Hee hoi, Lees veel over brandend maagzuur en dat je dan kleine dingen moet eten. Maar hoe zit dat met de warme maaltijd? Kan je dat nog wel eten? Dus een bord vol stamppot en worst om waar wat te noemen, of krijg je daar geheid last van?
Dat verschilt per persoon... Ik krijg alleen last van zuur als ik ga liggen, en dan maakt het nog niet eens uit wat ik heb gegeten of gedronken (hoewel ik wel meer lucht opboer als ik bepaalde dingen eet/drink, maar dat vind ik minder vervelend dan zuur). Maar heb je daar nu al last van? Dat is best snel al, vervelend zeg!
Maagzuur hoef je niet te krijgen gelukkig. Misschien heb je geluk. Ik heb nog geen 1 keer maagzuur gehad
Ooh, ik dacht dat je dat sowieso kreeg, elke zwangere. Het hoeft dus niet, das fijn. Heb er alleen vanavond last van, voor het eerst, maar heb dan ook wel veel gegeten vanavond, twee volle borden boontjes, aardappelen, speklapje en appelmoes.
Ik heb tot de laatste dag toe alles kunnen eten, nergens last van gehad. Met de vorige twee was dat wel anders trouwens.
Heb het ook al 2 weken. Over het algemeen als ik ga liggen...erg irritant. Overigens eet ik wel gewoon normaal. Alleen overdag verdeel ik het in meerdere porties, maar mn avondeten gewoon normaal. Oja en geen frisdrank drinken, krijg ik in ieder geval brandend maagzuur van.
Je kan prima een warme maaltijd eten maar meestal is het fijner om die maaltijd een beetje kleiner te gebruiken dan je gewend bent. Wat minder aardappelen en groenten bijvoorbeeld en dat je dan later op de avond weer wat eet. Als je maagzuur hebt wordt aangeraden te minderen met koolzuurhoudende dranken, caffeĆne houdende dranken (maar die gebruikte je natuurlijk zowiezo maar minimaal), zurige dranken of voedsel (jus d'orange bijv), vet voedsel en grote hoeveelheden. Gelukkig krijgt niet iedereen last van maagzuur. Als je er wel last van krijgt kun je gewoon Rennies gebruiken bijvoorbeeld.
Elk persoon is weer anders. Ik heb vanaf week 10 al erg veel last van maagzuur en eet vanaf die tijd geen vlees meer omdat ik daar dan erg veel last van krijg. Aardappelen vind ik op dit moment sowieso niet lekker, dus hier bijna geen warme maaltijden meer.
Ahhh geen warme maaltijd meer? ik kan niet zonder ben zo gek op warm eten.... ik eet na mijn avondeten wel niks mee zodat als ik ga slapen ik minder last van zuur heb