Geen wieg in vliegtuig - hoe gaat ze slapen???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anasthesie, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hier met 11 maanden gevlogen naar Mallorca (2uur45min) en die viel na wat wandelen op de arm van papa in slaap. Daarna in mijn armen gelegd en voorzichtig de riem weer vastgemaakt. Hij werd pas wakker toen we de taxi uitstapte voor het hotel.

En als je bv geeft, is dat ook een goede om lekker bij in slaap te vallen....

2. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Heb jij toevallig een linkje of zo op hoe deze tas uitziet en waar te koop? Zo iets?
    Marco Reiswieg én voetenzak - Babysale.nl - vind alles voor uw baby
    Want mijn man loopt sterk met deze gedachte om zo'n uitklapbare reiswieg te kopen

Ik heb alle jullie reacties gelezen en denk nu ook: Ah, zij gaat toch geen 3 uur huilen? Valt ze uiteindelijk op een of andere manier in slaap :)

Trouwens, nog een vraagje: hoe gaat het bij de controles op de luchthaven? We nemen een umbrella buggy mee die tot de vliegtuig mag en moet Lisa dan eruit op security check of mag ze lekker blijven liggen?

Sorry, het is toch razend zenuwachtig, die eerste keer! :D

3. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
  4. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    En anders zoiets:

Opvouwbare reiswieg Cosi-Sleep te koop op Vlanshop.be

Is wellicht iets makkelijker mee te nemen omdat je het in kan klappen...

En ik zou me niet te druk maken, je zal zien straks dat het echt wel goed komt en dat je je voor niets druk hebt gemaakt ;)

Geniet van de voorpret en vakantie ipv te gaan stressen ;)

5. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Progress report :)

We mochten een buggy (Chicco Liteway die helemaal plat kan) en een maxi-cosi tot de vliegtuig meenemen, daar afgeven en na de landing kregen we ze bij de deur terug. Ik heb ook een Lodger Bunker (fleece voetenzakje) gekocht, en het bleek een goudencombinatie want Lisa kon voor en tussen de vluchten in de buggy+Bunker slapen en tijdens vluchten kon ik haar in de Bunker aan de borst leggen en vervolgens sliep ze lekker in en kon zo uit een vliegtuig worden gehaald.

Het moeilijkste was stijging want ze moest bij mijn op schoot zitten met de babyriem daarop en dat vond ze vreselijk. Na de stijging ging papa met haar door de gang lopen, vervolgens kon ze bij ons op schoot liggend spelen en op de tweede vlucht op een vrije stoel tussen ons. Bij de landing kreeg ze een borst en viel in slaap.

Ze huilde dus wel maar niet extreem veel.

Ben benieuwed hoe het aan de andere 2 vluchten gaat ;)

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Anasthesie: wij gaan 29aug naar Mallorca. 2.5uur vliegen. Ook met Airberlin en je kan wél een bedje huren hoor! Dan krijg je stoelen vooraan, voor 'extra beenruimte' en daar word aan de muur een bedje bevestigd. Wij hebben die ook gehuurd en zal aan boord zijn als wij gaan boarden. Gewoon Airberlin bellen en zeggen dat je zo'n bedje wilt hebben. Staat ook op hun site.
    Ze proberen wel jou wijs te maken dat je het niet kan huren maar dit is bull shit. Dat zeggen ze zodat ze geen moeite hoeven doen om dat bedje aan boord te krijgen. Volhouden dus want je krijgt dat ding dus wel. Wij hebben er ook 3x voor moeten bellen maar het bedje zal er uiteindelijk dus gewoon zijn voor ons :D

7. firegirl

firegirl Niet meer actief

Nog een vraagje van mijn kant. Emma is nu 7 maand en we gaan met haar vliegen wanneer ze 9 maand is. Ze kruipt nu al, dus ik weet niet hoe we haar de hele tijd op schoot moeten houden. Maar ze kan in het vliegtuig niet veilig rondkruipen toch?

8. Yelice

Yelice Niet meer actief

Je kind kan in het vliegtuig niet rond kruipen, ze zal dan helaas toch op schoot moeten blijven of voor je op de grond staan om een beetje te spelen.

Qwa slapen: mijn zoontje sliep ook altijd maar liggend maar toen wij op vakantie gingen heeft hij lekker bij me op schoot geslapen.
    Als ze echt moe zijn vallen ze uiteindelijk toch wel in slaap , wel na een tijdje huilen.
    Ik denk dat je je er niet teveel zorgen over moet maken, kinderen passen zich over het algemeen wel goed aan.

Nog even over die opvouwbare wiegen.
    Ik had er ook zo eentje dat was dan gelijk een luiertas, maar die worden niet toegelaten in het vliegtuig.
    Je mag hem op je schoot of stoel neerzetten maar niet op de grond.

9. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Wij hadden hetzelfde probleem. Hebben toen wel vooraf plekken op de eerste rij gereserveerd, die hebben veel meer beenruimte. (is gratis voor gezinnen bij airberlin)Onze dochter was toen ook 6,5 maand. Ik heb haar bij mij in de draagzak gedaan na het opstijgen zodat ik haar niet constant vast hoef te houden. Ze lag met de buik op mijn buik zeg maar en uiteindelijk was ze zo moe dat ze in slaap is gevallen. Het is geen luxe oplossing maar het kan wel.

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    idd dat heef Air Berlin. Wij gaan 29aug met Air Berlin naar Mallorca. Stoelen met extra been ruimte en krijgen een bedje in het vliegtuig, die bevestigen ze aan de muur, vandaar de extra beenruimte. Goed geregeld moet ik wel zeggen, nouja, nu nog kijken of het in de praktijk ook gedaan word :p

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij zijn toen de oudste 5 maanden was naar Mallorca geweest, 2 uur vliegen. Tijdens het opstijgen heb ik hem aangelegd en hij viel gelijk in slaap en heeft als een blok geslapen tot we in het hotel waren. Hij was doodop van alle opwinding op de luchthaven. Je loopt daar tenslotte al uren rond, er is zoveel te zien en te horen en toen hij eenmaal lekker op schoot lag en een slok melk kreeg, was hij zo vertrokken.
    Ik had trouwens een draagzak waar hij in zat met de gordel om. Ideaal, want toen we er waren kon ik zo de gordel losmaken en hij kon lekker doorslapen terwijl we naar de bagage en de auto liepen.

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ Luppy: hier ook straks de draagzak mee :D Waar zijn jullie op Mallorca geweest? 's Arenal zeker?

13. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Ja, we dachten ook aan een draagzak maar hebben hem gewoon dom thuis gelaten. Was goed idee om hem mee te nemen maar helaas... :p

We vliegen terug met Airberlin maar heen niet en het huren van een wieg is echt afhankelijk van de type vliegtuig: op de eerste vlucht zat de eerste rij net op emergency exits en we mochten daar niet eens zitten (met deze heerlijke extra beenruimte) omdat ze plaatsen daar sterke mannen of vrouwen zonder te veel handbagage zodat ze in case of emergency de deuren open kunnen doen - met een baby wordt het natuurlijk veel lastiger en dus onveiliger voor de rest. Ten minste zo hebben ze ons uitgelegd.

Trouwens, misschien handig om een paar tips te verzammelen wat mee te nemen? Mijn lijst:

- veel speeltjes
    - plastic matje om te verschonen (we deden het gewoon op een stoel naast ons, lag Lisa dan ook lekker te spelen daarop)
    - luiers
    - luierzakjes (bij Kruidvat te koop, schilt veel irritatie van de andere passagiers als en wc bezet is, haha!)
    - tissues
    - 2 volle sets reservekleding (romper+truitje+broek). Lisa heeft op de eerste vlucht zich helemaal ondergespuugd en op de tweede gespuugd en gepoept en ik had maar 1 set bij, dus moest ze op de bestemming een beetje nat aankomen)
    - buggy
    - dekentje of zacht voetenzakje (Lodger Bunker is echt een aanrader)
    - draagzak
    - een paar spugdoeken en/of hydrofieltjes

Een boek voor jezelf hoef je echt niet meenemen! Daarvoor zal je geen tijd hebben! :D

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    goeie tips, hoop dat meerdere meiden tips hier willen neer zetten, over 2 kleine weekjes kan ik die tips hard gebruiken haha

Deel Deze Pagina