Hoi hoi, ik weet niet goed waar ik met mijn vraag terecht kan, ik hoop hier. Ik heb een zoon van 19.maanden oud, nu heb ik op 30 dec een miskraam gehad, en ben do met spoed geopereerd ivm met heftig bloedverlies, nu is dit heel heftig voor ons geweest en dit moet natuurlijk een plaatje krijgen. Nu is mijn vraag ,hoe hebben jullie het opgelost als mensen met de vraag komen (in ons geval dan )wanneer komt de tweede?. Ik vind het ronduit beschoft als mensen dit uberhaut al vragen!, maar ik wil ze eigenlijk wil subtiel laten weten dat het niet zo vanzelf sprekend is. Sorry als mijn vraag onduidelijk is,maar ik zou heeeeellll graag jullie advies weten. Alvast bedankt en sterke allemaal.
Hoi Noukie, Ik wil je eerst even heel erg veel sterkte wensen; het is toch niet echt zomaar iets he. Ik kan je hier eigenlijk niet van advies dienen, maar ben het wel helemaal met je eens. Er wordt nog te vaak vanuit gegaan dat het allemaal maar vanzelfsprekend is. Het is inderdaad hartstikke onbeschoft als mensen dit doen. Ik kan je niet van advies dienen, maar wou dit ook wel even zeggen. Mijn schoonmoeder heeft daar ook een handje van. Mijn man is enigst kind en we zijn inmiddels ruim 7 jaar getrouwd, dus ik zit er ook al ff mee..... Veel sterkte in ieder geval!
Bij ons komt regelmatig de vraag of we al met kinderen bezig zijn... Kan er altijd flink chagrijnig om worden. Waar bemoeien mensen zich mee? Het ligt aan mijn bui hoe ik reageer, maar in mijn niet al te beste bui zeg ik meestal iets sarcastisch, zoals 'heb je er nog eentje over, want het wil hier niet zo lukken', of 'kan ik die ergens bestellen, want het duurt ons te lang' en één keer ben ik heel pissig geworden en heb ik gevraagd of ze misschien wat secondenlijm bij zich hadden, want de beebs willen niet in mijn baarmoeder blijven plakken. Gelukkig ben ik niet altijd chagrijnig en zeg ik dat we er nog lang niet aan toe zijn, want we zijn nog zo jong Dat riep ik ook mijn 25e ook al en vraag me af hoe lang deze smoes nog stand houdt
jeetje wat een verhalen al van jullie zeg, enuh Trees je hebt spijtig genoeg wel goede antwoorden, ik riep ook altijd van we zijn nog jong, maar nu weten mensen natuurlijk dat we "bezig" zijn. Ik wens jullie heel veel sterke toe en kop op we blijven postief, maar al wel hartstikke bedankt.
Hallo Noukie, Allereerst heel veel sterkte met het verlies. Wij hebben een dochter van 25 mnd en 2 keer miskraam gehad in afgelopen 6 mnd. Ik heb er erg hard in en zeg gewoon tja 2 keer een miskraam in 6 mnd tijd hakt er goed in, dus we zijn er zeker mee bezig. Weet dat mensen het niet naar bedoelen als ze het vragen maar dan weten ze meteen hoe de vork in de steel zit....
heel herkenbaar en vooral mensen die dan doorblijven vragen, dat is echt verevelend! maar ik zeg gewoon dat ik een miskraam heb gehad en dat het dus niet allemaal even makkelijk gaat. en als mensen gaan zeggen je bent nog jong dan zeg ik ze gewoon dat ik ook heel jong moeder wil zijn en niet pas na mijn dertigste. ik kies toch niet voor niets deze tijd uit om te beginnen! knuf
Hoi, ik kan heeeel goed in jouw vraag komen hoor, want ik word er soms ook gek van. Precies of mensen op een kalender bijhouden hoe oud je bent, hoe lang je al samenwoont, hoeveel keer de andere familieleden en kennissen al kindjes hebben bijgekregen, en tjaa, "dan wordt het toch wel hoog tijd he". Grrr... Dan heb ik soms ook zin om te roepen dat het allemaal niet vanzelf gaat, en of ze daar al eens over nagedacht hebben vooraleer zulke domme vragen te stellen. En het zijn steevast natuurlijk mensen die (ogenschijnlijk) zelf probleemloos al wat kinderen op de wereld hebben gezet die zulke opmerkingen geven. Totnutoe heb ik over mijn vorige MK gezwegen, om te vermijden dat iedereen zou doorhebben dat we "er dus wel mee bezig zijn" (nog meer in het oog gehouden worden zeker,nee dankjewel). Nu ben ik dus weer zwanger, maar grote kans dat dit ook weer zal misgaan, dus ben nu zeker en vast al niet meer in de stemming voor zulke ondoordachte "lompe" uitspraken. Kan er echt boos van worden, hoe goed ze het ook bedoelen.... De laatste tijd zeggen we "daar is nog tijd genoeg voor" (we zijn nog jong is niet meer echt van toepassing ), of "als ze in de aanbieding staan, willen we wel es het overwegen", met daarbij een gemaakt onverschillig lachje, terwijl ze vanbinnen het eens moesten weten... Liefs, Sunnyke
Ik vroeg het me laatst ook af.. ik weet niet precies hoe er mee om te gaan. Maar na mijn 2e mk en weer de vragen terwijl mensen al weten van mijn 1e mk heb ik gezegt dat ik binnenkort jarig ben en dat ze me misschien dan 1 kunnen geven met een mooie strik erom.. ja.. het kwam er beetje hard over, maar ik was er een beetje zat van op het moment. Nu denk ik, gewoon negeren en zeggen dat het komt als het komt. Als het zover is horen ze het wel Heel veel sterkte met jullie verlies, ik hoop dat je het een goed plekje kan geven. Liefs Aphrodite
Bedankt voor jullie steun en advies, het is al fijn om te merken dat er meer mensen zijn die hier last van hebben, ik dacht het zal wel aan mij liggen met mijn hormonen hihih,laatst zij iemand ook al tegen mij dat anders misschien het leeftijdsverschil te groot word! Tijn mijn allerliefste schat is pas 19 maanden hallo ik ben geen broedkip. Voor jullie wil hopen dat onze tijd er aan komt maar de moed niet opgeven! SUCCES en Bedankt
Ja noukie dat krijg ik hier ook vaak te horen hoor! Dochter is 26 mnd. Vandaag nog iemand op mijn werk van de buitendienst die vroeg hoe het ging met mijn dochtertje en wanneer de 2e kwam. Gewoon gezegd nou het is al 2 keer misgegaan in 6 mnd tijd dus zal nog wel even duren. Je hoort dan meteen dan mensen schrikken...ja sorry hoor!
Bij mij lag het een beetje aan de manier van vragen en aan mn bui. Soms zei ik gewoon: ,,ja we willen wel een tweede", soms vertelde ik over de miskraam (veel mensen wisten dat) maar er zijn ook momenten geweest dat ik sarcastisch zei dat diegene dan de eerste was die ik het zou vertellen als het raak was. Maar het is ook een beetje een gevoel bij mij geweest. Had heel erg de neiging mn buik in te houden zodat mensen maar vooral niet konden denken dat ik zwanger was! Sterkte
Na mijn bbz kreeg ik heel vaak de reactie ,maar je hebt toch al 2 gezonde kindjes en eenjongen en een meisje , dan ga je jezelf toch niet in gevaar brengen door nog een keer zwanger te raken , of ze vragen of het wel gepland was een derde ,en ga zo maar door ...... En nu 7 maanden later , vragen ze regelmatig , hoe is het ,me zo'n ondertoontje van is het al zover ? Dan heb ik liever dat ze gewoon vragen hoe het ermee zit , ze weten toch wat er gebeurd is , dus van mij mogen ze , dat heb ik liever dan dat ze erom heen blijven draaien , daar word ik altijd zo moe van ...... veel sterkte ermee !