gister met bijna 8 weken was er op de echo geen vruchtje te zien. de verloskundige zag alleen een leeg vruchtzakje. nu kan ik afwachten of de menstruatie vanzelf op gang komt of eventueel volgende week naar de gynaecoloog voor medicatie of curretage. heb wel wat minder symptomen maar voel nog geen miskraam aankomen. vroeg mij af waar jullie voor hebben gekozen en na hoelang het eventueel vanzelf op gang is gekomen. het is vreselijk om te wachten op een 2 maanden te late ongesteldheid terwijl je zwanger was. hadden jullie meer pijn en bloedverlies dan normaal? wanneer zijn jullie weer gaan proberen en ging dat goed? grts love
He wat balen. Hoop dat het vlug vanzelf op gang komt. Ik heb 3 weken gewacht omdat de natuur zijn werk laten doen veel prettiger en natuurlijker voelde dan medisch ingrijpen dat nog niet noodzakelijk was. Het kwam vanzelf op gang. Vervolgens ook weer direct een goede cyclus. Geen extra pijn gehad. Gewoon fikse menstruatie. Voelde het overigens niet aankomen. Ik zou dit op pijler 'miskraam' zetten i.p.v. hier. Daar krijg je mogelijk meer reacties m.b.t. dit vroege stadium.
Hier met 7,2 mk geconstateerd, met 8 wkn bevestiggd 8,2 bij gyn en gekozen voor medicatie Mifegyne en cytotec met 8,4 mk opgewekt
Hier gekozen voor een curretage. En zou t niet zien als menstruatie maar als miskraam. Zeker bij medicatie zul je wat heftiger bloeden en meer pijn hebben als bij een ongesteldheid. Natuurlijk verloop kan erg lang duren
ik heb een missed abortion gehad. ik kwam er achter met 7 weken. controle's gehad tot en met 10 weken en nog geen druppel verloren. uiteindelijk cytotec wat totaal niets deed. een week later curettage. dus ik was eigenlijk uiteindelijk bijna 12 weken. curettage verliep goed maar daarna is het wel even dat het erg lang kan duren voordat je lichaam weer hersteld en normaal doet
Herstel van je cyclus heeft niet zozeer met een curretage te maken. Meer met je hormoonhuishouding. Hoe langer je zwanger bent hoe langer het kan duren voor alle hormonen weer normaal functioneren. Dit is hij iedereen verschillend..
mijn eerste miskraam was natuurlijk op gang, hierna was mijn cyclus helemaal van slag. Heb 5 weken hevig gebloed en pas daarna kwam er wat rust in (was met 6 weken) Tweede miskraam (met 10 weken, ma met 9.4) heb ik voor een curettage gekozen, dit was wel prettig. Ik hoop dat ik nooit meer hoef te kiezen, maar ik zou het zo weer doen. Sterkte meis!
bedankt voor jullie reacties echt verschillende verhalen. elk lichaam en elke miskraam gaat natuurlijk anders. vindt het heel moeilijk om een keuze te maken.. zeker met zo veel verschillende verhalen.. zonnetje: noemde het een te late ongesteldheid omdat dat voor mezelf gewoon wat minder heftig klinkt (leeg vruchtzakje dus er is echt geen embryo). hoop zo dat het vanzelf snel komt heel naief, dat voelt minder heftig dan het opwekken of curretage. maar om hier nog in te blijven zitten is ook niet niks en van de andere kant wil ik ook door. voel me leeg en totaal niet mezelf. maakt het nog iets uit in welke week je zit hoe groot de kans is dat de medicatie werkt?
Ik zit momenteel in de wachtkamer bij de gyn, nadat er twee weken geleden ook een leeg vruchtzakje is geconstateerd. Vorige week nog een echo gehad en alles zag er nog rustig uit dat het niet aannemelijk was dat dit snel op gang zal gaan komen. Ik ben dus, op mijn verzoek, doorgestuurd in de hoop dat ik toch cytotec of iets kan krijgen. Heb af en toe een sliertje of iets bloedverlies, maar het zet niet door. Maar maakt wel dat ik al twee weken iedere keer op scherp sta. Ik had het ook liever vanzelf gehad, maar ben het afwachten nu zat. Hopelijk wil de gyn meewerken.
Hoe is het gegaan bij de gyn sneeuwmees? heb je tabletten gekregen? Dat wachten is ook niks.. ik mocht deze week bellen met de verloskundige zodat er eventueel een afspraak met de gyn gemaakt kan worden. Denk dat ik dat maar doe voor volgende week ergens ipv langer wachten.
Ik had drie opties. Afwachten (maar was voor mij geen optie meer), cytotec of curettage. Maar de wachttijd voor een curettage was ook een week. Dus nu voor pillen gekozen, met het idee als dat niet voldoende zou helpen ik alsnog voor een curettage zou gaan. Heb nu de pillen ingebracht en die doen hun werk al. Hopelijk heb ik het snel achter de rug. Je kunt je inderdaad door laten sturen en dan heb je alsnog een keuze waar jij je het beste bij voelt (en verplicht je tot niets als je toch wilt afwachten). Mijn man werkt onregelmatig en is ook wel eens 's nachts weg. Ik vond dat een rot idee dat het zo maar spontaan op gang kon komen, terwijl ik dan misschien net alleen thuis ben met de kinderen. Nu kon ik de pillen inbrengen op een moment dat mijn man thuis was en zich om de kinderen bekommert, terwijl ik nu even de handen aan mezelf vol heb. Sterkte de komende tijd!
Heel veel sterkte en hopelijk heb je niet te veel pijn en doen de pillen goed hun werk en ben je er snel vanaf. fijn dat je man er voor jullie is. denk dat ik een afspraak ga maken voor over 2 weken een dag dat ik niet werk.
Ik dacht volgens mijn eigen berekeningen dat ik 8 weken zwanger was toen ik iets bloed verloor. Bij een echo bleek toen dat ik twee weken minder ver was. Dit zat meteen al niet goed in mijn hoofd en helaas bleek dat ook zo twee weken later. Ik heb daardoor niet echt een idee hoever ik nu precies was. Maandags heb ik de echo gehad en woensdags kon ik al bij de gyneacoloog terecht. Ik heb toen gekozen voor cytotec pillen ook omdat de gyn aangaf niet al te lang meer af te wachten. Die dag nog ingenomen en eind van de middag kwam het op gang, alleen zo heftig dat ik in de avond met spoed in het ziekenhuis ben opgenomen. Gelukkig maar 1 nachtje hoeven blijven. Vorige week dinsdag ben ik op controle geweest en er zit nog een heel klein stukje weefsel. Nu is het wachten op mijn menstruatie in de hoop dat het vanzelf eruit komt. Na mijn menstruatie heb ik weer een echo om te kijken of ik schoon ben anders wordt ik alsnog gecurreteerd. Sterkte met je beslissing.
Wat een heftig verhaal claudy. Waarom precies raadde de gyn aan om niet langer te wachten? Hoop dat snel alles eruit gaat en alles weer schoon is bij de echo. Ik ga morgen een afspraak maken voor zo snel mogelijk begin het een beetje eng te vinden allemaal en weet eigg zo weinig tot ik bij de gyn ben geweest. Hoe doen jullie het eigenlijk met werk vroeg ik me af? weet echt niet wat me te wachten staat.
Volgens de gyn zat het dode vruchtje nu al zo lang in mijn lijf, dat ze de kans erg klein achtte dat mijn lichaam het zelf zou oppakken. Wat werken betreft zou ik kijken hoe je je voelt. Ik ben in totaal 2 weken thuis gebleven, maar ik verloor heel veel bloed en had enorm veel pijn. Het bloedverlies was bij mij erg onvoorspelbaar, soms had ik zo ineens enorme stolsels bloed en zat alles eronder, zo kon ik echt niet naar mijn werk. Ik heb geen curretage gehad,maar wel een foldertje meegekregen. Daar stond in dat je na de ingreep het nog een week rustig aan moet doen. Weet men op je werk dat je een miskraam hebt gehad?
Love27, heb je een vast contract en een aardige leidinggevende? Mijn ervaring is dat als je het tegen mensen zegt, ze ontzettend begripvol reageren. En je ook de tijd gunnen. De eerste keer heb ik het tegen bijna niemand gezegd, nu wel en ik vind het toch echt wel fijner dat een aantal collega's het nu wel weten. Maar het hangt wel af van je werkomgeving, dat kun je alleen zelf inschatten...
Leidinggevende zijn best aardig maar het gaat meer om alle collegas die gaan vragen wat er aan de hand is (zijn er heel veel). heb helemaal geen zin om dat continue te moeten uitleggen en het er steeds over te moeten hebben. Dus daarom liever niet maar als ik me toch ziek moet gaan melden vertel ik het misschien wel tegen mijn leidinggevende dat is dan wel het beste denk ik.. hoop dat het niet nodig is maar dat is waarschijnlijk niet heel realistisch
Love 27 ik kan me voorstellen dat je het niet fijn vind om het er steeds over te hebben. Kan je niet met je leidinggevende afspreken dat hij of zij namens jou een mail uitdoet naar iedereen waarin uitgelegd wordt wat er met jou aan de hand is en dat je het heel lastig vind om het er over te hebben. Dan weet iedereen wel wat er aan de hand is maar hoef jij het er niet over te hebben. Toen ik mij voor de 2e week moest ziekmelden heb ik dat zo met mijn leidinggevende overlegd. Er gingen op mijn werk al vermoedens van collega's rond dat ik misschien wel zwanger was. En zo was het meteen duidelijk wat er aan de hand was. Ik kon zo ook zelf bepalen of ik het erover wilde hebben. Dat werkte voor mij erg fijn.
Sterkte. Altijd een moeilijk moment. Een echo zonder leven. Bij mijn eerste mk afgewacht tot het vanzelf kwam. Ruim twee weken na constatering van de mk. Persoonlijk bond ik dit erg prettig. Ik had al 'afscheid' genomen en het geaccepteerd voor de uiteindelijke mk los kwam. Betreft het werk idd je leidinggevende inlichten en zo je collega's. Snap dat het niet fijn is er continu uitleg over te moeten geven. Helemaal niet als er al zwangerschap geruchten in het rond gaan. Daarbij mocht je dan opeens naar huis moeten zijn ze op de hoogte en kan je (snel) weg. Doe vooral waar jij je prettig bij voelt.
Hier een positief verhaal. Had met 8+4 een lege vruchtzakje. Met 11 weken bleek het toch goed en zat er een mooi kindje die nu een heerlijke dreumes is. Je zal nog een extra echo krijgen tzt en dan heb je wel antwoord of het goed zit of niet. Mijn gevoel was toen heel sterk dat ik dacht dat ik wel zwanger was. Al twijfel je natuurlijk wel door die echo. Sterkte met wachten.