geen wiegje, alleen ledikantje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ann77, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een wieg is niet noodzakelijk, maar wel heel fijn. 't Is lief, klein en geborgen voor je kindje! Het is ook heel fijn om je kindje de eerste 6 maanden bij je te laten slapen maar er zijn inderdaad genoeg mensen die er geen moeite mee hebben een pasgeboren kind in een groot bed op eigen kamer te leggen.

2. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Hier hebben we ook geen wiegje gekocht, hij slaapt in zijn ledikant op onze kamer.
    Ik had wel een wiegje gekocht voor bij mijn moeder thuis maar daar wou hij niet in slapen dus had ik weer verkocht.

persoonlijk vind ik het echt niet nodig om ook nog eens een wiegje te kopen.
    :) aan jullie de keus natuurlijk

3. Tannetje

Tannetje Actief lid

12 jul 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    was erg blij dat wij een wiegje hadden omdat onze dochter dusdanig klein was en zich niet warm kon houden ondanks kruiken en veel dekens in het ledikant. Had ik geen wieg gehad had ik de kinderwagenbak gebruikt (advies van verloskundige)
    Van de andere kant ken genoeg kinderen die wel meteen in het ledikant gaan.

4. ikkeook

ikkeook Actief lid

12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Wij hebben ook alleen een ledikantje en zetten dat de eerste tijd op onze slaapkamer ook ivm dat ik graag borstvoeding wil gaan geven

5. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Onze dochter heeft de eerste 6 weken geslapen in een mozesmandje bij ons op de kamer. Toen ging ze de nacht doorslapen en hebben we haar in haar ledikant op haar eigen kamertje laten slapen.
    Dat ging prima. We zijn alleen daarna wel redelijk snel overgestapt op een slaapzakje omdat ze zich zo onder de dekens vandaan wurmde.

6. Heli

Heli Lid

9 mrt 2013
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben alleen het ledikantje gebruikt. Eerste week bij ons op de kamer en daarna naar zijn eigen kamer. Nu bij de tweede twijfel ik wel. Niet dat ik het wiegje gemist hebt, maar omdat we nu op zolder slapen en de kleine straks niet. Lijkt me niet praktisch met de nachtvoeding als ik daarvoor eerst een trap af moet.

Succes met je keuze TS!

7. Humava

Humava Niet meer actief

Tara heeft de eerste 2 weken bij ons op de kamer in de kinderwagenbak geslapen. daarna gewoon in haar ledikantje op haar eigen kamertje. Helemaal geen problemen mee gehad

8. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    hier ook geen wieg bij de eerste .. en de eerste twee weken heeft hij lekker bij ons in de wagenbak gelegen van de mura..
    en daarna in het ledikant nooit problemen mee gehad :)

nu wel wiegje maar is het de overbrugging van peuter naar bedje en baby naar ledikant vanuit het wiegje
    vind mijn dreumes met dan 18 maand net te jong voor normaal bedje ;)

9. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Hier hetzelfde

10. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    De eerste lag in een wiegje op onze kamer die na 2wk na haar eigen kamer verhuisde. vanaf 2 mnd ging ze in het ledikant.
    Vanwege ruimte gebrek komt de 2e sowieso op onze kamer erbij. eerst in het wiegje en later in het ledikant.

Ik gebruikte de kinderwagenbak overdag beneden om haar in te leggen. (stond dan in de box) totdat ze ca 8wk was. toen zo in de box met een dekentje voor een slaapje.

11. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Dit! We doen dit nu oo bij nr, gaat helemaal goed.

12. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Wij hebben ook geen wieg en bij de andere kids ook niet gehad.

13. Sheeva

Sheeva Lid

7 sep 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het bedje gewoon bij ons op de kamer gezet en geen apart wiegje gekocht. Overdag sliep ze in de living in haar box.

14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Geen wiegje gehad hier. Onze zoon sliep vanaf dag 1 in zijn ledikantje op zijn eigen kamertje.

Deel Deze Pagina