Onbetaald ouderschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Samy84, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Momenteel zit ik nog in mijn zw. verlof maar die is binnenkort helaas afgelopen.

Doordat de zwangerschap/bevalling niet gegaan is zoals hoort zit ik in een moeilijke situatie waarbij ik erg moe en gestresst ben en zeker niet in staat ben om weer aan het werk te gaan.

Nu is het zo dat ik voor mijn verlof 1 maand onbetaald ouderschapsverlof heb aangevraagd, nu de situatie heel anders is dan verwacht ben ik niet van plan om 1 maand zonder salaris te zitten terwijl ik ziek thuis zit.

Waar heb ik recht op?Moet ik mij ziekmelden op de dag dat mijn verlof afgelopen is?

Bvd

Groetjes

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Samy84,

Als je op de eerste dag na je Bevallingsverlof ziek bent meld je jezelf ziek bij je werkgever. Als je ziek bent door klachten die zijn ontstaan door de zwangerschap en/of de bevalling vraagt je werkgever een Ziektewet-uitkering voor je aan. Hier merk je zelf meestal weinig van omdat je werkgever je loon gewoon doorbetaald.

Je kunt met je werkgever overleggen of het aangevraagde verlof vervalt of dat je het op later moment alsnog gaat gebruiken.

Actuele informatie over ziek door zwangerschap of bevalling vind je hier.

Ik wens je van harte beterschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina