wachten, wat kan ik doen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door zilvervosje, 6 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    hoi allemaal,

Ik heb maandag met 8 weken een echo gehad die niet goed was. Het kindje is nu waarschijnlijk al een weekje niet meer in leven. Ondertussen wacht ik op een miskraam, maar ik word er echt gek van! Ik heb vannacht krampen gehad in mijn buik en rug, maar vanochtend was er weer niks aan de hand. De hele dag voel ik al helemaal niks. Kan ik iets doen om het toch op te wekken, anders dan een pil of curretage? Misschien iets van oefeningen of iets eten? Zit iemand in het zelfde schuitje als ik? Hoort het, om wel tekenen te hebben of betekent dit dat het gewoon niet door gaat zetten?

Hoe langer het duurt, hoe meer ik toch de hoop heb dat de echoscopiste het verkeerd heeft gezien, al weet ik rationeel heus dat dat niet kan.

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ach lieve zilvervosje,
    wat vreselijk.

we zaten samen in de junimamas he, en nu ben jij ook afgevallen dus?
    :(

ik zou het overleggen met je gyn/ha.
    zelf heb ik een klein weekje moeten wachten, toen kwamen de echte ongi krampen en de vmk.

maar als jij het te heftig vindt, wat ik me kan voorstellen met 8 weken, dan zou je ook in opwekkende meds kunnen vragen.

kan je geen afspraak maken met de dok?

ik wens je heel erg veel sterkte
    knuff

3. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Ik heb 2 keer een miskraam gehad en de laatste keer via de natuurlijke weg. Vruchtje was al gestopt met 4 weken en kwam pas "eruit" bij bijna 10 weken. De 1e keer heb ik medicijnen gehad dat is best heftige pijn tenminste bij mij. Je kan altijd de ha bellen voor curretage of medc je moet doen waar jij je het beste bij voelt. De 1e keer wou ik dat het z.s.m. weg was en de 2e keer was na mijn 1e echo al vrij snel dat ik krampen kreeg, dat gerommel kan wel even aanhouden het kwam bij mij heel langzaam op gang maar duurde wel paar dagen.

heel veel sterkte verder

4. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

bij opwekmedicijnen kun je lekker thuis blijven, maar de pijn is best intens!En er kan eventueel resten blijven zitten, maar hier was bij mij geen sprake van.

Bij curretage mag je ervan uitgaan dat het onder algehele narcose gebeurd en dan ben je er direct vanaf om het zomaar te zeggen, in een enkel geval laten ze wat zitten.
    Bij mij is 1 van de 3 keer wat blijven zitten.

Het blijft een lastige en emotionele keus.
    Wens je heel veel sterkte!!!!

5. Feline81

Feline81 Lid

7 jan 2009
    23
    0
    0
    #5 Feline81, 6 nov 2009
    Laatst bewerkt: 6 nov 2009
    Hoi! Als eerste wilde ik je heel veel sterkte wensen, want wachten is heel erg moeilijk. Mijn verloskundige gaf mij als tip om vrouwenmantel thee te halen. Ik heb het toen maar gedaan onder het motto baat het niet dan schaat het niet en ik heb toen zelf die nacht mijn miskraam gekregen. Of het gewoon mijn tijd was, of dat het aan de thee lag dat weet ik natuurlijk niet, maar wie weet werkt het voor je. Je kunt het halen bij de natuurwinkel of reformzaak.

Aanvulling: Wat dat spul moet gaan doen is je baarmoeder goed laten samentrekken. Volgens de VK geeft ze het ook wel als tip voor vrouwen die overtijd zijn (om de bevalling op de wekken, net als ananas zegmaar), net bevallen zijn en vrouwen die heel heftig menstrueren. En dus als je een miskraam moet gaan krijgen (had er zelf ook nog nooit van gehoord....).

6. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi allemaal,

Bedankt voor de tips. Er gebeurde nog steeds niks dus we hebben besloten voor de curretage, die gebeurt as woensdag. Hoe eng die ingreep ook klinkt, het schijnt in werkelijkheid mee te vallen. Het gebeurt inderdaad onder algehele narcose en in principe ben ik na 4 - 6 weken alweer ongesteld (of niet... je schijnt extra vruchtbaar te zijn na een miskraam). Na de ingreep heb je nog een paar dagen buikpijn, maar zelfs die schijnt mee te vallen. Ik kijk nog het minste uit naar het infuus met slaapmiddel. Ik weet natuurlijk niet of dit het opgewekte lok-verhaaltje is... ik laat het woensdag weten.

De geestelijke verwerking gaat inmiddels al een stuk beter. Afgelopen weekend heb ik zelfs staan klussen. Alle deuren en het houtwerk in keuken in de lak gezet. Ik irriteerde me er al weken aan maar mocht er niks aan doen vanwege de zwangerschap. En ik heb gedouched, dat is al een hele verbetering met een paar dagen terug.

Ik kan het inmiddels zo zien dat de artsen niet iets verschrikkelijks gaan doen. Ze helpen ons zwanger te worden, ook al kent de weg erheen een grote omweg. Het is ook niet makkelijk om het mooiste, liefste en leukste kindje van de wereld te maken :). En deze ervaring maakt van mij een nog betere moeder dan ik al van plan was te worden.
    Het gaat beter, het idee van een curretage is een opluchting. Ik mag dit kindje toch niet houden, dan maar beter zoals het nu gaat.

Bedankt voor alle adviezen en alle steun. Ik hoop voor ons allemaal dat de Kerst dit jaar een prachtig wonder brengt!

7. foekie83

foekie83 Actief lid

25 okt 2009
    312
    0
    0
    slik! heel veel sterkte meis!denk aan je ! knuf!

8. annemoon80

16 jul 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zilvervosje,

Misschien om je een hart onder de riem te steken.......:
    ik heb 1,5 week geleden een curretage gehad, na eerst met die medicijnen aan de gang geweest te zijn.
    Ik kreeg een ruggenprik en heb totaal geen buikpijn gehad (niet tijdens en niet na de ingreep).
    Vloeien duurde bij mij maar 2 dagen en was niet veel.
    Aanstaande vrijdag krijg ik nog een echo om te kijken of het schoon is.
    Mij is de curretage en het verloop erna reuze meegevallen (de medicijnen waren erger).
    Hoop dat je er wat aan hebt en heel veel sterkte!

9. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Sterkte meid. Het is niet leuk om zoiets mee te maken. Wel goed van je dat je zo positief blijft.

Een curretage valt werkelijk mee. Heb er 1 gehad met 12 weken zwangerschap. Ook onder algehele narcose. Je voelt er echt vrijwel niets van hoor. Heel veel sterkte en succes woensdag.

Liefs Belliebel

10. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi meiden,

Bedankt voor bemoedigende woorden! Het helpt echt om te horen dat het in jullie ervaring ook echt meeviel. Het klonk me zo onwerkelijk goed in de oren dat ik het bijna niet kon geloven, maar het blijkt dus inderdaad de meest pijnloze manier te zijn. Dat helpt mijn zenuwen een beetje onder bedwang te houden ;) Ik ben namelijk niet echt een held met artsen en naalden. Mijn vriend ook al niet. Die hield vandaag bij het bloedprikken mijn hand vast, maar zijn hoofd buiten de deur (het was gelukkig een klein kamertje). Wat een schat is het toch.

@Annemoon80: hoe gaat het nu met je? Wat kl*te he, zo'n ingreep. Zo tegenstrijdig en toch de weg naar een nieuwe zwangerschap. Ga je het binnenkort opnieuw proberen?

@Belliebel: ik zie dat het met jou inmiddels hartstikke goed gaat. Heb je je 20-weken echo al gehad? Gaat alles goed? Weet je al of je je gaat laten inenten? Het is fijn om te zien dat een "ervaringsgenoot" er nu zo zonnig voor staat! :)

@foekie: Bedankt voor het meeleven! Ik hoop dat het voor jou allemaal hartstikke goed gaat! Heb je al een hartje gehoord?

11. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    ik spreek helaas ook uit ervaring en kan je vertellen dat het reuze meevalt een curetage.. ik zag er ook als een berg tegenop.. het enige wat me tegenviel is de lange wachttijd om weer ongi te worden... maar dat heeft ook met mijn ongeduld te maken :)

Klingel ik zie nu pas dat jij ook een mk hebt gehad.. jeetje ik was zo blij voor je dat het eindelijk raak was.. Ik hoop voor ieder van jullie dat het snel jullie tijd wordt om te mogen genieten..
    Heel veel sterkte en succes allemaal!

Deel Deze Pagina