volgende week weer werken maar nog helemaal geen zin

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door luusje06, 25 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luusje06

luusje06 Actief lid

9 dec 2009
    227
    0
    0
    leidster kinderopvang
    hellevoetsluis
    ik ben 11 weken geleden bevallen van een prachtige zoon maar nu moet ik voldende week weer gaan werken maar ik heb er echt helemaal geen zin in. Ik wil nog niet weg van mijn mannetje.
    en hem naar het kinderdagverblijf brengen :(:(:(. Ookal is het het kdv waar ik zelf op de bso werk dus ik ken de mensen waar hij terecht komt erg goed. maar toch breekt het mijn hart om hem weg te brengen. ik en er echt helemaal nog niet klaar voor. maar omdat ik er pas een jaar werk heb ik nog nergens recht op en kan ik ook geen extra verlof opnemen :(:(. wat baal ik hiervan zeg!!!
    maar kan er echt niets aan doen. sorry ik moest even mijn hart luchten.

2. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hoi, volgens mij klopt dit niet. Als ik het goed begrepen heb heb je recht op ouderschaps verlof (wel onbetaald bij de meeste werkgevers) als je er een half jaar werkt. Vanaf een jaar is dit zeker het geval. Je hebt recht op de helft van je aantal uren gedurende een jaar. Stel je werkt 40 uur per week, mag je 20 uur per week opnemen. Ik zou dit toch even goed uitzoeken als ik jou was! Ik ga zelf 7 maart weer werken en mijn zoontje is nu 4 maanden, maar ik zie er ook tegen op om hem weg te brengen. Ze zeggen dat je er aan went...

3. luusje06

luusje06 Actief lid

9 dec 2009
    227
    0
    0
    leidster kinderopvang
    hellevoetsluis
    om eerlijk te zijn is mijn probleem dat ik tot aan mijn verlof een 0 uren contract had en dat mij pas in mijn verlof uren zijn aangeboden dus vandaar dat ik nergens recht op heb helaas.

4. mizeluro

mizeluro Lid

2 jul 2010
    99
    0
    0
    tandartsassistente
    Rotterdam
    Ik snap je gevoel volkomen. ik heb nog maar 1 week verlof en zie er vreselijk tegen op om weer te gaan werken. De kleine gaat de eerste periode naar mijn ouders en daar is die al helemaal gewend, maar het idee dat ik dan de hele dag zonder moet vind ik echt heel zwaar.:(

5. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Het komt wel goed, voor je t weet zit je weer in je ritme!

6. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Ook ik herken je gevoel helaas maar al te goed. Ik moet woensdag weer beginnen met werken en zie er als een berg tegenop:(. Ik weet nu al dat ik die morgen huilend de deur achter me dichttrek als ik naar m'n werk ga, gadverdamme wat zie ik er tegenop zeg:(.....

7. luusje06

luusje06 Actief lid

9 dec 2009
    227
    0
    0
    leidster kinderopvang
    hellevoetsluis
    ik vind het eigenlijk zo erg dat iedere keer als ik er over na denk de tranen in mijn ogen springen.

8. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    He meid wat vervelend!
    Maar misschien vind je het straks toch best lekker? En vind je het minder moeiljk als je straks ziet dat het goed gaat met je zoontje op het KDV?
    Veel succes in ieder geval..

9. luusje06

luusje06 Actief lid

9 dec 2009
    227
    0
    0
    leidster kinderopvang
    hellevoetsluis
    dat zal ook wel ( hij gaat bij mijn collega's spelen :D) dus ik weet ook wel dat hij in goede handen is.
    ik blijf het alleen een beetje vreemd aanvoelen dat mijn collega's voor mijn prachtige ;) zoon gaan zorgen en ik voor andere kinderen:p.
    pff moet je nagaan hoe het voor jullie is ik vind het al erg en ik ken de mensen waar hij naar toe gaat en jullie kennen die meiden niet eens.

wat ben ik dan ook een sufferd.

10. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    ik moet dinsdag ook weer aan de slag.Ik ben heel benieuwd hoe de kleine man het gaat doen op het dagverblijf

11. Dinnah

Dinnah Actief lid

9 mei 2008
    136
    0
    0
    Ik moet morgen weer beginnen.
    En nee je komt niet zomaar weer in de ritme zoals iemand het suggereert. Bij mijn 1e dochter ben ik na 8 maanden gestopt met werken omdat ik het niet meer uithield. Iedere dag met tranen en buikpijn naar werk was niets. Helaas konden we het financieel maar 3 maanden trekken dat ik geen werk had.
    Deze keer heb ik helemaal geen mogelijkheid om te stoppen met werken. Jeetje maar wat zou ik het graag willen.

12. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Zo herkenbaar!
    Vrijdag moet ik weer werken. Op dit moment is ons kleintje aan het oefenen bij het kdv. Ik voel me vreselijk en heb al wat traantjes gelaten.

Op dit moment wil ik gewoon 24 uur per dag bij ons kleintje zijn. Financieel gezien kan het niet. Ik heb alle mogelijkheden bekeken en afgewogen. Ons kleintje zal 2 dagen naar de opvang moeten.

Ik hoop echt dat het straks went........

13. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Ik herken mezelf erg in Dinnah, maanden lang heb ik bij m'n eerste iedere ochtend dat ik naar m'n werk ging huilend de deur achter me dichtgetrokken. Nu ik dit tik, zit ik weer met waterlanders in m'n ogen. Ik vind het zo moeilijk dat ik morgen niet zèlf voor m'n lieve kleine moppie kan zorgen:(..... Een paar weken terug nog het hele financiële plaatje bekeken en er uren over gesproken met manlief, maar dat beetje inkomen wat ik inbreng hier in huis is gewoon nodig voor de extra dingen, zonder dat geld kunnen we niks leuks meer doen. Ik moet dus ècht weer aan de bak morgen, en oooohh wat voel ik me ellendig vandaag:(.....

Sterkte ook voor iedereen die vandaag weer is begonnen!

14. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik mag ook volgende week weer werken. Vanmorgen is mijn mannetje gaan wennen op de kdv. Hij heeft het prima gedaan!! Hij heeft de hele boel onder gepoept haha! Hij heeft lekker geslapen en gegeten. Dat doet mij goed. Ik heb namelijk wel zin om weer aan het normale leven deel te nemen. Ik ben alleen vreselijk benieuwd naar hoe het straks allemaal gaat lopen. Zoals ik er nu in sta denk ik dat ik er geen moeite mee ga hebben, maar dat zullen we na volgende week wel weer zien.

Het enige waar ik tegenop zie is dat ik weet wat er momenteel speelt op mijn werk en dat het niet fijn is om daar middenin terecht te komen. Maarja, voor mij zit het er ook niet in om minder te gaan werken.

Succes iedereen!!

15. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    En hoe is het gegaan met werken?

16. luusje06

luusje06 Actief lid

9 dec 2009
    227
    0
    0
    leidster kinderopvang
    hellevoetsluis
    het werken was zo dubbel ik zat daar met de kinderen van een ander en iemand anders maar voor mijn zoontje zorgen.
    ( en ik heb de eerste keer gewoon zitten janken hoor haha)
    morgen moet ik ook weer heb nog steeds geen zin.
    maar ook ik zal helaas vanwege het financele gewoon moeten werken. Misschien toch maar eens kijken of ik niet iets thuis kan doen :D

17. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik ben inmiddels weer 1 week aan het werk ( 3dgn) en ik kan er nog maar slecht tegen....mannetje gaat 2 dagen naar oma en 1 dag is papa thuis maar ik blijf het zooooo zwaar vinden!!
    Hij weigert flessen dus dat maakt het gevoel alleen maar erger :(

18. misa

misa Niet meer actief

Ik ben vorige week donderdag weer begonnen (2,5 dag per week). Ik vind het ook verschrikkelijk tot nu toe. Het werk, het afstaan van mijn mannetje, niet zelf kunnen zorgen voor hem.. Bah..! Ik hoop dat het went..!
    Allemaal veel succes en sterkte gewenst meiden! Hopen dat het went en dat onze kindjes maar veel plezier mogen hebben..!

Deel Deze Pagina