Hoevaak Controle gynaecoloog na 37 weken

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by enschede007, Sep 2, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. enschede007

enschede007 Actief lid

Nov 9, 2013
    123
    27
    28
    Hallo dames,

Hoe vaak hadden jullie na de 37ste week nog controle bij de gynaecoloog ?
    Ik heb een afspraak met 37 weken gehad en hoef nu pas bij 39 langs te komen.. Voor mijn gevoel zit daar veel tijd tussen!

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Apart, hier nu wekelijks (loop bij de verloskundige)bij de vorige toen ik bij de gynaecoloog liep ook vanaf deze termijn wekelijks.

3. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

Mar 20, 2015
    4,485
    2,225
    113
    Female
    twente
    #3 laurazoey, Sep 2, 2016
    Last edited: Sep 2, 2016
    Hier elke week een afspraak. Wel gek dat ze er 2 weken tussen laat. Hier vanaf week 36 al elke week

4. Aman1985

Aman1985 Lid

Jun 22, 2015
    73
    0
    0
    Bij mij liet de gynaecoloog er ook 2 weken tussen zitten. Nu ook iets meer dan een week met de volgende afspraak. Ik vond het ook vreemd. Bij de vorige bij de verloskundige was het altijd meer op elkaar.

5. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Bij verloskundigen is het volgens mij veel meer protocollair en vanaf 36 weken dus wekelijks. Zelf altijd bij een gynaecoloog gelopen en die bepaald aan de hand van hoe het gaat. Heb er ook na 36 weken twee week tussen zitten. Volgende controle zou wel eens de laatste kunnen zijn. Als alles goed en stabiel verloopt vind ik wekelijks ook niet perse noodzakelijk. Al voelt een afspraak voor over twee weken op deze termijn ook wel wat apart. Dat herken ik wel, maar anders zou het een echo zijn, bloeddrukmeting, praatje hoe het gaat en het is weer klaar.

6. mimi1988

mimi1988 VIP lid

Apr 7, 2015
    6,946
    4,154
    113
    Zoals Lieke84 zegt. Doen ze bij ons in het ziekenhuis ook (radboud). Ze plannen je om de twee weken. Voel jij zelf iets bijzonders mag je bellen en langs komen.

7. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Ik loop bij de gyn. Vanaf 36 weken moet ik iedere week langskomen. je kunt ook vragen om een extra controle als dat je een fijner gevoel geeft.

8. Happy91

Happy91 Bekend lid

Aug 4, 2014
    908
    247
    43
    Ik loop bij de verloskundige en dus niet bij de gyn, maar aanstaande maandag heb ik controle bij 37,2 weken. Vanaf dat moment is het iedere week controle.

Ik vind 2 weken er tussen ook best lang eigenlijk

9. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik loop bij de gyn. Nu 31 wkn en zou om de 2 wkn moeten. Helaas hebben ze gewoon geen plek 😂 en mag ik dus over 2 wkn naar vk, en over 4.5 week naar gyn. Hoop dat als ik 36.wkn ben ik gewoon netjes iedere week mag! Zou me niet prettig voelen als ze zo laks worden op dit termijn! !

10. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ik ben nu 33 weken en moet tot 36 weken elke twee weken langskomen. Na de 36 weken wil de gynaecoloog me elke week zien. De zwangerschap gaat verder goed, geen bijzonderheden tot nu toe dus daar ligt het niet aan.

11. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    @honey, denk niet dat het laksheid is hoor dat de controles niet perse elke week plaatsvinden. Een afspraak moet ook echt wel nut hebben. Een gynaecoloog kan prima inschatten of een afspraak perse over een week moet, of dat het iets langer mag duren.

12. Rombely

Rombely Niet meer actief

Hier met beide kindertjes met 36 weken overgedragen. In principe dan om de twee weken. Bij de tweede waren geen bijzonderheden en vanaf 40 weken mocht ik elke week komen. Bij 41.4 afspraak gemaakt om met 41.6 opgenomen te worden om in te leiden. Maar had ook nog door mogen lopen en dan om de dag ctg, echt geen spoortje nerveuziteit in het ziekenhuis.
    Bij de eerste was het (achteraf) anders, doorverwijzing ivm draaipoging stuit met 35 weken. Bleek heel weinig vruchtwater te hebben en om de dag ctg en echo. Geplande keizersnede met 38.5 maar heb tot die tijd niet doorgehad dat ze zich zorgde maakte. Dacht dat nou eenmaal zo was in het zkh. Maar achteraf blijkt dus wel dat ze daar veel makkelijker zijn (meer gewend?).

Share This Page