Pfff.. Even wat van me afschrijven.. Ik ben nu bijna 37 weken zwanger, en ik zit er helemaal doorheen.. Dit word ons 1e kindje, dus ik weet totaal niet wat me te wachten staat... Ik heb een zeer stressvolle & nare zwangerschap gehad.. Nu voel ik elke x steken bij mijn vagina.. Heb veel last van afscheiding en pijn in mijn buik.. Maar steeds vraag ik me dan dus af of die kleine verkeerd ligt.. Of dat het echt al harde buiken zijn.. Erg pijnlijk! Aan de ene kant, zegt mijn gevoel dat het nog wel sneller kan gaan dan we denken.. Maar aan de andere kant, heb ik serieus geen idee.. Hoe begon de bevalling bij jullie? of voel je zoiets totaal niet aankomen?
Ik voelde niets aankomen.. Rommelen zoals jij nu hebt wel en dat hoort er helaas bij.. Voor je uk is het ook beter nog even binnen te blijven dus nog ff doorbijten!! Het is het echt allemaal waard!
Okee.. dus dit noemen ze gerommel! haha.. De kleine moet ook nog echt even blijven zitten, zodat ik hier thuis de laatste dingetjes nog voor mekaar kan maken.. Ik slaap gewoon erg slecht, voel me steeds beroerder.. en als het volgende week echt mooi weer word.. Lig ik weer de hele dag voor dood op de bank.. Stiekem hoop ik dat het toch wel ietsje eerder geboren word... Ik zit er op dit moment zooo doorheen!
heel herkenbaar meid! dit noemen ze dus de laatste loodjes (word er al akelig van als ik het typ maar is echt zo) zoals ik nu lees ben je aan het rommelen maar het kan zomaar doorzetten. probeer de tijd te doden met alles klaarmaken voor jullie kleine beeb, mocht het dan toch doorzetten kun je met een gerust hart de bevalling in! succes alvast, en geniet van je beebje straks (of al heel binnekort!)
ja veel gerommel dus. Had ik ook bij de 1e al vrij vroeg en pas met 41 wk KS gehad. Nu ook alweer veel gerommel en slaap ook slecht. Zie tegen het mooie weer op, aangezien ik een lage bloeddruk heb en dan snel duidelig wordt. dus ook ik lig volgende week veel op de bank, alleen lastig met een peutertje om je heen. Maar ja dan maar zo veel mogelijk proberen te slapen en rusten voor de bevalling al vast en hopen dat het snel begint.
Ik wil je niet teleurstellen maar ik hoopte ook vanaf 37 weken te bevallen... Had ook veel gerommel maar helaas nog steeds geen effect... Gyn dacht dat ik niet overtijd zou gaan maar zie banner Hoe moeilijk het ook is probeer het los te laten in het ergste geval duurt het nog wel even... En je kan niet meer doen dan dan door hobbelen helaas! Sterkte met de laatste loodjes!
Ik heb mezelf altijd voor ogen gehouden dat de beeb pas dik na de 40 weken zou komen. Mede omdat ik niet wil dat ik ga zitten wachten van wanneer komt er nou eens iets. Miss kan je beter denken: t duurt nog wel ff. En dat het dan achteraf me valt. Bij mij loopt het ook anders dan dt ik me had voorgesteld. Baby ligt in stuit en ik krijg met 38 weken een ks. Heb het er best moeilijk mee, vind het doodeng.... En loop heel de tijd met een zenuwen gevoel rond
Zo te zien ben ik niet de enige.. en dat stelt me ook wel een beetje gerust.. Ik zit zo te hopen dat het eerder komt, dus moet dat misschien inderdaad maar niet meer doen.. en er gewoon vanuit gaan dat de kleine nog wel 4 weken in mn buikkie blijft zitten.. Och justy, dat is inderdaad wel super spannend.. Snap heel goed dat je al zo zenuwachtig bent. Ik kan er gewoon niet tegen, dat je gewoon niet weet.. wanneer het gaat beginnen.
die steken die je beschrijft, wellicht heeft dat met het indalen van de baby te maken? ronnd jouw termijn had ik die ook, vond het erg vervelend maar zodra de kleine is ingedaald gaat het wel beter. verder zou ik voor die afscheiding even langs de vk gaan. het kan zijn dat je een deel van de slijmprop verliest maar je kunt ook een schimmelinfectie hebben. beter even het zekere voor het onzekere. je vk kan ook controleren of je evt. al ontsluiting hebt zodat je weet of er iets aan de gang is. maar eerlijk gezegd hoop ik dat je kleintje nog eventjes blijft zitten want 'bijna 37 weken' is nog wel bijna een maand te vroeg... mijn zoontje heeft tot 42 weken in mijn buik gezeten, de laatste 2 weken waren zwaar. dat wens ik je zeker niet toe, maar hoog of laag springen, die kleine komt wanneer het tijd is... nog eventjes doorbijten, de laatste loodjes zijn letterlijk het zwaarst... succes!
Ja ik dacht al dat ik zoiets gelezen had, dat die steken met indalen temaken kunnen hebben.. Ik sta niet meer bij de vk onder controle, maar alleen nog maar in het ziekenhuis.. Daar moet ik woensdag weer heen, dus kan ik het meteen vragen. Tuurlijk moet die kleine nog even blijven zitten, maar soms heb ik van die dagen erbij.. Vannacht gelukkig wel aardig redelijk geslapen, en dan voel je je meteen een stuk beterder. Vandaag dan echt de laatste dingen op de babykamer voor mekaar maken.. Van de week nog eens even gaan zitten voor de geboorte kaartjes, dat is wel een mooi klusje voor het warme weer wat eraan komt.. En dan is het meeste wel geregeld! Heerlijk idee!
Als ik het zo lees lijkt het me totaal niet prettig dat gerommel. Weet ook niet hoe het is. Had op de dag van de bevalling nergens last van tot mn vliezen spontaan braken. Beebje komt idd gewoon wanneer hij/zij er klaar voor is. Succes met de komende tijd door te komen hoor! Wie weet is de kleine er eerder dan je denkt maar je kan het beste van het uiterste uit gaan. Valt het alleen maar mee als beebje eerder komt
Nou inderdaad, het rommelt hier aan een stuk door.. en ik word er niet goed van haha. Vooral omdat het onze 1e is, en ik gewoon totaal niet weet wat me te wachten staat. Ik ben 15 augustus uitgerekend.. 16 augustus is de sterfdag van mijn oma, en iedereen baalt zo dat ze dit niet meer mee mag maken.. Dit had ze prachtig gevonden! Dus ergens zegt mijn gevoel dat die kleine wacht tot 16 augustus.. Maarjah.. we zullen het toch echt nog eventjes af moeten wachten. Ik ben totaal niet bijgelovig, maar mocht dat toch gebeuren.. kan het toch haast geen toeval zijn!
Die afscheiding is volgens mijn vk normaal. Ik heb vanaf 30 weken dat ik het er soms zo uit voel lopen. Erg irritant idd. maar goed... Ik gebruik nu maar een inlegkruisje ervoor Ja dat is ook best raar en eng he? Dat je niet weet wanner het gaat gebeuren. Aan de andere kant ook wel weer leuk en spannend. Ik zou proberen zo veel mogelijk door te gaan met mn dagelijks leven en niet te veel stil te staan bij elk "gevoeletje" t schijnt ook goed te zijn voor het vorderen van de weeen als je met de eerste krampen gewoon lekker op je gemakje je dingen in en om huis blijft doen, dat schijnt het te bespoedigen.
Zo te horen (lezen) ben je er bijna klaar voor. Misschien kondigt de kleine zich dan snel aan, maar aan de andere kant zou 16/8 ook heel speciaal zijn? Probeer je in te stellen op overtijd lopen, dan kan het alleen maar meevallen!! Alle fabeltjes over thee of ananashart, ik geloof er niet in. maar misschien kan je wat googelen op trucjes?
Spannend allemaal he, ik ben ook 15aug. uitgerekend! Ik wordt ook al zo ongeduldig, maar heb deze week wel wat leuke dingen gepland met vriendinnen voor de nodige afleiding en er zit niets anders op dan afwachten en verder gaan met de onrustige.nachten ik zeg steeds tegen mezeld datk blij moet zijn datt allemaal.zo mag lopen aangezien er ook zoveel verdrietige.dingen om je heen gebeuren..succes meid met laatste weekjes
Hou vol. Het is niet makkelijk meer nu, maar het is echt beter voor je kindje om nog even te blijven zitten. Een kindje van 39 weken is toch weer wat meer 'af' dan een van 37. (die van mij zijn trouwens allebei in de 41e week geboren.) Ik zou zeggen: ga uit van de uitgerekende datum of nog wat overtijd (ongeveer de helft van de baby's komt echt pas na de uitgerekende datum). 16 augustus zou een pracht-geboortedag zijn, lijkt me. Je hebt het grootste deel gehad. 37 weken gehad, hooguit nog 5 te gaan (en hopelijk wat minder). Snap heel goed dat je het moeilijk vindt omdat je niet weet waar je aan toe bent. Tegelijk is dat ook wel mooi, in een wereld waarin alles gepland en georganiseerd kan worden, dat zoiets wezenlijks als een geboorte komt als het komt. Nu kun je het je vast niet voorstellen, maar ooit zul je die dikke buik nog gaan missen Hou vol dus, bespreek het met je gyn, en ik hoop voor je dat je gauw een mooie bevalling zult hebben (en vooral dat je dan een prachtig, gezond kindje in je armen krijgt).
Ohw wat toevallig lize.. Ik probeer ook zo veel mogelijk leuke dingen te doen.. Met mn moeder & mn zusje.. Het scheelt dat iedereen nu lekker vakantie heeft! Mijn vriend baalt als een stekker, hij is stratenmaker.. en eigenlijk is dat niet te doen met dit weer! Maar hij krijgt lekker vakantie zodra de kleine geboren is, ook een heerlijk idee voor mezelf! Inderdaad Bri, die 16 augustus zou wel heel speciaal zijn.. Dan word een dag die 2 jaar geleden heel verdrietig was, toch nog een hele leuke datum! En ik hou gewoon die 5 weken steeds maar in mijn hoofd.. want jah.. Dan valt het altijd mee! Gisteren nog in het ziekenhuis geweest, maar de kleine is nog niet ingedaald niets.. Het zag er super goed uit, precies zoals het er bij 37 weken uit hoorde te zien.. Mijn baarmoeder heeft een aparte vorm, de vorm van een W. We zijn constant gewaarschuwd voor vroeggeboorte.. Dus mogen heel blij zijn dat ons kleintje het al zo lang in mijn buikkie zit!