Hallo meiden, Ik heb nu al 3 weken last van bloedverlies. De ene dag een half inlegkruisje vol, de andere dag alleen na de ontlasting, en de andere dag weer niets. Om dit bloed verlies heb ik een vroege echo gehad. Ik dacht toen zelf 6 weken zwanger te ze zijn. De gynaecoloog zag een puntje wat een vruchtzakje kon zijn en een vlek wat leek op bloed. Een week later weer terug geweest. Het vruchtzakje was 2x zo groot gegroeid, maar ze zag er niets in zitten. Onder het vruchtzakje zit een hematoom (een bloeduitstorting) De hematoom kan 3 dingen betekenen. 1. Het is een miskraam vandaar het bloed 2. Het is een 2e vruchtzakje geweest 3. Het hoort bij mijn zwangerschap De gynaecoloog denkt dat ik een week korter zwanger ben. Ze zei dat het normaal was om een leeg vruchtzakje te zien bij 6 weken. Op inderdaad lees ik veel verhalen over rust houden als je een hematoom hebt. Mijn gynaecoloog zei dat ik juist veel moest bewegen zodat het bloed eerder weg is. Wie heeft ervaring met een hematoom en of een leeg vruchtzakje? Ik heb volgende week vrijdag weer een echo. Zit nu al 3 weken in onzekerheid, en voel me zo zwanger..
Hoi ts, wat een onzekerheid zeg Weet je voor jezelf zeker dat je ongeveer 6 weken moest zijn geweest tijdens de echo of twijfel je daar zelf ook over? Ik heb zelf een hele regelmatige cyclus, dus zou er haast niet naast kunnen zitten... Ik had ook wat last van bloedverlies en kreeg daarom afgelopen donderdag mijn eerste uitwendige echo. (bij 6.4 weken) Daar was een vruchtzakje en een klein vruchtje met kloppend hartje op te zien.. dus mocht je 6 weken zijn, dan zou je toch wel een vruchtje moeten kunnen zien... Het zou natuurlijk kunnen dat je minder ver bent, ik hoop het echt voor je! dat het gewoon nog wat meer moet groeien om het beter te kunnen zien. Sterkte!
Spannend hoor! Ik hoop ook voor je dat je gewoon minder ver bent dan je denkt. Normaal gesproken zie je met 6 weken echt al wel iets. Sterkte met wachten. Zenuwslopend!
Ik heb geen ervaring met een leeg vruchtzakje maar wel met een hematoom... Ik verlies nu nog steeds zo nu en dan bloed. De hematoom zit bij mij ook onder het vruchtje wat gunstig is.
Ik heb begin dit jaar een leeg vruchtzakje gehad.. Bij de eerste echo dachten ze dat het nog wat priller kon zijn dan we dachten, 2,5 week later 2e echo gehad (ik was tussendoor op vakantie geweest) ook kleine nloeding gehad op vakantie) op de 2e echo was de vruchtzak gegroeid, maar helaas een heel klein vruchtje wat er gewoon niet goed uit zag voor de aantal weken. Ik wou perse nog een week wachten met beslissingen nemen aangezien er toch "iets" was gegroeid in die 2 weken.... maar helaas... Toen gelijk besloten het zelf op te gaan wekken met cytotect om zo snel mogelijk weer met een schone lei te beginnen.
Sterkte met afwachten, moet vreselijk voor je zijn Ik wil je alleen even sterkte wensen en hopelijk is toch alles goed!!
wanneer heb je positief getest?? Op basis daarvan kun je toch uitrekenen hoever je bent. Inwendige echo gehad? Want met zes weken moet je in principe wel wat zien... Maar het kan nog wel, op het forum vaker zulke verhalen gelezen. Hier heel groot hematoom gehad met 6 wkn en ik liep echt leeg. Kansen waren 50/50. Gelukkig is het na drie dagen gestopt en is het nu verdwenen. Bij mij zei de een "doe heel rustig aan, niet persen op de wc enz". Ik mocht geen sex meer hebben omdat het hematoom je vliezen en baarmoeder al genoeg prikkelt. Ook niet in bad of zwemmen bij bruin- of bloedverlies. Mijn gyn zei dat ik niet rustig aan hoefde te doen. Als het mis gaat, gaat het mis. Maar na veel online gespeur wordt er in het buitenland zo goed als bedrust opgrlegd bij n hematoom n bloedverlies. Ze gaan er daar heel voorzichtig mee om. Toeval of niet het is hier gelukkig goed gegaan met veel rust! Hoop voor je dat er wat te zien is bij de volgende echo van en het bloedverlies stopt!
Bedankt voor jullie reactie's. De 1e dag van mijn laatste menstruatie was op 26 September. Ik heb positief getest op 22 Oktober. Op internet lees ik veel verhalen van vrouwen die bij 6 weken ook nog niets zagen, maar een week later wel. Ik hoop zo dat we vrijdag positief nieuws krijgen! Maar ben er een beetje bang voor...