problemen met werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door kimprins1985, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimprins1985

kimprins1985 Nieuw lid

10 jan 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had me vandaag voor het eerst aangemeld en zet nu hier wat neer want wil me verhaal kwijt en weet niet wat ik er mee moet.
    Ben nu 27weken zwanger heb al 2weken last van me onderrug weet dat normaal is, maar heb het zo erg dat ik amper wat kan doen.
    Als ik bijvoorbeeld een was op heb gehangen moet ik al gaan zitten van de pijn.
    Ben ook heel veel moe door de pijn slaap ik snachts ook niet en daardoor slaap ik veel overdag.
    Heb er met mijn verloskunde over gesproken maar zoals ik constant hoor is dit normaal maarja als ik mijn huishouding niet eens doen kan hoe moet ik dan werken.
    Zit nu 2weken in ziektewet en moet deze week naar arbo arts maar weet niet wat ik doen moet als hij me aan werk zet.
    En mijn werkgever vraag buiten dat om ook nooit hoe het met mij gaat ook zo raar.
    Maarja mischien mensen die dit ook hebben meegemaakt hou me op de hoogte of dit werkelijk normaal is :S.

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ben je meteen in de ziektewet gegaan of ben je eerst wat minder gaan werken?

Waarschijnlijk zal je arboarts adviseren om minder te gaan werken om te kijken hoe dat gaat!
    EN je moet proberen om je activiteiten en rust goed te verdelen over een dag...
    Ik zelf heb vanaf 20 weken enorme last gehad van mijn rug en bekken en ben daarvoor bij een fysio geweest, wat me erg heeft geholpen! (ik weet niet of jij al bij een fysio/bekkentherapeut bent geweest? Maar ik zou het wel aanraden als je zoveel last hebt)
    Ik ben ook bij de arbo geweest en ik mocht nog maar 3 x 3 uur in de week aangepast werk doen (administratie, mensen helpen met eten geven etc etc) dit was goed vol te houden door rust en activiteit goed te combineren, je moet daar je balans een beetje in vinden..... Dus als ik jou was zou ik ook zoiets gaan proberen om toch je werk te laten zien dat je wel wilt, mocht het nu niet lukken dan kan je altijd nog zeggen dat je het niet trekt!

Ik zelf kan helaas nu niet meer werken, dat komt niet door mijn rug maar door harde buiken en het risico op een vroeggeboorte vandaar dat ik nu rust moet nemen.... Maar thuis zitten is ook niet alles hoor!

3. kimprins1985

kimprins1985 Nieuw lid

10 jan 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben meteen in de ziektewet gegaan had wel al aangegeven aan mijn werkgever dat te zwaar werd en ik het gewoon niet meer kon doen.
    Hier werd verder niks mee gedaan en deden net of hun neus bloedde.
    Loop ook bij fysio maar kwa dingen doen lukt het me gewoon niet heb echt heel veel last van de rug.
    En wil best aangepast werk doen maar op mijn werk zijn er weinig mogelijkheden daar voor.
    Dus wacht nu gewoon op afspraak arbo arts en kijken hoe het lopen gaat.
    Bedankt voor je tips en reactie

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mijn ervaring met de arbo is best goed tijdens een zwangerschap. Jouw werkgever moet aangepast werk zoeken wat jij nog wel kan. Is dat niet mogelijk, dan zou je therapeutisch kunnen komen werken voor een paar uurtjes in de week. Maar ik denk niet dat de arts je weer aan het werk zet hoor. Daar heb jij niets aan en je werkgever ook niet. Ze krijgen alle ziekte-uren van jou vergoed van het UWV, dus daar zal het niet om gaan.

5. kimprins1985

kimprins1985 Nieuw lid

10 jan 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik hoop het inderdaad want ben al 3weken in ziektewet en heb niet idee dat mijn werkgever mij aangepast werk wil geven.
    Dit ook omdat hij nog niet gevraagd heeft hoe het nou gaat.
    Maar 29ste moet ik naar arbo dus ik hoop het beste.

Deel Deze Pagina