als hij iets doet wat niet mag. Ik heb zo'n moeite met streng zijn... Heel fout, maar ik kan er echt niks aan doen. Als ik hem streng aankijk, schiet ik in de lach en gaat Nick ook lachen natuurlijk. Herkent iemand dit? Ik weet niet wat ik eraan kan doen.
hoi ik herken het heel goed. mijn mannetje van 7,5 maand is zo bijdehand en zo leuk en grappig, ik moet er steeds om lachen, ook al doet hij dingen die hij niet mag doen.
Haha, lijkt me niet altijd even handig Ik denk dat het goed is als je een andere manier verzint om aan te geven dat hij iets niet mag. Een manier die wellicht dichter bij je ligt, zodat het niet grappig is.
Hahaha ja. Heb het ook vaak. Draai dan altijd mijn hoofd even weg en zeg dan tegen mezelf dat ik boos moet kijken en dat het niet grappig is. Dan draai ik mijn hoofd weer terug en kijk ik boos. Tenminste, dat probeer ik.
Het stomme is dat ik op dat moment wel echt 'boos' ben. Vanmiddag wilde hij niet blijven liggen voor zijn luier en toen ging hij me slaan. Dat mag hij echt niet. En toch kan ik geen strak gezicht houden. Normaal zeg ik ook altijd: slaan is niet lief!
Ach humor is een heel effectieve manier van opvoeden. Ik zou me er niet al te druk om maken op deze leeftijd
Hihi daar heb ik idd ook last van, maar ja ze kijken je op zo'n moment ook zoo lief ondeugend aan. Ik pak dan nu haar handen en laat haar ergens anders naartoe lopen. Dan zeg ik heel streng dat het niet mag hihi met een giga smile op mijn gezicht maar op dat moment ziet ze het niet omdat ze aan het lopen is en mijn gezicht is boven haar.
Ik heb er ook last van, vooral omdat meneer echt zo'n pruil lip kan trekken. Ik vind het wel sneu dat de waterlanders komen, maar ik probeer echt streng te blijven kijken.. soms moet ik alleen even mn wangen naar binnen zuigen om niet in lachen uit te barsten. Dat pruil lipje is zo .. tja.
Haha! Hier ook! Mijn man vindt het erg irritant als ik mijn lachen niet kan houden als ons zoontje iets doet wat niet mag en ik eigenlijk streng moet zijn, maar ik kan er niks aan doen... Wangen inzuigen en gezicht niet laten zien zijn wel goede tips! Ga ik ook proberen
Haha, ja ik vind het ook moeilijk om soms streng te zijn, helemaal als ze gaat huilen. Of als het eigenlijk best heel erg grappig is wat ze doet... Meestal draai ik dan m'n hoofd even om, of slik m'n lach in Anders leert ze er ook niet van..
haha, heel herkenbaar! Ik heb het nog steeds hoor! Maar ik zeg wel altijd....mama lacht wel maar eigenlijk is het niet grappig he! Geloof dat het dan ook wel aankomt! Hier vliegen de opmerkingen met 3 jaar je om de oren en dan schiet ik in de lach en denk ik: hoe kom je dáár nou weer bij?
Ik heb het ook regelmatig, maar zijn dan toch wel de minder ernstige 'vergrijpen' waarbij het gebeurt. Lepeltje of stuk brood op de grond gooien, knopje indrukken van de dvd-speler... etc. Als ze daarentegen met iets hards op het tv-scherm slaat, of opzettelijk een glas limonade over de vloer giet, wat ik mag gaan opdweilen, ben ik toch echt 'not amused'... Er is bij ons dus wel een natuurlijke selectie van beetje boos doen maar eigenlijk maakt het me niet zo veel uit (risico op lachen) en echt even boos...
Nou nee, inderdaad, als het echt echt niet mag, valt er weinig te lachen! Maar meneer is nogal eigenwijs soms, zo weet hij donders goed dat hij niet aan de boeken mag zitten. Dus gaat hij er naast staan, draait zich heeeeul langzaam naar me toe en schud dan nee. Terwijl hij met bv een speeltje de boeken port. Slimme zet haha en dan niet lachen Ik vind het vooral moeilijk als ik bijvoorbeeld Thomas, nee! zeg en hij me dan met van die puss in boots ogen aankijkt en zijn pruil lip opzet en biiiiiijjjjnaaa gaat huilen. Ja, dan moet ik wel een beetje lachen eigenlijk
oh, dit ken ik heel goed! als na 2 keer nee zeggen toch mijn bril weer van mn neus pakt en dan heeeeel ondeugend kijkt... dan schiet ik weer in de lach, kind ook weer aan het lachen... opvoedkundig niet best maar kan zo slecht "boos' doen als ze zo ondeugend kijkt! misschien als ze strax echt stoute dingen gaat doen wel maar nu... lukt me gewoon niet!