hand borstkolven

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Daenerys, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hoi dames,
    Ik wil voor een niet al te lange periode ongeveer 4-6 weken borstvoeding geven maar zou het ook wel eens fijn vinden als haar vader gewoon de fles kan geven.
    Nu ben ik aan het oriënteren op een handkolf omdat het toch maar voor korte duur is.
    Hebben jullie ervaringen met bepaalde kolven waarvan je zegt doen of niet doen alvorens k er 1 aanschaf.
    Zat zelf te kijken naar de medela handkolf...

Groetjes

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik had bij mijn zoontje een avent kolf aangeschaft, kan zowel elektrisch als met de hand. Elektrisch werkt hij niet zo goed bij mij helaas, maar met de hand werkt hij als een tierelier :)

3. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Is huren geen optie? Tweezijdig is echt fijner.

4. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb een avent handkolf gekocht bij de eerste....VRESELIJK!

Ik zou niemand een handkolf aanraden. Electrische vond ik veel en veel fijner, werkt bij mij ook beter.

5. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

11 feb 2015
    130
    0
    16
    Ik sluit even aan, als dat goed is.
    Ook ik ben van plan om maar kort borstvoeding te gaan geven. Raden jullie het dan evengoed aan om een kolf te kopen? Of zul je die voor zo'n korte periode eigenlijk niet nodig hebben?

6. tweety25

tweety25 Fanatiek lid

5 aug 2010
    3.294
    12
    38
    in me huis
    Ik had met mijn eerste een handkolf van avent gekocht. Vond hem ideaal. In het ziekenhuis hadden ze een dubbele elektrische kolf daar kwam mijn borstvoeding echt niet mee op gang voelde me net clara de koe.
    Met de handkolf was het zo op gang

7. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    Ik wacht even af tot na de bevalling. Ik heb een ziekenhuis bevalling dus daar kan ik eventueel de borstvoeding op gang helpen met de kolf. Dan weet ik meteen of dit wat is. Misschien voor jou ook een idee. Eerst even wachten en dan misschien huren om te kijken of t was is voordat je t aanschaft. Zou zonde zijn als je t aanschaft en t werkt niet of om een of andere reden komt de borstvoeding niet op gang en moet je over op de kunstmatige voeding.

8. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik gebruikte de medela swing (eenzijdig), maar heb dan ook voor een periode van ruim 8 maanden bv gegeven dus was genoodzaakt om op het werk te kolfen.
    Voor onderweg of bij uitstapjes kolfde ik met de avent handkolf af, dit werkte ook prima.

9. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik heb een medelijden elektrische dubbelzijdige kolf en daar zit ook de handkolf bij. Heb deze gebruikt als ik ergens was waar ik niet elektrisch kon kolven om de ergste druk eraf te halen. (Bijvoorbeeld bij een etentje). Vond hem prima maar denk niet dat ik handmatig mijn hele borst leeg gekolft zou krijgen. Misschien ook door mijn techniek en ongeduld dan hoor ;).

10. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik zou hem zoiezo pas kopen, als de kleine er daadwerkelijk is en het goed op gang is gekomen. Wellicht is een huren ook een optie.

11. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Ik heb na een maand de borstkolf vd Prenatal gekocht. Ik ging het borstvoeden afbouwen omdat drinken uit de borst niet meer lukte en ik mijn zoontje zo nog een poosje wat bv uit flesjes kon laten drinken. Was volgensmij de goedkoopste en hier werkte hij prima. Er kwam net zoveel uit als bij de dubbele electrische kolf.

12. Manque

Manque Niet meer actief

Ik heb een elektrische dubbelzijdige borstkolf gehuurd destijds. De melkproductie kwam er wel goed van op gang. Het koste toen 2,50 per week bij de thuiszorgwinkel. Voor dat geld kun je er zelf geen kopen. En weet je, misschien heb je hem wel helemaal niet nodig. Dan is het echt zonde als je er eentje gekocht hebt. Huren kan meestal ook direct wanneer je hem nodig hebt.

13. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hoi dames,
    Nouja das beetje het punt ik twijfel dus of k er al 1 moet aanschaffen en vraag me af of het echt nodig is al is voor het zo'n korte periode.
    Qua huren heb k al gekeken alleen bij ons bij de thuiszorgwinkel moet je zelf nog iets aanschaffen van medela das die borstschild enzo en een soort aansluit set maar die kost ook nog eens 36 euro excl de huurkosten..
    Dan ben k per saldo voordeliger uit met een handkolf..
    Denk dat k toch maar even wacht tot na de bevalling of dd borstvoeding daadwerkelijk op gang komt.
    Begin juli komt de kraamzorg voor een intake gesprek thuis dus dan zal k het ook nog even met haar bespreken wat wijsheid is.

14. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had ook een huurkolf, was er heel blij mee want zonder was de bv nooit gelukt. Na 9 weken terug gebracht en een handkolf gekocht voor het geval dat. Ik heb van 3 tot 11 maanden gedeeltelijk bv gegeven zonder te kolven op het werk (4 dagen per week).

Deel Deze Pagina