Voorliggende placenta+ schopjes

Discussion in 'Zwangerschap' started by b1by, Dec 26, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. b1by

b1by Lid

Jun 30, 2023
    32
    3
    8
    Female
    Heeyyy

Zijn hier nog mensen die te maken hebben met een voorliggende plancenta of hadden?

Ik vroeg me namelijk af hoe het zit met bewegingen van de baby, ben nu zelf 24+5 een maak me wat zorgen.
    De afgelopen dagen heb ik de kleine zeer veel gevuld en was hij zeer druk tot vandaag heb ik hem eigenlijk zowat niet gevoeld terwijl ik rustig dagje had omdat ik weer behoorlijk ziekjes ben.
    Soms voel ik wel iets maar ben niet zeker of het de kleine is. Zou het wat te maken kunnen hebben met de ligging van de placenta? omdat ik hoorde dat eigenlijk een kussen is wat ertussen zit en daardoor ook bewegingen minder snel en goed voelt.

Ben ik de enigste en zo niet wanneer voelde jullie dagelijks meerdere bewegingen en elke dag?

2. SarinaS

SarinaS Actief lid

Jul 6, 2014
    317
    197
    43
    Female
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Ik heb ook een voorliggende placenta... En hier hetzelfde gehad op die termijn. Kleintje was ene dag heel goed voelbaar en actief, dag erna stuk minder. Maar dat kan liggen aan hoe het kleintje ligt en waar hij schopt. En wat ik ook merk is dat als er hier een heel actieve dag geweest is, dat hij de dag erna een stuk rustiger is. Precies of hij moe is van de dag ervoor ;)

Zo lang je hem toch nog elke dag voelt, zou ik me niet al te veel zorgen maken. En als je je toch zorgen maakt, zou ik eventjes bellen ;)

3. Krily

Krily VIP lid

Jul 20, 2017
    5,050
    3,780
    113
    Female
    Hier ook een voorliggende placenta zelfs met 32 weken voel ik hem nog niet iedere dag evenveel. Vorige keer was hij op de echo heel druk en ik voelde niets:roflmao: een placenta is echt heel dik en dat terwijl mijn baby ook geen kleintje is:roflmao:

WWJD likes this.
  4. WWJD

WWJD Niet meer actief

Herkenbaar dit! Hier lag de baby met voorliggende placenta graag met de rug tegen de placenta en de schopjes waren dus vooral naar binnen toe, dat voel je niet/nauwelijks.

Share This Page