Wie heeft ervaring met dit probleem? Ze konden vanmiddag bijna geen vruchtwater meer vinden in de buik. Weet iemand hoe lang een baby 'droog' mag liggen? Maak me zelf zo druk dat mijn weeen weg zijn en ik het liefste om een inleiding wol vragen. Heb ik daar recht op als ik dat vraag?
ik zou om een inleiding vragen kan me niet voorstellen dat het goed is bij mij is tijdens het bevallen zelf de baarmoeder gevult om te spoelen omdat het te lang duurde en omdat ze had gepoept.
Zeker vragen om een inleiding, je bent al zover zwanger, je kindje kan gerust komen nu. Na het breken van mijn vliezen verloor ik ontzettend veel vruchtwater, hierdoor (en mede doordat de navelstreng 2 keer om het nekje zat) voelde mijn kindje zich helemaal niet prettig meer tijdens de hevige weeën. Ze wilden toen vocht bijspuiten zodat hij zich weer prettiger zou gaan voelen, echter was het allemaal zo heftig dat ik net op dat moment nog 1 keer mocht/moest persen en dan moest hij ook echt tijdens die persbeurt geboren worden. Met veel duwen en trekken lukte dat, maar het geeft wel aan dat het voor een kindje niet best is als er geen of weinig vruchtwater meer is. Dus maak er zeker werk van! Succes!
Zou het wel vragen maar hebben ze het niet opgemeten dan?? Meestal kunnen ze dat opmeten via een echo, en als de waarde onder de 2 zit, gaan ze je inleiden.. nogmaals: zou er zeker om vragen!!
Hebben ze er niks over gezegd dan? Ik kan me dat niet voorstellen, als het kwaad kan (ik weet natuurlijk niet hoeveel ze hebben gemeten) dat ze geen actie ondernemen.
Hier zijn met mn laatste zwangerschap met 34 weken mn vliezen gebroken en er werd zo goed al niks meer aangemaakt op 1 of andere manier. Het werd steeds opgemeten maar op het laatst zat alleen bij zoonlief zn hoofdje nog een beetje (hij bewoon ook al die tijd amper meer omdat het vruchtwater op was dus bleef op 1 plek liggen). Mn buik was ook helemaal ingevallen (echt deuken erin leek ook onwijs eng) en je zag hem echt liggen (heb er toen ook gelijk foto's van gemaakt omdat het zo vreemd leek). Uiteindelijk is hij pas met 36 weken gehaald omdat ik al 3 nachten wakker lag van de weeen, anders hadden ze hem nog laten zitten . Maar jij bent al zover in je zwangerschap dat ik er wel ff een gesprekje erover zou willen hebben....Succes!
Bij onze dochter had ik bij bijna 39 weken nog erg weinig vruchtwater de dag erna ben ik ingeleid en dat duurde nog 2,5 dag voordat ze er was..
Met 38+5 was via echo ook gezien dat ik minder vruchtwater had. Ben de volgende dag ingeleid en bevallen van mijn zoontje. Zeker om een inleiding vragen meid. Hier kwam ze er zelf mee, hoefde niet te vragen. Succes.
Joh ik zou als ik jou was gewoon echt even bellen. Ervaringen hier zijn leuk en vaak heb je er zeker wat aan maar in dit geval is t toch maar net wat jouw gyn hieraan doet! Gewoon zeggen dat je je zorgen maakt en desnoods dat je meer vruchtwater bent verloren zodat ze nogeens kijken. En als ze je dan nog weg sturen zou ik vragen hoe lang een baby dan zonder vruchtwater mag enz.
Bij mij was het de reden om in te leiden. Bij 39 + 3 werd geconstateerd dat er bijna geen vruchtwater meer was. De volgende dag werd ik ingeleid, de gyn heeft er behoorlijk haar best voor moeten doen om mij er tussen te krijgen (het was erg druk blijkbaar) maar ze wou absoluut niet dat het langer zou duren. Het kan namelijk ermee te maken hebben dat de placenta iets minder goed van kwaliteit aan het worden is. Je hoeft niet meteen in paniek erover te raken, maar ik zou toch even bellen.
Als het te weinig is gaan ze over op inleiden. Aangezien ze dat nog niet hebben gedaan ga ik er vanuit dat het niet zodanig weinig is? Maar je kan het altijd bespreken natuurlijk
Dat lijkt mij dus ook.. ze gaan in dit stadium van je zwangerschap toch ook geen risico meer nemen...