Ik stel het voor aan mijn man zegt ie "Was moet je altijd gewoon opvouwen! En mensen die dat niet doen die zijn gewoon lui" ehummm tja.... Maar goed ik heb het voordeel dat mijn man strijkt en ook gewoon helpt met het vouwen van de was enz.. En uiteindelijk zijn we denk ik een half uurtje bezig met opvouwen ofzo nou dat valt toch wel mee?
Ik strijk nooit (heb niet eens een strijkplank) en vouwen doe ik ook bijna nooit. Mijn ondergoed gaat in 1 mand, mijn sokken in een andere mand. Mijn truitjes en broeken gaan op kapstokken of liggen onderin de kast bij elkaar. T-shirts liggen ongevouwen beneden in de kast van de sokken. Mijn man hanteert hetzelfde principe. Alleen heeft die alles op schappen en bijna niks op kapstokken. De dag dat hij kostuums zou moeten dragen voor zijn werk komt er hier een strijkijzer in huis. Elk zijn eigen keuze daarin.
Ik vind het vouwen ook meer werk dan mij lief is. Maar ik zet nu vaak even een luisterboek aan of een filmpje van Ted. Dan leer ik gelijk nog wat. En dan is de tijd ook zo om. Soms ga ik zelfs strijken, als het een heel spannend luisterboek is, haha. Ondergoed vouw ik trouwens niet. Dat blijft toch nooit netjes liggen bij mij. Dus dat zit hier inderdaad in een bak. Voor onszelf heb ik allemaal dezelfde sokken. Nou ja, nog een paar afwijkende paren zitten er tussen. Maar het meeste is hetzelfde en dat scheelt een hoop frustratie. Mijn man en ik hebben dezelfde maat, dus ik heb altijd een berg zwarte sportsokken en die rol ik dan snel even in elkaar. als je echt alllemaal dezelfde hebt, kun je dat natuurlijk ook nog achterwege laten. Ik vind het wel een goed idee om voor de jongens ook allemaal dezelfde sokken te gaan kopen. Althans: de ene kleur voor de oudste en een andere voor de jongste. Ik heb nu elke keer van die zielige sokken. Ik kan me verder niet voorstellen dat ik helemaal niet meer vouw. Wel heb ik voor de jongens het systeem dat ik de truien ophang en de broeken vouw, omdat ik broeken vouwen makkelijker en sneller vindt. Bij mezelf is het juist andersom. Ik weet niet waarom, maar dat vind ik toch handiger pakken.