even een vraagje over mn baan en zwangerschapsverlof

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by buikje123, Nov 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    #1 buikje123, Nov 4, 2010
    Last edited: Nov 4, 2010
    ik ben vandaag ook nog aangenomen(naast mijn huidige parttime baantje op een logistiek bedrijf) als postbode voor een aantal uurtjes in de week. stel ik word ontslagen op het logistiek bedrijf, zou ik dan bij de krantenwijk ook zwangerschapsverlof/uiterking krijgen of heb je daar dan geen recht op? ik denk wel dat ze me ontslaan op het postbedrijf als ik er even uit ga, tenzij familie t over wil nemen, maar heb ik dan wel gewoon recht op zwangerschapsuitkering?
    moet ik bij hun ook vertellen dat ik zwanger ben? zie ze toch eigenlijk nooit.. ben nu bijna 12 weken.. ben benieuwd naar jullie antwoorden.

2. s1986

s1986 Niet meer actief

Misschien kan je dit vragen bij uwv zpteam?

3. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    Ga het nou eerst eens vertellen op je werk!Waarom zou je ontslagen worden? Je neemt nu maar dingen aan en loopt jezelf gek te maken.
    Niet meer tegenaan hikken en gewoon vertellen en zien wat er gebeurd. Dan kun je een plan maken.

4. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Als ze weten dat je zwanger bent mag je tijdens je zwangerschap en je verlof niet ontslagen worden. Vertellen dus.

5. luckey

luckey VIP lid

Feb 16, 2010
    5,129
    0
    0
    ze gaan haar niet ontslaan, kan het me niet voorstellen.
    maar einde contract is einde contract en ze zijn niet verplicht je te houden omdat je zwanger bent.

Meid maak jezelf niet zo gek en vertel het gewoon op je werk. misschien zijn ze er wel hartstikke blij voor/met je!!!!

Share This Page