Ik heb 3 jaar voor de klas gestaan. Allemaal losse contracten en het laatste jaar via een uitzendbureau omdat ze me gewoonweg geen werk konden geven het jaar daarna (na 3 jaar zouden ze aan me vast zitten). En nu zit ik dus zonder... SInds de zomer heb ik een WW uitkering. Deze loopt tot april. Nu heb ik maar een paar dagen ingevallen en dat viel eigenlijk best tegen (last van bekken en been) + ik verdien er niks aan en de ww schuift ook niet op bij losse vervangingsdagen. Ik solliciteer elke week, maar echte vacatures zijn hier schaars. Werken in de Randstad vind ik ook geen optie, dat is zo'n 1,5 uur rijden als je geen file hebt. In april zou m'n zwangerschapsverlof beginnen, maar die krijg ik niet lijkt me, omdat ik geen werkgever heb en geen recht meer heb op WW. Ik zit dan waarschijnlijk een tijd zonder inkomen. M'n man werkt wel fulltime, maar dan moeten we het wel erg rustig aan doen. En na de bevalling werk vinden is ook moeilijk. En invallen is ook niet echt handig met een kleintje. Ik heb al zitten denken om anders iets voor 's avonds te zoeken ofzo, maar m'n man werkt onregelmatig, dus dat is ook niet echt handig. Toen ik in de WW belandde, verwachtte ik binnen een paar maanden wel weer aan het werk te zijn. Ik had tenslotte altijd wel wat gehad aan invalwerk (meestal voor langere tijd). Maar dat valt dus vies tegen. Heeft iemand een tip of suggestie voor werk o.i.d?
Thuiswerk wat wel betrouwbaar is.... http://cati.nipo.nl/ Is dit mss een idee....kun je vanuit huis doen...
ik mag aannemen dat je de PABO heb gedaan? Kan je niet je diploma voor ander werk gebruiken? Kinderdagverblijf? Naschoolseopvang? vaak zoeken ze juist voor deze functie mensen die partime willen werken! Suc6!
Ik heb de pabo gedaan ja. Ik heb vandaag gekeken voor gastouder en naschoolse opvang. Er zijn geen relevante vacatures voor mij op het moment, maar ik zal het wel in de gaten houden. Het liefst sta ik gewoon voor de klas, maar daar is nu gewoon geen zicht op. Over 3 jaar begint de uitstroom van oudere juffen/meesters. Dan hebben ze weer veel mensen nodig... maar tot die tijd is het erg moeilijk. Ik zal eens gaan kijken voor kinderdagverblijf. Lijkt me ook leuk om te doen en misschien kan je je eigen kleintje ook meenemen...
Ik heb een uitkering. Maar ze weten daar ook dat er in mijn werkgebied bijna niks is. En ze helpen ook niet. Ik sta bij veel scholen op de invallijst, maar daar ben ik niet de enige... en ik ben ook nog niet vaak gebeld. Na de kerstvakantie zal ik nog eens bellen naar m'n oude werkgever om te vragen of er nog geen zicht is op iets...
ja een ww uitkering heb je nu. Maar als je daar straks uit moet kun je geen bijstand aanvragen als je man/vriend fulltime werkt. Dat bedoelde ik eigenlijk.
Nee klopt. Dus zit ik zonder inkomsten. Dat was juist mijn probleem. Die paar maandjes moet vast wel lukken. Moeten we anders de spaarrekening maar even aanbreken. Ik blijf gewoon m'n ogen openhouden voor werk in het onderwijs/opvang enz.