Ik weet zo goed hoe het voelt... dat je neus zo vol zit dat het snot er gewoon uitloopt... en dat je denkt dat je steeds moet niezen maar dat het dan niet komt... of juist heel vaak. En als je hebt geslapen en je wordt wakker dat dan al dat snot over je hele gezicht zit en opgedroogd en bah bah bah..... Ze heeft wel lekker gegeten en gedronken de hele dag en lol gehad, maar zo nu en dan moest ze ook zo huilen.. En nu probeert ze te slapen maar ja dat snot he... ze slaapt vaak op haar buik maar de laatste tijd weer op haar rug. Hebben we haar toch maar op haar buikje gelegd en het lijkt wel wat te helpen. Maar zostraks werd ze toch weer huilend wakker, heeft mijn vriend haar gezichtje schoongemaakt en nu slaapt ze weer verder.. Ik vind het zo zielig! Iemand nog een tip hoe we haar kunnen helpen?
Ik gebruikte voor het slapen dan zo'n zuigertje, weet even de naam niet meer. Maar hier hielp het goed. Dit was op advies van het cb, maar niet te vaak gebruiken. Het zoog zo heel het neusje leeg, ja heel vies maar dan wel een snotvrij neusje om vrij te kunnenn ademen en lekker te kunnens slapen. En overdag een neusspray
Idd ik heb hem gister ook gekocht voor m'n zoontje, ik werd er zelf gewoon benauwd van als ik naar m'n ventje keek... Zo vol! Ik vind het echt een martel werktuig maar ohh wat werkt het goed!! Ik heb ook een neusspray voor hem van de HA maar die kwam niet door al het snot heen en nu eerst zuigen en dan spuiten.. (Hmm wat staat dat er netjes maar bedoel er natuurlijk niks mee) mijn zoontje vind het echt niet prettig maar daarna mag ie even met dat ding spelen en dat zie je gewoon dat ie is opgelucht!!! Ik gebruik hem 3x s'morgens (onder de douche) s'middags voor het slapen en s'avonds voor het slapen. Mijn ventje heeft een tutje in bed en dat gong niet met een dichte neus dus niet slapen en alleen maar huilen! Dat was gister avond gelijk over!
Wij hebben de zuiger ook gebruikt, totdat de ha uitlegde dat ze daarvan alleen merr snot aanmaken ( weet nog steeds niet of dat klopt). wat ook goed helpt is goed stomen in de douchecabine, dan loopt ook alles eruit; Dan goed sprayen met de neusspray ; insmeren met luuf; wat vaseline onder de neus/ wangen; bedje flink schuin zetten, en een grote ui met schil in 4en snijden en onder het bedje. Hier is bovenstaande een garantierecept bij verkoudheid. beterschap!
Zielig he? Onze kleine is er net vanaf.... Onze dokter zegt altijd: goed spuiten met otrivin baby om alles los te maken. Ik had ook van vsm een hoestdrankje en een kuurtje gehaald. Is allemaal homeopatisch. Moet je anders maar eens vragen bij de drogist ze hebben er van alles van. Zelfs druppels om inentingen te verlichten (offtipic) geen idee of het help allemaal maar aangezien het natuurlijk is dacht ik: baat het niet dan schaadt het niet.... Oh ja en we smeerde ook met luuf, had een ui in tweeen op het kamertjr gelegd en het hoofdeind wat omhoog. Wat er of het werkte? Geen idee....
Ik vind het ook zo zielig!! Hier kan ik nog niet veel meer voor haar doen dan bedje iets schuin, een ui doormidden en spuiten met zoutoplossing... De hardere snotjes die vooraan zitten draai ik er heeeeel voorzichtig uit met een wattenstaafje, dan komt er ook een heel stuk snot mee van achteruit haar neusje. Vaak moet ze dan ook nog weer even niezen, en gaat ze heel uitgebreid gapen, beetje vreemde reactie, haha!
Ik heb ook altijd geleerd dat je neus ophalen beter is dan steeds snuiten... dus dat zal hetzelfde effect hebben als zo'n zuigertje. Mocht ik zo'n ding toch nog menen te willen aanschaffen, waar kan jej dat kopen?? En welke neusspray kun je dan het beste hebben? Eentje van de huisarts of ook gewoon iets wat te koop is bij de drogist? De ui ken ik, had ik vroeger zelf ook, alleen werd je dan wel wakker met het snot all over the place... Sorry voor de vele vragen, maar wil het mijn kleine mupje zo aangenaam mogelijk maken! Dit is zo sneu...
bij 7 mnd kun je beter drogisy- neusspray halen, dat is pure zoutoplossing. Spray op recept bevat werkstof die wel beter werkt, maar de baby slaperig kan maken. Ui laat de neus inderdaad ' leeglopen', maar op een natuurlijke manier. Daardoor kan de baby beter ademen, en loopt de snot naar buiten ipv in de oren. helaas is het vaak uitzingen, bij zeer heftige verkoudheid sliepen ze hier s nachts op mijn borst, vrij rechtop.
Hier ook een ziek meisje. Verkouden/griep en doorkomende kiezen. Ze heeft al een paar dagen flink koorts. Net een zetpilletje gegeven en nu slaapt ze lekker! Beterschap!!!
oww hier ook veeeeel snotties! arm kind...ik ga nu vaker met haar onder de douche zodat ze even lekker kan stomen. Daarna een soort vicks (is iets anders voor baby's maar weet de naam niet ) en zoutoplossing....dan komt ze de nacht/dag redelijk door.