Ik ben nu 12 weken zwanger en heb sinds een paar dagen last van een gevoelige buik, voornamelijk aan mijn linkerkant en rond mijn navel. Aan de linkerkant is mijn buik ook wat harder dan aan de rechterkant, het lijkt wel of je daar iets kunt voelen (baarmoeder?). Ik ben op zich in deze 12 weken al wel behoorlijk gegroeid qua buikomvang. Bij de eerste heb ik een keizersnede gehad. Komt die gevoeligheid omdat ik aan het groeien ben, of...... Tevens heb ik sinds de zwangerschap veel meer afscheiding/urine verlies. Elke keer is om 12 uur 's middags mijn inlegkruisje al behoorlijk geel. Het ruikt niet echt sterk naar urine. Is het soms mogelijk dat ik vruchtwater verlies? Gr. Diane
hoi, de gevoeligheid komt van de groeiende baarmoeder. Het kan groeipijn zijn, misschien in combinatie met bandenpijn. De kans dat je nu vruchtwater verliest is echt heel klein. Waarschijnlijk is het vaginale afscheiding, het kan ook urine zijn als je bekkenbodemspieren erg verslapt zijn. In dat geval zou ik wel gaan trainen onder begeleiding van een bekkenfysiotherapeut. Mirjam