Geen warme maaltijd meer?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Birdie, Oct 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    Hee hoi,

Lees veel over brandend maagzuur en dat je dan kleine dingen moet eten.

Maar hoe zit dat met de warme maaltijd? Kan je dat nog wel eten? Dus een bord vol stamppot en worst om waar wat te noemen, of krijg je daar geheid last van?

2. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Dat verschilt per persoon... Ik krijg alleen last van zuur als ik ga liggen, en dan maakt het nog niet eens uit wat ik heb gegeten of gedronken (hoewel ik wel meer lucht opboer als ik bepaalde dingen eet/drink, maar dat vind ik minder vervelend dan zuur).

Maar heb je daar nu al last van? Dat is best snel al, vervelend zeg!

3. wendy1983

wendy1983 VIP lid

Sep 27, 2007
    12,511
    0
    0
    Maagzuur hoef je niet te krijgen gelukkig. Misschien heb je geluk. Ik heb nog geen 1 keer maagzuur gehad :D

4. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    Ooh, ik dacht dat je dat sowieso kreeg, elke zwangere. Het hoeft dus niet, das fijn. :D

Heb er alleen vanavond last van, voor het eerst, maar heb dan ook wel veel gegeten vanavond, twee volle borden boontjes, aardappelen, speklapje en appelmoes. :)

5. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

May 31, 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Van speklapje krijg je sowieso snel maagzuur omdat het heel vet is.

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik heb tot de laatste dag toe alles kunnen eten, nergens last van gehad.
    Met de vorige twee was dat wel anders trouwens.

7. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Heb het ook al 2 weken. Over het algemeen als ik ga liggen...erg irritant.
    Overigens eet ik wel gewoon normaal. Alleen overdag verdeel ik het in meerdere porties, maar mn avondeten gewoon normaal.

Oja en geen frisdrank drinken, krijg ik in ieder geval brandend maagzuur van.

8. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Je kan prima een warme maaltijd eten maar meestal is het fijner om die maaltijd een beetje kleiner te gebruiken dan je gewend bent. Wat minder aardappelen en groenten bijvoorbeeld en dat je dan later op de avond weer wat eet. Als je maagzuur hebt wordt aangeraden te minderen met koolzuurhoudende dranken, caffeĆ­ne houdende dranken (maar die gebruikte je natuurlijk zowiezo maar minimaal), zurige dranken of voedsel (jus d'orange bijv), vet voedsel en grote hoeveelheden.
    Gelukkig krijgt niet iedereen last van maagzuur. Als je er wel last van krijgt kun je gewoon Rennies gebruiken bijvoorbeeld.

9. Danoek

Danoek Bekend lid

Nov 30, 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Elk persoon is weer anders.
    Ik heb vanaf week 10 al erg veel last van maagzuur en eet vanaf die tijd geen vlees meer omdat ik daar dan erg veel last van krijg. Aardappelen vind ik op dit moment sowieso niet lekker, dus hier bijna geen warme maaltijden meer.

10. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Ahhh geen warme maaltijd meer? ik kan niet zonder ben zo gek op warm eten.... ik eet na mijn avondeten wel niks mee zodat als ik ga slapen ik minder last van zuur heb ;)

Share This Page