Ik vraag me trouwens ook af hoe je een bepaald kledingstuk kan vinden zo tussen zo'n berg onopgevouwen propjes. Dat lijkt me echt een gedoe.
Maar alles sorteren kost toch ook gewoon tijd. Ik vind het nou niet zo'n enorme tijdbespaader. Ik vouw iedere avond even 20 min voor de tv en strijk een half uurtje per week, en dat dus voor 6 personen.
O niks voor mij...ik vind was opvouwen super leuk... Heerlijk moment voor mezelf op onze slaapkamer. Lekker opvouwen...tv erbij...
Voor broeken, truien, shirtjes en jurkjes zou het hier niet werken. Dat wordt één grote kreukzooi. Ik strijk vrijwel niks, maar ik vouw ze wel meteen op als ze van het wasrekje of de kachel komen. Daardoor is het niet zo gekreukt. Zou ik shirts van mij of mijn man in een mand gooien, dan wordt dat één dikke opgepropte stapel. Dus het zou hier alleen voor sokken en ondergoed opgaan. Maar het lijkt me niet zo handig om elke keer zo'n mand ondersteboven te moeten keren om de juiste sokken bij elkaar te vinden. Voor ondergoed zou het wel een optie zijn. Maar als je rekent hoe weinig tijd het opvouwen van alleen ondergoed in beslag neemt, is het onzin om daar manden voor te kopen. Plus dat manden veel meer kastruimte in beslag nemen dan een stapeltje onderbroekjes. Het idee vind ik niet zo heel erg slecht, maar in de praktijk lijkt het me niet te werken.
En je kunt vervolgens elke keer die manden doorzoeken naar precies dat ene kledingstuk, en wat je eruit trekt, is zo gekreukeld als wat Nee, dan vouw ik liever. Kost al met al minder tijd dan dit, denk ik. En minder ruimte...
Ik doe dit trouwens wel met ondergoed van de meiden, want als ik dat opvouw, gooien ze het bij het zoeken naar net die ene onderbroek toch allemaal weer overhoop.
Dit lijkt mij echt helemaal niks. Ik hang alles liever even op dan dat ik alles moet gaan strijken, want dat vind ik nog veeeel erger! Ik doe dit trouwens wel met sokken en ondergoed.
Staat wel netter in mijn kast (moet je nou echt niet in kijken) maar lijkt me onhandig met kleren uitzoeken en volgens mij gaat het toch echt kreukelen. Hoe bevalt het jou?
Voor bovenkleding lijkt dit me niet handig. Kreukt enorm! Voor sokken en ondergoed vind ik het wel wat. Sokken zwerven nu door de hele la heen. En ik heb zo de pest aan mijn strings opvouwen dat ik het wel wat vind om dat zo in een mandje te kwakken.
Het kan nog veel makkelijker. Ik vouw bijna nooit was op, alleen de witte ondershirts van mijn man en de handdoeken. Kleding van mij en mijn dochter (rompers, pyjama's, truien, shirts, broeken, maillots) etc hang ik op het wasrek, en 9 van de 10 keer pluk ik het daar vandaan als ik het aantrek. Ondergoed gaat ongevouwen in mandjes in de commode. Strings opvouwen lijkt me sowieso nutteloos. Blouses van mijn man gaan op een hanger en dan aan een rekje in het trapgat. Daar pakt mijn man ook weer een schoon overhemd vandaan vlak voordat hij gaat strijken. Jurkjes van mijn dochter gaan vanuit de machine op een hanger, en als het droog is hang ik het in de kast. Beddengoed gaat vanuit de droger meteen weer op het bed. Sokken gaan in de wasmand die op onze slaapkamer staat, en daar zoeken we 's ochtends een bijpassend paar uit om aan te trekken. Vaatdoekjes gaan ongevouwen in een mandje in het keukenkastje. Ik vouw een kwartiertje per week de was op, meer dan genoeg. Strijken doe ik sowieso nooit.
Qua sokken.. Ik heb gewoon een enorme berg dezelfde sokken. Dat vouwt een stuk makkelijker. Maar ik zou ze natuurlijk ook ongevouwen in de mand kunnen stoppen. Hetzelfde met ondergoed. Ik vouw ze nog wel en ik leg ze in een mandje. Voor bovenkleding lijkt me dit niet zo handig ivm kreuk.
En.. Het zou wel tijd schelen als ik alle ongedragen kleding zou wegdoen.. Meer ruimte in de kast.. Minder vaak de stapels netjes maken.. (Stond ook nog in het linkje) Heel eerlijk zou ik wel een goede basiskleding willen hebben, dat je alles met elkaar kan combineren. En er altijd leuk uitziet.. Ik heb nu teveel setjes die onderling niet te combineren zijn.
Oh boy, de wetenschap van de chaos in die mandjes achter mn kastdeuren geeft nù al ruis in mn hoofd..... En ik hèb ze niet eens Laat mij maar lekker vouwen en strijken, zoveel tijd kost dat nu ook weer niet...
Maar dan heb je dus altijd wasgoed in het zicht hangen. Daar zou dan ook weer niet vrolijk van worden...
Oh nee, niets voor mij. Ik word altijd heel blij van die nette gevouwen stapeltjes kleding in mijn kast.
ik vouw kleding een beetje op maar niet echt netjes. ik strijk nooit. vriend wel. als ik iets heb wat ik netjes wil hebben hang ik het goed uit en in de kast hangen als het droog is.