Gisteren (zondag 18/01/09) was ik precies 34 weken zwanger. Sinds zaterdagavond had ik wat vocht verlies maar dacht dat het normaal was. Zondagavond toch maar de vk gebeld en het bleek om vruchtwater te gaan en moest naar het ziekenhuis toe. Daar werd wederom d.m.v. een test vastgesteld dat het om lekkend vruchtwaterging en ik werd opgenomen. Zondagnacht braken de vliezen complaat en me hele bed, kleding en grond was nat. Maandagmiddag moestg ik voor een echo om te kijken hoeveel vruchtwater er nog om de baby zat. Dit bleek compleet op te zijn. Volgens de artsen geen paniek en is het gewoon afwachten tot dat de weeën gaan beginnen maar volgens hen kan dat ook nog makkelijk 2 tot 3 weken duren. Wie heeft dit ook meegemaakt of weet dat dit verhaal klopt want de baby kan nu niet meer drinken! en zonder water/vocht kan niemand. Wij maken ons GROTE zorgen en in het ziekenhuis zijn ze zo makkelijk! HELP! De baby wordt maar 2x per dag in de gaten gehouden d.m.v. hartfilpmjes volgens ons ook te weinig. Je gaat er vanuit dat ze het wel weten in een ziekenhuis, toch?
Hoi, Bij mij braken mijn vliezen toen ik 31 weken was. Ik moest toen naar het ziekenhuis, verplicht plat liggen. Omdat bij mij de weeën ook waren begonnen heb ik weeënremmers gekregen. Twee keer per dag moest ik aan het CTG-apparaat om de conditie van het kindje te meten en de weeënintensiteit. En een aantal keer per dag werd mijn temperatuur gecontroleerd. Koorts kon wijzen op infectie en dan zou de bevalling meteen moeten plaatsvinden. Ik heb 3 weken zo gelegen, totdat ze de weeën niet meer konden tegenhouden. Je maakt dagelijks nieuw vruchtwater aan. Oké er vloeit ook steeds weer wat weg natuurlijk door je gebroken vliezen. Bij mij lag mijn zoontje ook zo goed als droog. Eens in de week maakten ze een echo om te zien of er vruchtwater zat en hoe mijn zoontje er bij lag. Zolang je geen infectie krijgt kan het geen kwaad. Wel is het zo dat je kindje zich niet meer zo gemakkelijk kan bewegen en als het in een bepaalde houding ligt, het na de geboorte daar last van kan hebben. Ze noemden bij mij als voorbeeld dat een armpje in een bepaalde stand kon staan en dat het na de geboorte therapie zou moeten krijgen om het weer soepel te krijgen. Mijn zoontje had schijnbaar met zijn wangetje tegen mijn buikwand aangelegen, want hij had een scheeft gezichtje. Dat was overigens na een paar dagen vanzelf bijgetrokken. Het belangrijkste is dus dat je geen koorts krijgt!
idd je maakt weer nieuw vruchtwater aan ook. en je wordt echt wel goed in de gaten gehouden hoor. ik dacht zelf dat ik van de week ook vruchtwater verloor. werd gelijk naar het z'huis ook gestuurd en ctg en gynecaloog heeft gekeken maar was vals alar. tijdens de ctg kwam er steeds een zuster kijken, me bloeddruk werd gemeten en ik werd getemperatuurd. vond dat ik goed geholpen werd, ondanks dat het er harstikke druk was. net wat hier al staat. denk dat de kans groter op infectiegevaar is als dat je kleine niet genoeg drinkt. echt ze laten je niet aan je lot over succes groetjes henkie
Als ik t zelf zou zijn, zou ik willen dat ze t halen. destijds moest ik binnen 24 uur bevallen om dezelfde reden vruchtwater verloren en zat niets meer. Dus waarom zou t anders zijn? Ik hou niet van risico's nemen omtrent de gezondheid van de kleine dus ik zou gewoon eisen dat ze je of 24/7 in de gaten houden in t ziekenhuis met name vooral de baby dan! Of dat ze t halen.
Hij drinkt vruchtwater om te oefenen met slikken e.d. Niet voor het vocht. Mijn zoontje had in het begin ook moeite om te drinken en het kan zijn dat het komt omdat ik geen vruchtwater meer had. In het ziekenhuis wordt je echt 24/7 in de gaten gehouden hoor! Ik weet nog dat ze zelfs 's nachts kwamen temperaturen bij me... Zolang je geen infectie hebt, is er niks aan de hand. In de buik zit je kindje nog altijd beter als daarbuiten, elke dag dat hij er langer zit is er één werd mij verteld.
Klopt, maar dat is niet voor de voedingsstoffen. Dat is meer om te "oefenen" zeg maar. Alle voedingsstoffen komen via de navelstreng.
kan de situaties natuurlijk niet vergelijken, maar mss dat ze het kindje nog niet willen halen omdat ze nog maar 34 weken is?
Er bestaat nu toch infectiegevaar. Ik dacht dat dat het enige gevaar was van gebroken vliezen... Hebben ze verder geen info hierover meegegeven? Welke tekenen je op moet letten? Anders zou ik morgen nog even bellen voor verdere informatie. Alles vragen wat je niet begrijpt en gewoon doorvragen! Hoop dat ze je gerust kunnen stellen. Hoop dat je beebje nog lang gezond blijft zitten hoor! Het is nog een beetje te vroeg Sterkte
Een ander gevaar aan gebroken vliezen is dat als de baby nog niet ingedaald is, de navelstreng klem kan komen te zitten of naar buiten kan komen. Daarom heb ik ook 3 weken verplicht plat moeten liggen in het ziekenhuis. Mijn zoontje was niet ingedaald en omdat ze ivm het infectiegevaar niet wilden controleren of ik ontsluiting had, moest ik 24/7 verplicht plat liggen. Ik mocht niet eens naar het toilet of douchen. Maar als je kindje al is ingedaald is volgens mij het grootste risico het infectiegevaar en dat moet je in de gaten houden door regelmatig te temperaturen. Ik heb toen het bij mij gebeurd is uitgebreide voorlichting gehad in het ziekenhuis. Er kwam een gyn bij mijn bed zitten om alles uit te leggen en omdat de kans levensgroot aanwezig was dat hij te vroeg geboren zou worden, is er ook een kinderarts van de couveuseafdeling bij mij geweest om te vertellen wat ik kon verwachten.
Ik denk dat het risico groter is als ze het kind halen, dan dat ze het laten zitten. Die mensen weten echt wel wat ze doen hoor!
Ik zocht haar site op en ze is bevallen. De kleine is nu één dag. Gefeliciteerd meid met Silvy! Hopelijk gaat het met jou goed. Las dat je placenta niet losliet en je geopereerd moest worden. Sterkte.
ik ben eerder ingeleid omdat mijn vrucht water begon opte raken. nou liep ik wel tegen het einde aan. ze besloten me gelijk op te nemen toen ik met 42 en 3 dagen daar op controle was.
Hi Janneke, Bij mij waren mijn vliezen ook te vroeg gebroken. Met 36 weken. Ik moest ook naar het ziekenhuis. Ik heb geen echo gehad. Bij mij werd er ook gewacht tot de weeen zouden komen. Deze kwamen maar niet. Ik werd de volgende dag ingeleid en kreeg ook twee keer per dag een hartfilmpje. In mijn geval vertelden ze dat de kleine toch steeds weer een beetje vruchtwater aan maakte en dat ik me geen zorgen hoefde te maken voor uitdroging. Uiteraard maakte ik me toch zorgen. Ze gaven wel aan dat het niet weken door kon gaan zo. Ik heb uiteindelijk 5 dagen in het ziekenhuis gelegen met langdurig gebroken vliezen. Ik was al bijna 37 weken dus ik was wat verder dan jij. De kleine is o.a dmv weeen opwekkers de 5e dag geboren en is gelukkig gezond. Het kan zijn dat ze het bij jou wat willen uitrekken in verband met je zwangerschapsduur. In ieder geval heel veel sterkte.