Oppassen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door firegirl, 14 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firegirl

firegirl Niet meer actief

Hallo,

Morgenavond gaat er voor het eerst iemand echt oppassen op Emma. Hoeveel hoor je zo'n meid te geven? Ze is 16 jaar en past van 19 uur tot ongeveer 22 uur, 22.30 op haar. Mijn man wil maximaal 10 euro per avond geven. Is dat redelijk?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind 10 euro voor een avond eerlijk gezegd niet redelijk. Ik verdiende zelf 15 jaar geleden 7 gulden 50 per uur. Ik zou zelf voor een oppas nu minstens 6 euro per uur geven. Het is toch iemand die je een paar uur met je kindje vertrouwt.

Ligt er misschien wel aan of ze echt iets moet doen (je kind naar bed brengen enzo).

3. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    6 euro per uur vind ik wel erg veel hoor! Volgens mij "hoort" het ongeveer € 3,50 per uur te zijn.

4. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    10 euro voor eenavond is echt weinig! hier vragen ze meestal 5 euro per uur.

5. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Op de site van het NIBUD staan richtlijnen.

6. firegirl

Bij het NIBUD zeggen ze 2-3 euro per uur. Dat is dus veel minder dan 6!

Ik verdien bijna niet eens 6 euro per uur man!

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

10 euro voor die 3 uurtjes kan wel maar voor een hele avond vind ik het erg weinig, dus mocht het een keer vookomen dat ze van 18.00 tot 00.30 uur moet oppassen of zo dan kan je (mijns inziens) niet met 10 euro aankomen, grote kans dat ze het nooit weer doet ;)

8. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    Hai firegirl
    ik zou der gewoon 3 euro per uur geven , mocht je haar vaker nodig hebben en ze doet het goed naar jullie zin kan je der altijd nog wat meer geven toch ?
    persoonlijk vind ik 3 euro echt wel genoeg hoor ;)

enne fijne avond he :D

9. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Wij hebben 3,5 euro per uur afgesproken met onze oppas. Tot op heden hebben we het wel altijd afgerond naar 15 euro. Dus voor vier uurtjes 15 euro gegeven.
    5 Euro per uur vind ik echt te gek, het is een verantwoordelijke baan maar voor een 16 jarige vind ik dat echt teveel.

10. Wennos

Wennos Actief lid

16 feb 2009
    103
    0
    0
    Om teleurstelling bij de oppas te voorkomen, zou je ook kunnen overwegen haar eerst te vragen wat ze wil verdienen per uur (lees: vragen wat ze zelf redelijk vindt voor een avondje oppassen).
    Als je voor jezelf een bedrag in gedachten hebt (bijv. € 3,- per uur) en zij komt met een (veel) hoger bedrag, kun je met haar afspreken dat ze eerst een lager bedrag accepteerd en dat je op een later moment het bedrag kunt verhogen. Natuurlijk zonder haar toe te zeggen op haar gewenste bedrag uit te komen.
    Hierdoor zou je kunnen voorkomen dat zij aan het eind van de avond teleurgesteld met een voor haar te laag bedrag naar huis gaat en een volgende keer niet meer terug wil komen.

Misschien wel anders, maar zo heb ik het wel met onze schoonmaakster geregeld. Zij vroeg ook een veel hoger bedrag. Ben op het bedrag gaan zitten wat ik zelf redelijk vond en geef haar af en toe wat extra's (bijv. als ze een keer wat extra heeft gedaan of als het huis er meer dan ontzettend schoon en fris uit ziet).

Heel veel plezier op jullie avondje uit.

11. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Toen ik 16 was verdiende ik 5 euro per uur. Dat was wel altijd op zaterdag overdag, dus ik was wel met de kleintjes (2 kindjes) bezig, spelletjes, naar het dierenpark, naar het dorp, eten maken, naar bed. Het was niet zo dat ik 's avonds gewoon tv kon kijken. Maar ik zou denk ik ook beginnen met 3 euro, maar als ze echt met de kleine bezig moet zijn dan 5 euro per uur. Het meisje doet het toch ook om iets bij te verdienen en om te sparen, en als ze goed is voor jullie kindje, wat is dan 5 euro ?!??!

12. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    Het ligt er ook aan hoeveel kinderen er zijn, hoelang je oppas nodig hebt.
    Wij hebben 1 kindje die eigenlijk altijd al in bed ligt dus wij betalen 3,50 per uur. Mochten er meer kindjes zijn dan zal ik denk ik weer iets meer geven.

groetjes,

Maartje

13. firegirl

Emma is maar alleen en ligt al in bed wanneer ze hier komt. Het enige wat ze dus doet is tv kijken en mijn chips eten haha. Ik vind idd 3 euro per uur ook wel redelijk. Had haar al gevraagd wat zij in gedachten had, maar nog geen reactie hihi. Laat wel ff weten wat het is geworden! Bedankt in ieder geval!

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind 3 euro per uur ook redelijk! En dan wel afronden naar boven, dus bijv. 3 uurtjes = 10 euro.

Wij hebben met onze oppas 4 euro afgesproken, maar dat is een nichtje van mijn vriend, dus daar geeft 'ie liever wat meer aan. Maar toen ik zelf nog oppaste kreeg ik ook altijd rond de 3 euro per uur (tot 1,5 jaar geleden heb ik opgepassen).

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben een tijd geleden oppas gehad en 3,50 per uur gegeven, maar zij was 18. Ik weet even niet uit mijn hoofd wat het minimumloon is, maar voor oppassen vind ik dat je daar best onder mag zitten: 't is meestal toch enkel op de bank hangen, film kijken en chips eten.
    Wij hebben toen wel afgesproken dat als ze erg aan de bak had gemoeten met Thirza, ze wat meer zou krijgen.

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

10 euro??
    Wij betalen de oppas 25 euro per avond, zeker als het een zaterdagavond is. Meiden van 16 zitten toch niet op een 10tje te wachten? Ik deed dat al niet toen ik 16 was, en das al bijna 10 jaar geleden..

17. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Sow Marijke, 25 euro, dat is veel. Dan kan jij vast makkelijk oppas vinden ;)
    Het ligt er wel aan voor hoe lang het is. Kijk als het echt nachtwerk wordt, dan vind ik het nog een ander verhaal.
    En ook als ze op meerdere kids passen en nog van alles er mee moeten doen bijv overdag.
    Maar bij bankhangen, tv kijken en chips eten is 3 euro netjes lijkt mij zo. En zeker als het maar van 19 - 22 uur is. Want tegenwoordig gaan ze toch pas om 23.30 uur op stap. En dat is dan nog vroeg

18. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Toen ik je berichtje las dacht ik gelijk aan 20 euro, dat is 5euro per uur ongeveer, lijkt me redelijk toch?

19. Hihi, ik heb ook eens zo'n soort topic geopend, en ik weet niet of ik het nou goed zie, maar ik heb zo het idee dat het ook nog eens flink uitmaakt waar je woont.
    Ik woon zelf in Noord-Brabant, daar lijken de 'uurprijzen' voor een oppas wel mee te vallen, terwijl ik een aantal reacties vanuit de randstad zie met flink hogere bedragen.
    Correct me if I'm wrong, maar het lijkt toch wel degelijk afhankelijk te zijn van waar je je bevindt hoeveel je betaalt voor een oppas.

Onze oppas (tot nu toe nog maar 3 keer overigens) is een buurmeisje van 14 die we de babyfoon dan brengen, zij kan dus gewoon thuisblijven.
    Zeker omdat ze dus eigenlijk alleen maar niet weg kan thuis, maar verder net kan doen wat ze wil, (en omdat ze nog wat jonger is) geven wij ook niet zoveel per uur.
    Jelle wordt ook eigenlijk nooit wakker, dat scheelt. Maar als ze hem op bed zou moeten leggen, of hij echt wakker is geweest, dan zou ik wel wat meer geven.
    Ik vind het ook nog steeds moeilijk om er een bedrag voor te bepalen.

20. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    lol :D ik heb 4 jaar geleden ook ge babysit! dit van sochtends 6uur tot savond 6uur... voor 2,50 euro per uur!! ik zou dit nooit meer doen... maarja, voor een avondje voor 3uurtjes.. je kindje slaapt waarschijnlijk. dus voor een avond tv kijken en snoepen is 10 euro wel genoeg :)

Deel Deze Pagina