Geen weerwoord hebben/ niet assertief genoeg zijn.

Discussion in 'De lounge' started by Jel, Nov 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Wat een lief bericht van jou Loes. Tja door zal ik wel moeten! Hoe moeilijk ook.
    Ik weet nog goed dat ik riep tijdens de zwangerschap van mijn *dochter: als dit kindje overlijd, dan hoeft het leven voor mij ook niet meer. (weet eigenlijk niet waarom ik dat dacht, want het is echt gebeurd). Maar ik ben er nog en vind het leven toch de moeite waard, ondanks dat het wel erg moeilijk is om nog steeds met lege handen te staan. Al sinds januari 2009 zijn we gestopt met de pil en nog steeds met lege handen staan.

Maargoed, ik denk dat het wel een oorzaak heeft dat ik zo geworden ben. Als kind en tiener ben ik gepest op school en dat heeft een flinke deuk opgelopen in mijn zelfbeeld. Je gaat het toch ergens zoeken. Daardoor is het denk ik zo gekomen dat ik nu niet assertief genoeg ben en maar over me heen laat lopen. Dat ik nu een psycholoog heb helpt mij zeker. Ik heb deze punten ook al bespreekbaar gemaakt en ik ben nog lang niet klaar met haar. ;) Heb nog een hoop te leren in mijn leven. :)

Het punt is ook dat je leuk gevonden wil worden en niet een ' grote bek' wil hebben. En ik weet dat een grote bek niks te maken heeft met assertiviteit, maar dat denk ik dan,...

2. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ooooh, zó herkenbaar! Ik heb ook vaak dat als iemand een rotopmerking maakt, ik op dat moment met een bek vol tanden sta en dus niets terug zeg. Achteraf denk ik dan; potverdorie, ik had dit of dat moeten zeggen en kan daar dan de rest van de dag van balen.

Ik wil ook graag een assertiviteitstraining doen, want ik laat steeds meer over mee heen lopen :(

3. Jel

Jel Niet meer actief

Dat klinkt heel herkenbaar in de oren.
    Dat eerste voorbeeldstukje dat ik noemde in mijn openingspost, over dat die collega zo rot tegen me deed, daar was ook mijn hele dag door verpest. Ik voelde me niet alleen rot dat ze zo deed tegen me, maar ook dat ik niks heb durven zeggen. Ze is nog 6 jaar jonger dan mij ook nog. ;) Voelde me echt stom dat ik zo over me heen had laten lopen.

4. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48
    Geen last van gelukkig laat door niemand over me heen lopen, vaak zat laten doen namelijk... Vroeger

5. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ohh lastig. Helaas ben ik het tegenovergestelde..

Ik bedenk mij altijd op zulke momenten 'wat willen ze mij maken als ik gewoon zeg wat ik vind'... Ze kunnen je hoogstens een tik verkopen..

Ik weet wel, dat als je niet voor jezelf opkomt, dat je daar erg van kan balen.. zoals jij nu ook doet, anders open je geen topic.

Moet je nagaan wat je voelt als het je wel is gelukt. Toch ook wel trots ben je dan op jezelf. En ik weet niet of ik de enige ben, maar soms denk ik wel eens 'ik had dat moeten zeggen' .. en daar zal je dan nog minder last van hebben.

Succes ermee! :)

6. Jel

Jel Niet meer actief

Fruitypebbles, ik wou dat ik dat ook had zoals jij dat kan.
    Er word aan gewerkt! :D

Share This Page