaat lukken
Ik ben zwanger en gebruik het elke dag. Heb ook niet het idee dat het een negatief effect zou hebben.
De wasemulsie van Lactacyd mag gewoon gebruikt worden, alleen de douche wordt niet aangeraden, maar die wordt als het goed is nu ook niet meer verkocht.
ik zat met het zelfde dilemma. HEb het de eerste ronde wel gebruikt, 2e ronde niet, derde ronde wel en 4 e ronde niet. Toen was ik zwanger. Ik weet niet of lacatcyd er echt invloed op heeft, maar voor mijn idee wel op je afscheiding. Zo had ik de 2e rondes waarin ik het niet gebruikte vruchtbaarslijm en de andere keren niet. Ook wel eerder over lacatcyd gelezen op zp, maar ook daar vertelden meiden dat gyneacologen zelfs adviseerden ermee te stoppen terwijl idd op de site van lactacyd staat dat het geen kwaad kan. Lastig dilemma, maar ik zelf dacht, dan maar niet gebruiken.
Hoi meiden, Ik heb vandaag aan mijn gyn gevraagd of Lactacyd schadelijk kan zijn om zwanger te worden. Volgens hem kan dit wel schadelijk zijn, omdat het toch de natuurlijke zuurgraad-balans kan verstoren.. Het is niet nodig, de vagina maakt zichzelf schoon. Hij schreef nog een recept voor pillen die hier beter voor zijn (vitamine-C-pillen, om deze balans weer goed te krijgen). Het zijn vaginale zetpillen, een kuur voor 5 dagen. Het heet Normaflor en schijnt beter te zijn dan Lactacyd. Ik heb ze niet gehaald, maar wie weet doe ik dat nog wel eens.. Ik heb een recept gekregen hiervoor, maar ze zijn ook bijvoorbeeld bij de Vitaminstore te koop (zag ik net): Normaflor Vaginale tabletten, NORMAFLOR, Voor vaginale ongemakken, Normaflor-vaginale-tabletten. Hopelijk kunnen jullie er wat mee! Edit: Ik heb het zelf ook even gelezen op deze site. Ik vraag me dus af in hoeverre dit schadelijk kan zijn voor vruchtbaar slijm, als je het in je vruchtbare week gebruikt (zoals ze zeggen, de 6 dagen na je menstruatie.., dan zit ik net in mijn vruchtbare week!).
Euh en ik bedacht me net dat ik het maar gewoon bleef gebruiken. Dit zet me weer in twijfel 8) Voel me niet schoon als ik alleen water gebruik... Maar ga het maar ff proberen en anders die vitamine vag zetpillen, haha moet er wel een beetje om lachen, had nooit gedacht dat je in je vagina een zetpil moest doen
Vervelend he, ik begin dus ook weer te twijfelen.. Ik voel me namelijk ook niet schoon als ik het niet gebruik Maar vaginale zetpillen, ook nooooit van gehoord, whaha! En het is toch anders dan zeep he.. Dit is echt het schoonmaken aan de binnenkant. Ik zit met Lactacyd vooral aan de buitenkant, zeg maar
whahaha lig helemaal in een deuk, zie en voel het al helemaal geen lactacyd meer voor mij, ga het gewoon proberen Was vroeger whahah toen ik nog jonger was ook alleen washandje met water, dusss
het is voldoende om alleen uitwendig je vagina te reinigen Vroeger dacht men dat de vagina echt schoon werd door een interne douche. Tegenwoordig focussen de meeste gynaecologen steeds meer op uitwendige reiniging van de vagina. Lactacyd Femina heeft daarom alleen nog maar producten voor uitwendige reiniging. Dus Lactacyd aanbrengen met washandje of je hand aan de buitenzijde van de vagina en naspoelen met water is dus toereikend en ook gemakkelijker in gebruik. Het is goed om de vagina dagelijks met Lactacyd te reinigen. Zo help je de vagina het beste beschermen tegen alle invloeden op dedag. Kun je Lactacyd normaal gebruiken in de periode dat je zwanger wilt worden? Absoluut. Het gebruik van Lactacyd heeft geen enkele invloed op je vruchtbaarheid of op het effect van sperma. Kun je Lactacyd tijdens de zwangerschap gebruiken? Gebruik van Lactacyd Vloeistof is juist aanbevolen tijdens de zwangerschap. Lactacyd is volkomen veilig in gebruik. Het is mild, zeepvrij en speciaal op je vagina afgestemd. Tijdens je zwangerschap is je vagina extra kwetsbaar, een zure omgeving is dan goed. Gebruik in deze fase de Lactacyd Vloeistof met een lagere pH-waarde (3,5) om de natuurlijke balans van je vagina te helpen beschermen! Kun je Lactacyd ook inwendig gebruiken? Nee, er zijn geen producten in het assortiment van Lactacyd voor inwendig gebruik. De meeste gynaecologen focussen bij specifieke momenten steeds meer op uitwendige reiniging van de vagina. Lactacyd heeft 1 product voor specifieke momenten: Lactacyd Vloeistof. Deze vloeistof helpt het natuurlijke evenwicht van je vagina te herstellen. Lactacyd - FAQ, Do
Ik gebruik nu sinds 8 maanden geen lactacyd meer. In het begin vond ik het erg wennen, want voelde me ook niet schoon. Maar na een paar maanden was dat gevoel weg en heb nu geen behoefte meer aan lactacyd. Weet niet of ik het nog ga gebruiken mocht ik zwanger zijn, denk het niet. Dus het is even wennen meiden!