Eergisteren ben ik bij de babydump geweest voor een angelsound, maar zij verkochten deze niet. Op het internet is er niet veel bekend over de angelsound. Alles bij elkaar maakt dat ik er toch een beetje huiverig voor ben. Is de angelsound gevaarlijk? Geeft het stralingen af? Hoop dat iemand er hier het antwoord op heeft, want wilde juist een angelsound kopen, om mijzelf gerust te kunnen stellen, dat het allemaal goed gaat met de kleine!
nee totaal ongevaarlijk !!!! anders zouden ze zoiets niet mogen verkopen . ik heb m bij de eerste ookk gebruikt en heb een prachtige gezonde dochter
Ze verkopen hem bij de kijkshop en ik lees inderdaad veelal verhalen dat het niet schadelijk is. Het blijft wel dat hij geluidsgolven produceert die voor een baby niet prettig zijn. Onze kleine werd altijd helemaal dol als ik dat ding op mijn buik zette. Begon te stuiteren en dat stopte direct als ik het ding van mijn buik haalde. Dit ging elke keer zo, uiteindelijk heb ik hem toen in de kast gelegd. Later las ik er een stukje van op internet dat het inderdaad hinderlijk is voor een baby maar schadelijk zal het niet zijn.
Bij Babydump hebben ze inderdaad geen Angelsound, maar wel een andere namelijk Luvion deluxe 80 doppler. die heb ik op dit moment, maar ik heb nog geen hartje kunnen vinden (komt waarschijnlijk door mijn gekantelde baarmoeder) Ik geloof niet dat het schadelijk is voor je kleintje hoor.
Mijn gyn vind het een goed idee dat ik me thuis gerust kan stellen door naar het hartje te luisteren Hij zei dat het echt geen gevaar voor het kindje oplevert Ik heb m trouwens via internet gekocht
Gemmare | Extra informatie Vk en mijn gyn. zijn er geen voorstander van.. Ik zou trouwens ook alleen maar ongeruster worden als ik het hartje een keer niet gelijk kan vinden ofzo.. Maar ze zijn ook gewoon te koop op internet, dus daar kan je hem eventueel ook aanschaffen Gr. Carlien
Zo zie je maar hoe verschillend verloskundigen over denken, want die van mij raadde het juist af. en dan niet omdat het gevaarlijk is, maar meer met de reden dat stel dat je het zelf niet goed kan vinden, dan is het in plaats van geruststelling juist iets wat heel onzeker kan maken.
Niet gevaarlijk idd maar je moet niet ongerust worden als je even niets kan vinden. Ik heb hem met 13 weken voor het eerdere ruikt. Gekocht via deze site.
Ik heb altijd begrepen dat je het wel kunt doen, dat het niet perse schadelijk is, maar dat ook niet precies duidelijk is of het vervelend is voor de baby. Dus als je het al wil doen zou ik het gewoon een beetje beperken.
Bedankt voor jullie reacties! Het is dus niet schadelijk, maar ons beebje kan het niet leuk vinden.. Nog suggesties voor welke de beste is?
Als je er niet te vroeg mee begint is het idd niet schadelijk. Veel VK's luisteren niet eerder naar het hartje dan een week of 10/11, juist om die reden. Het embryo schijnt de straling (geluidsgolven) echt niet fijn te vinden en zwemt er zelfs voor weg (is onderzoek naar gedaan). Maar vanaf een week of 11 gebruiken VK's hem ook, dus dan zla het wel los lopen. Als je niet elke dag met dat ding zit te spelen...
de vk raad het alleen af als je in het eerste trimester zit v/d zwangerschap en als je bang bent als je een keer het hartje niet hebt kunnen vinden. verder is het geheel onschadelijk is mij verteld. heb er ook volop gebruik van gemaakt hoor!
Bedankt meiden! Dat geeft goede moed! Ik ga volgende week op jacht naar een angelsound en heb mij voorgenomen om pas met 13,5 week te gaan gebruiken. Vorige week hebben we de termijnecho gehad en toen hebben we al even mogen genieten van het mooie kloppende hartje van onze frummel! Was gelijk verliefd Ga hem gewoon eens per week gebruiken om mijzelf gerust te stellen! En de de week met een echo sla ik hem gewoon over!
Mijn vk raadde het juist wel weer aan om te doen! Zo kon ik ieder moment naar mijn baby luisteren en niet alleen tijdens bezoekjes. Ze verzekerde me dat het geen kwaad kon en heeft ook nooit gezegt dat de baby het misschien niet prettig kan vinden.. Heb zelf de angelsounds geleend van een vriendin maar vindt m niet super, hij kost maar 30 euro maar hij ruist ook ontzettend (heb van alles al geprobeerd om te geleiden dus daar kan t niet aan liggen). Heb ook een keer een andere (geen idee meer hoe die heette) geleend van een andere vriendin, die was iets duurder maar het verschil was er ook duidelijk moet ik zeggen..
Het is een luister apparaatje, daar komt toch geen straling uit! alleen wel bij de vk met de echo die je ook op beeld ziet. Mijn vk wou die juist niet te vaak doen vanwege de straling..maar die angelsound kon geen kwaad alleen maken mensen zich veeelste druk als ze niks horen en dat is het nadeel eraan!
Een angelsound is niet simpel een 'luisterapparaat'. Het is een doppler. Hierbij worden er geluisgolven uitgezonden (die je niet kunt horen). Deze geluidsgolven kaatsen tegen iets aan, waardoor de frequentie van het geluid verandert. Deze veranderde frequentie wordt weer opgepakt door het apparaat en dat is vervolgens wat je hoort. Het is dus niet een microfoontje of zo dat een geluid alleen maar versterkt. Een echo-apparaat werkt volgens een vergelijkbaar principe, alleen worden de golven daarbij niet omgezet in geluid maar in een plaatje.
de angelsound is totaal niet gevaarlijk, en de stralingen die eruit komen zijn zo miniscuul dat de beeb er niet eens wat van merkt.. vergelijk het eens met het echoapparaat in het ziekenhuis daar komen heel erg veel stralingen vanaf en ook dat is niet gevaarlijk.. anders maken ze ook niet elke keer een echo.. van de kijkshop is geen angesound maar de babylistener dat ding werkt wel op microfoon dus elk geluid vanaf buiten hoor je door dat koptelefoon, ik heb hem hier boven ook liggen en heb met dat ding nog nooit mijn baby gehoord, alleen gekraak en gefluit van de vogels buiten,. de angelsound kreeg ik binnen met 14 weken en hoorde meteen binnen 5 seconden beebs hartje, op een gegeven moment gebruik je het toch niet meer want dan voel je je baby elke dag..
Er is nog onvoldoende onderzoek gedaan naar het effect van doppler op de baby. Hierdoor raden sommige vk's en gyn's het af om het voor de 14 weken te doen. En voor het psychische aspect valt voor beide wel wat te zeggen Ik heb er juist niet een aangeschaft omdat ik het ook wel speciaal vind om het steeds bij de controles te horen
Dat je beebje er niets van merkt wil ik graag tegenspreken, omdat er wel degelijk onderzoek naar is gedaan. De kleintjes vinden het echt irritant en proberen er zelfs van weg te zwemmen. Of het schadelijk is in de zin van blijvend, ook na de geboorte, daar is minder over bekend. Maar goed, iedereen moet geloven wat hij/zij wil geloven. Stress, vanwege onzekerheid kan misschien wel net zo schadelijk zijn als wat geluidsgolven. (net zoals sommige VK's zeggen dat je beter af en toe een sigaretje kunt roken dat stijf staan van de stress omdat het niet mag).
Mijn verloskundige raadde het destijds af, juist omdat zij had meegemaakt dat mensen valselijk gerust gesteld werden. Zij had vrouwen gehad, die zich zorgen maakten later in de zwangerschap, vervolgens met de angelsound de hartslag vonden en verder dan niets deden met hun ongeruste gevoelens. Dat was niet altijd terecht. Voorbeelden wilde ze niet geven. Ik heb er geen gekocht bij mijn vorige zwangerschap, bij mijn huidige krijg ik toch iedere week een echo, dus nu ook niet.