Handdoeken net zo zacht als de droger krijgen lukt volgens mij ook niet echt. Wij hebben een droger maar als het mooi weer is hang ik het buiten. Bij slecht weer hang ik 1 was aan het wasrek die boven de trap hangt en de rest gaat dan in de droger.
Handdoeken zo laten drogen wordt nooit zo lekker zacht als uit de droger - helaas Gebruik niet te veel wasverzachter. Gaat je wasmachine alleen maar van verstoppen en is onnodig veel geld aan wasverzachter wat je weggooit Verder grote dingen hing ik in mijn oude huis altijd over de deuren (dekbedovertrek en hoeslakens). Nu in het trappengat over de ballustrade of aan het wasrek.
heerlijk, van die harde handdoeken die buiten gehangen hebben... Voor de winter, een handig rek, dat zowel buiten kan staan, maar ook handig en snel mee naar binnen kan.
Ik heb weleens gehoord dat het helpt als je de wasmachine op een lager toerental laat centrifugeren, dus bijv op 600 ipv 1200 ofzo.
Zo superzacht als uit de droger gaat niet lukken. Ik centrifugeer de handdoekenwas altijd nog een extra keer zodat ze extra droog uit de wasmachine komen. Dan ophangen tot ze kastdroog zijn. Dus niet te lang laten hangen!! Dan valt het best mee. En tja...tis ook een kwestie van gewenning!
Er zijn natuurlijk ook voordelen aan niet de droger gebruiken ! -Met die ruwe handoeken scrub je gelijk de dode huidcellen van je lijf. - je bespaard geld (heb wel eens gehoord 2,50 per x ) - minder strijken -ruikt lekker tenminste als het buiten hangt Nadeel is dat je veel tijd kwijt bent met ophangen maar aangezien ik elke dag moet wassen met 2 kinderen en ikzelf die elke dag schone kleren moeten (snot,eten, modder,zand je kent het wel) ga ik nu hopelijk wat merken aan de eindafrekening van Essent plus de andere voordelen
Mijn droger was al oud toen ik hem kreeg en een paar maanden geleden merkte ik dat ik steeds langer moest draaien en het toch niet echt droog meer kreeg. Dus toen ben ik ermee gestopt om de droger te gebruiken. Dochterlief spuugt nog wel eens, dus als ik snel beddengoed moet drogen (als ze begint stopt ze niet zo snel), dan gebruik de droger wel eens nog, maar dat is dus echt een uitzondering. Mij bevalt het prima. Die ruwe handdoeken waren even wennen, maar nu ik gewend ben vind ik het zelfs wel lekker....En ik ben erg benieuwd of het inderdaad zoveel scheelt in je energieverbruik. Lijkt me wel, want een droger slurpt energie, kan je nagaan een 25 jaar oude droger... Ik hang mn beddengoed trouwens inderdaad in het trappengat.
een warmtepomp droger kost ong. 50 euro per jaar bij 155 wasbeurten. luchtafvoer energielavel c 89 euro p. j. conens energielabel c 97 euro p.j. de meeste nieuwe drogers hebben eerder een b of a label en voor die max 100 euro ga ik dus niet klooien vooral in de winter, nu hangen er tuurlijk wassen buiten, heerlijk dat zomergeurtje errin, mar sokken/handdoeken enz. ga ik echt niet ophangen en slabben, basic shirts ook niet trouwens. ik heb genoeg aan de stapels was op te vouwen/te bergen en daarvoor verzamelen, sorteren en wassen.. We regelen en " moeten" al zoveel. Als de droger stuk gaat komt er gewoon een nieuwe hier.
hier is de droger al kapot sinds onze meid een half jaar oud is, ik moet bekennen dat ik hem niet mis terwij ik vol in paniek schoot toen ie kapot ging, ik was het hang het op en de dag erna ishet droog niet zo zacht als uit de droger maar alles went..
Wij hebben ook geen droger Wij hebben een 'waskamer'. Daar hang ik de was op en als het mooi weer is hang ik het buiten aan de droogmolen. Ook de handdoeken. Heb wel eens bij iemand gelogeerd en daar waren de handdoeken zo hard dat het karton leek. Zo erg heb ik het lange na niet!! Niet zo zacht als uit de droger, maar 'gewoon'
Nou, ik ben juist blij dat ik eindelijk een droger heb! Voor 4 man gaan wassen en alles ophangen, mij niet gezien! En het wordt ook veel zachter in de droger.
Ik doe van alles wat. Ik heb een mega zolder met een aprte was kant. Daar staat een droger en een groot wasrek. Ook nog Drooglijnen voor de dekbedden. Ook nog een trapsgat maar dat is niet nodig. In de winter gaat het daar naartoe en in de zomer het meeste ophangen. Maar echt klein spul zoals sokken en doekjes gaan in de droger. Vind dat kleine spul altijd ellendig om op te hangen.
De ikea handdoeken blijven trouwens wel best wel zacht. Wij hebben ook geen droger. Altijd alles in de waskamer gehangen en bij goed weer op het balkon. Je bent zo wel iedere dag bezig, maar als je het goed centrifugeerd en uithangt dan is het zo droog.
Zie het als een gratis scrubbeurt erbij. Goed voor de dode huidcellen. . Hier ook geen droger. Scheelt een hoop geld. Alhoewel ik de was wel altijd uit hetzicht wil hebben hangen. Vind het niet fijn als visite tegen mijn onderbroekjes (Lees: grote onderbroeken) moet aankijken.
Ik heb ook geen droger. Ik droog buiten of in de bijkeuken, maar omdat wij tijdelijk huisdieren in de bijkeuken hebben droog ik dan boven. De handdoeken zijn vrij hard ja, maar dat geeft me niet. Vind het heerlijk zo.
hier ook geen droger en ook geen extra kamer ofzo waar ik de was kan ophangen als het mooi weer is hang ik 2 rekjes buiten en 1 groot wasrek zet ik buiten en als het regent dan hangt er 1 in het trapgat en het grote wasrek tussen de bank en de keukentafel (anders is er geen plaats) staat misschien wel wat rommelig maar ja. het is niet anders
Hier ook geen droger. Ik ben die handdoeken niet anders gewend want mijn moeder had ook geen droger. Ik vind wel dat die 'harde' handdoeken beter afdrogen dan die hele zachte. Mijn was hangt op zolder, daar staan 2 droogrekken en er zijn nog 2 'waslijndraden' voor het beddengoed gespannen.
Mijn droger is kapot dus hier ook alles aan wasrekjes op de zolder hangen! Nu in de zomer hang ik het lekker buiten, dan droogt het lekker snel! Handdoeken die ruw zijn vind ik niet erg, ben het gewend en het droogt tenminste goed af. Alleen voor de dekbedovertrekken vind ik het wel lastig zonder droger...
Hier geen droger en mis hem eigenlijk ook niet. We zijn dan ook maar met 2 volwassenen en een baby. Ik heb een hele grote 'droogzolder'. Hier staat de wasmachine en ook een groot droogrek net onder het dakraam die met droog weer altijd wel open staat. 's Morgens opgehangen en dan is het meestal 's avonds wel droog. Soms zelfs sneller. Dekbedovertrek hang ik over de balustrade in het trapgat van de zolder.