Geen werk kunnen vinden: wat moet ik nou? En welk werk doen jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Stefanie83, 28 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd wat jullie voor werk doen, hoeveel uur en hoe jullie de opvang regelen. En of jullie misschien tips hebben voor mij.

Ik heb een hbo communicatie opleiding en vele jaren werkervaring, maar helaas kan ik maar geen baan vinden. Ik ben al bijna een jaar aan het solliciteren en mijn WW loopt bijna af. Zit momenteel echt in de stress. Wat moet ik nou? Ik heb twee kinderen (5 en 1 jaar) en zij staan echt op nummer 1 voor mij. Ik zit dus echt niet te wachten op een enorme stressvolle, drukke baan. 20 uur per week, maximaal 24, is echt genoeg. Iemand nog tips in welke hoek ik het nog kan zoeken (los van de marketing/communicatie, want daar zijn dus nauwelijks vacatures in te vinden)? Alvast dank!

2. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Televerkoop heb je vast al geprobeerd?

Ik werk zelf als assistent-boekhouder met nog wat administratie erbij.
    Nog geen kinderen.

3. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Geen tips waar je kan zoeken, maar ik zou je wel willen meegeven om nu alles aan te pakken wat je krijgen kunt. Ook als dit betekent dat je meer dan de door jouw gewenste uren moet werken. Dan heb je in ieder geval een baan en dus een inkomen en kun je van daaruit verder kijken naar een baan die beter aansluit bij je wensen.

Succes!

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.171
    4.482
    113
    Als je een baan kunt vinden voor meer uur zou ik dat aangrijpen, je kunt misschien in de loop van tijd terug gaan in uren eventueel met ouderschapsverlof.
    Laat je cv nog eens bekijken door een onpartijdig iemand, die kan misschien nog iets eruit halen wat je zelf niet ziet...zijn er detacheringsbureaus of iets dergelijks in je vakgebied...lastig hoor! Heel veel succes!

5. Eline88

Eline88 Niet meer actief

#5 Eline88, 28 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 dec 2014
    De enige tip die ik heb (alle standaard tips ken je waarschijnlijk al) is van alle bedrijven die je tegenkomt in jouw regio de naam onthouden en later op hun site kijken. Ik ben zo ook per toeval bij mijn huidige baan terecht gekomen. En ik had het niet verwacht, maar in mijn omgeving vinden nog altijd mensen een baan d.m.v. een open sollicitatie.

6. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    #6 Suzzert, 28 dec 2014
    Laatst bewerkt: 28 dec 2014
    Ik ben maatschappelijk werker (is ook een hbo studie) maar de functie maatschappelijk werk bestaat haast niet meer en is enorm weg bezuinigd of in zo'n gat gegoten dat ik mij er niet meer in kan vinden. Ik ben anderhalf jaar geleden mijn baan kwijt geraakt.

Ik ben ook activiteiten begeleider dus ik werk nu op dat diploma bij een uitzend bureau voor de zorg en op pgb 1 op 1 begeleiding. Het is helaas geen vast inkomen maar ik vind het ook wel leuk om te doen. Je doet contacten op en ik werk wat ik fijn vind.

Heb je al een LinkedIn? Je moet goed contacten leggen of kijk eens naar andere dingen die je zou kunnen doen met je diploma en wat je leuk lijkt.

7. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Idd open sollicitaties versturen! Gewoon naar elk bedrijf in een bepaalde omtrek (30km ofzo afhankelijk waar je woont) waar je zou kunnen werken.
    Mijn man werkt in het basisonderwijs en daar zijn ook weinig banen. Toch heeft hij nu een volledige baan gevonden met uitzicht op een vast contract dankzij een open sollicitatie. Denk niet dat 20 wel genoeg is, mijn man heeft er 220 verstuurd...
    Succes!

8. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    #8 Thunder, 28 dec 2014
    Laatst bewerkt: 28 dec 2014
    mijn tips zijn:

Open sollicitaties versturen en nabellen.

iemand naar je cv en brieven laten kijken. Vooral cv! Vaak screenen ze daar op aangezien ze stapels binnen krijgen. Dan gaan ze alle brieven niet lezen. Als er ergens een spelfout staat of je opbouw is niet overzichtelijk lig je meteen aan de kant.

en de belangrijkste wat mij betreft: Je eisen bijstellen.. Als je na een jaar nog niks hebt zul je toch echt open moeten gaan staan voor banen buiten je vak gebied en buiten het aantal uren dat, of de dagen die, jij het liefst zou willen.

als je ww afloopt moet je toch aan de bak lijkt me. Ik kan me niet voorstellen dat er niks te vinden is als kassamedewerker, cateringmedewerker, bij mac Donalds, bij ikea of iets dergelijks. En ondertussen verder solliciteren naar een meer passende baan.

9. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Open sollicitaties, linkedin.

Daarnaast eisen bijstellen:

-meer/minder uren
    -werk buiten je vakgebied op hetzelfde loonniveau
    -werk buiten je vakgebied onder je loonniveau, maar wel met het gewenste aantal uren. Bijvoorbeeld inbound callcenterwerk (dan hoef je niet mensen lastig te vallen, maar werk je op bijvoorbeeld de klantenservice van een verzekeringsmaatschappij etc.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik werk als hoofdagent, 38 uur. Luc gaat naar school en daarna naar de BSO, Bij ochtenddiensten brengt mijn moeder of vriend hem naar school. Avonddiensten breng ik hem en haalt mijn vriend hem op en bij nachtdiensten breng en haal ik hem zelf. Prima te combineren hoor. Mijn vaste vrije dag is op de woensdag. Verder is bij ons ouderschapsverlof gewoon doorbetaald, alleen heb ik dit niet opgenomen omdat ik gewoon een vaste vrije dag heb.

Je zou kunnen kijken voor bijvoorbeeld werk op een klantenservice of ergens op een journalistenbureau? Verder je aanmelden op LinkedIn is ook erg handig.

11. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Callcenter werk? Daar is meestal in iedere regio wel werk in. En die zijn denk ik het meest flexibel wat uren betreft.

Ik werk in de sales 24 uur per week , op de dagen dat ik werk brengt ml hem en halen we hem samen op bij oma

12. topper12

topper12 Niet meer actief

Welke regio zoek je wat? En wat zijn je wensen? Kun je je wensenlijst hier en daar nog wat versoepelen (bijv. Langere reistijd)? Waar/hoe zoek je naar vacatures?

Het standaardriedeltje zul je waarschijnlijk al wel kennen, maar het netwerken blijft het belangrijkste! Bel of mail wat oud-collega's of klanten en breid zo je netwerk uit als je dat nog niet hebt gedaan.

Ik wil best met je meedenken,maar dan heb ik wel iets meer info nodig: waar ben je goed in, wat vind je leuk om te doen, etc. Mag evt ook in pb.:)

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik werk 4 dagen per week. Ik ben dus 1 dag thuis. Mijn vriend werkt 4x9 uur en is dus ook 1 dag thuis. Om de week komt mijn schoonmoeder een dagje oppassen. De kinderen gaan dan nog 1 dag naar de opvang, 1 dag naar mijn moeder. In de weken dat mijn schoonmoeder niet komt gaan de kinderen 2 dagen naar de opvang.

Ik ben trouwens functioneel beheerder. Hartstikke leuk en volgens mij best wel werk in te vinden ;)

14. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik werk 4 dagen per week. Ik ben dus een dag (de woensdag) thuis. Mijn man werkt 4x9 uur en is ook één dag uit (de vrijdag) Elke maandag gaat ons zoontje naar mijn ouders en op dinsdag en donderdag dus naar de opvang.

Ik ben trouwens Recruiter. Is ook prima werk in te vinden!

15. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Waarom begin je niet voor jezelf? Je kunt jezelf aanbieden als freelancer bij communicatiebureau's of grote bedrijven. Op die manier kan je ook de uren zelf bepalen. Je hebt veel werkervaring, dus je netwerk zal hierdoor ook wel groot zijn, lijkt mij.

Communicatie is een van de eerste dingen waar op bezuinigd wordt door bedrijven en hierdoor zijn er natuurlijk ook veel mensen op dat gebied beschikbaar. Wellicht kun je ook bij grote bedrijven solliciteren op andere soorten functies en wanneer je eenmaal binnen bent, kun je wellicht doorstromen via een interne vacature naar de afdeling communicatie. Succes!

16. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Hoi Stephanie,

Ik zit volgende maand in jouw schuitje. Ik verlies mijn communicatiebaan en ga ook op zoek naar een nieuwe van maximaal 24 uur. Ook ik wil een baan in mijn vakgebied en ook mijn zoon komt op de eerste plaats. Ik ga mijn LinkedIn bijwerken, netwerken en hopelijk vind ik zo die droombaan. Als ik m niet gevonden heb wanneer mijn ww afloopt dan blijf ik thuis totdat mijn zoon naar school gaat en ga dan mijn eisen bijstellen.

Met het goede salaris van mijn man is de kinderopvangtoeslag die we krijgen beperkt en wanneer ik in een callcenter ga werken, werk ik puur voor de opvang.

Ik wens je veel succes en hoop dat we beide snel een baan vinden!

17. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Dan wordt het inderdaad eens tijd om op vacatures te solliciteren die misschien niet helemaal jou "ding" zijn. En beter teveel uren als helemaal geen werk. Scheelt heel veel stress hoor. Ik hoor vaker dat je vanuit een baan eerder wat vindt, dan vanuit de WW. Dus als je eenmaal iets vindt, gelijk aanpakken! :)

Ik ben van de zorg.... naar een schoonmaakbaantje in een verzorgingstehuis gegaan, waar ik nu inmiddels weer werk in de horeca ( bewonersrestaurant. ) en meedraai met de receptie.
    Voor mij is dit alles behalve de ideale baan.... horeca is absoluut niet mijn ding. Veel te stressvol. Maar het was dit of niets...... Dus heb ik het aangepakt. Vanuit hier probeer ik weer door te gaan naar de baan die ik graag wil.

Of misschien iets voor jezelf beginnen? :)

18. KimK

KimK Niet meer actief

Vinden jullie het nou echt prettiger om in de bijstand te zitten dan een baan aan te nemen voor meer uren? Dat vind ik zo ontzettend kansloos klinken "ik wil max zoveel uur werken". Sorry maar als je in de ww zit heb je niet de mogelijkheid om zoiets te eisen! Ik was, bewust, tbm en er kwam een enorm leuke kans voorbij (ik werd benaderd voor een superleuke functie), wel 4 dagen. Tja de baan is zo enorm leuk dat ik prima 4 dagen kan werken. Man is ook een dag thuis bij de kids dus op 3 dagen oppas (waaronder 2 dagen oma). Als je daadwerkelijk je kinderen op nummer 1 zit zal je vast niet in de bijstand willen belanden dus zou ik ook maar eens gaan kijken naar banen met meer uur ;).

19. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hier ben ik het mee eens, beter meer uren en dan vanuit daar solliciteren naar je droom

20. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Misschien als intermediair gaan werken?
    Google daar eens op.

Deel Deze Pagina