Met sokken en ondergoed is het misschien wel handig..... maar voor de rest lijkt het mij enorm gaan kreuken! En aangezien ik bijna alles strijk, wordt dit niet mijn manier.
Voor sommige dingen zou ik het kunnen doen. Sokken en ondergoed, sommige broeken en sommige shirts. En dat terwijl ik echt een schurfthekel heb aan de was (euh aan het huishouden). Ik strijk wel bijna niets. Nat en netjes ophangen of na de droger snel opvouwen (is het streven). Blousjes en sommige jurkjes en broeken lukt dat niet bij. Ik heb een klein strijkmandje en als ik iets kwijt ben, dan vind ik het vaak daar...... Succes met het nieuwe plan, ben heel benieuwd of je het prettig vind!
Hier alleen ondergoed, sokken en nachthemden die ongevouwen in de la van mijn kledingkast gekwakt worden. De rest vouw ik op. Sterker nog, ben er sinds de zwangerschap meer mee bezig dan ooit om alles netjes te hebben, kleding te scheiden (was voor wel in de droger en voor niet in de droger), strijken (deed ik voorheen nooit, maar nu wil/moet ik opeens sinds de zwangerschap), netjes opvouwen en in de kast leggen.
Natuurlijk gaat het wel kreukelen.. laat maar eens je kleding na het wassen in de wasmand zitten, haal het er de volgende dag uit en zie het resultaat.. slordige kleding
Was vouwen is toch zo gebeurd, ik moet erbij zeggen ik strijk eigenlijk niks ,Trek de was uit de droger als hij klaar is en meestal nog warm. Dan vouw ik het voor de tv op en dan is het eigenlijk zo weg. Maar in die manden in de kast moet toch gaan kreuken, dat heb ik hier al als ik een wasmand een dag laat staan. Ik denk ook dat mijn man niet blij is als hij om 4 uur snacht zijn werkkleren uit een mand moet trekken,en alles bijeen moet zoeken dat moet gewoon netjes op een stapeltje in de kast liggen Misschien dat het voor jou wel werkt ben benieuwd!
Ondergoed vouw ik niet op. Het enige wat ik oovouw zijn broeken, de rest hangt, ik heb heeeeel veel kledinghangers
O nee niks voor mij. Zo in manden te gooien zonder op te vouwen. Ik kan daar niet tegen haha! Wil graag alles netjes opgevouwen/opgehangen hebben
Dit dus! Heb verschillende stapeltjes en voor zover mogelijk liggen of hangen kledingstukken op kleur. Zelfde geldt voor ondergoed en sokken.
Ohh vreselijk ik zou knettergek worden, graag alles even breed/lange mouw bij lange/kort bij kort/zomer winter gescheiden en liefst nog op kleur alstublieft
Ik ga beginnen met de kast van de baby. Al die kleren komen uit de droger en zijn zeker niet gekreukt al laat ik ze een week in de wasmand zitten. Zelf heb ik bijvoorbeeld tig tanktops en spaghettitopjes..deze gaan ook niet kreukelen. En heel veel bloeden van viscose..deze kreukelen ook niet. Ondergoed en sokken heb ik altijd al in een mand. Onderbroeken vouwen heb ik altijd al zinloos gevonden.
Gaat alles toch kreuken? Dan vouw je het niet maar kun je dagelijks je kleding die je aan wilt doen gaan strijken omdat het er anders niet uit ziet... Ik blijf lekker vouwen. Staat netter in de kasten dan manden vol ongevouwen was en niet in elk kledingstuk vol kreukels. Niet mijn ding zo ongevouwen...
Ik snap dat van dat kreuken niet zo.... De meeste kleding wordt tegenwoordig toch van stoffen gemaakt die praktisch niet kreuken, toch?! (Ik strijk nooit )
Ik zou het liefst alleen maar rekken willen zodat ik alles op kan hangen! Hoef je ook niks meer te vouwen.. Ik strijk eigenlijk alleen mijn vriend zijn kleding.. Op een of andere manier kreukt alles van hem! Mijn eigen shirts zelden. Hooguit een paar blouses.
Dit is nou het enige huishoudelijke klusje wat ik leuk vind. Heerlijk ontspannend. Dus nee, ik ga niet meedoen haha. Maar als je tips hebt voor de rest van het huishouden houd ik me aanbevolen
Ik heb dan geen bakken in mijn kast, maar ook hier ligt alles op een hoopje bij elkaar....shirtjes op een iets wat ooit een stapeltje was, truien bij elkaar, topjes etc. Een paar keer per jaar mest ik mijn kast uit en leg alles netjes op stapeltjes. Maar ja, 's ochtends in alle vroegte wil ik toch echt dat onderste shirtje met het gevolg dat alles er boven niet zo recht meer ligt...na een paar dagen is het dus weer een zooitje. Ik kan aan de gang blijven... Ik heb echt een pesthekel aan strijken en wasvouwen. Strijken doe ik dus alleen als ik iets aan wil wat wel een boutje kan gebruiken. Was vouwen doet mijn man. Bij hem en mijn zoontje ligt wel alles glad en strak in de kast hoor, maar bij mezelf kan het me niet schelen. De meeste shirtjes kreuken niet en waarom zou ik in hemelsnaam onderbroeken moeten vouwen? Die kreuk zie je al helemaal niet!
Als ik mijn was ophang, is het vrijwel kreukvrij, maar doe ik het vervolgens in een wasmand/bak zonder te vouwen, dan ziet het er echt niet netjes meer uit
Misschien piep ik straks anders met een tweede erbij maar ik ben echt niet zoveel tijd kwijt aan mn was?! Ik vouw op de bank terwijl mn dochter tv kijkt of speelt, dan klets ik gezellig tegen haar aan.. Strijken doe ik als ze op bed ligt te slapen.. Ik zet de bout, dweil mn woonkamer zo richting bijkeuken en ga dan een half uur/ uur maximaal strijken.. Dan ruim ik de dweilemmer op, de strijkplank en ik ga nog een uurtje relaxen voordat dochter wakker wordt.... Gelukkig heb ik ook een man die netjes zijn kleren opruimt!